Első motor - első szerelem
Szöveges ítélet
Nyáron letettem a nagymoci jogsit, de tudtam, hogy robogót fogok hajtani. Nézelődtem ide, oda, a Kymcoról sok jót hallottam.
Az élet úgy hozta, hogy egy barátomhoz visszavittek egy 2006-os Grand Dinket, amiben 1400km volt (tulaj elhunyt ezért nem használta). Szóval lett egy 5éves új motorom...
Még sokat nem hajtottam, az első benyomásaimat irnám le. Az olajcseréket én oldottam magamtól, nem volt bonyolult.
Nagytestű, ezért nem is akarja senki leszorítani, nagyon kényelmes ülése van. Nekem egy kicsit rövid az üléspozició, igy a deréktámaszt kivettem. Így most nagyon kényelmes ülni rajta. A motorja a méretéhez képest dinamikus, bár az én súlyomhoz szerintem egy 300-as kell majd. De kezdőmotornak nagyon jó. 60ig húz mint állat, aztán 110 a határ. Nagy sebességnél is stabil. Városban ideális. A sávok közötti nyomakodáshoz a tükröket érdemes behajtani. A rugózása nem túl komfortos, azért egy kis puhaságot nem bánnék. Majd utánannézek hátha van valami jó telóolaj, vagy rugó vagy valami.
Most ahogy bejött a hideg, kezdett nehezen indulni, lefulladt, ingadozott az alapjárat. Gondoltam első körben kicserélem az aksit, mert az 5 éves állás biztos nem tesz jót alapból sem. Ahogy betettem az újat, minden baja elmúlt. Szépen indul, tartja a fordulatot, húz.
Felhivtam az M3 robogocentert. Megkérdeztem, hogy van-e valami tuninglehetőség. Válasz: "Milyen motor? Dink? Az jó ugy ahogy van, ne nyúlj hozzá. Töltsd bele az olajat, hidegen ne húzasd, viszont melegen adjál neki. Kivisz a világból is." :D Szóval szerintem nem lesz baj vele.
UPDATE 2012. február 26.
3400km van benne. Egész télen jártam vele, kivéve azt a három hetet január végén amikor napközben is -10 volt. A Jézuska hozott egy markolatfűtést (Oxford Hot Grips) és hihetetlen milyen komfortot jelent a hidegben. Egy egyszerű kis kormánykesztyűben (nem a bundás vastag!) megizzasztotta a kezem.
Egyszer nem indult be reggel egész télen, de akkor -20 volt nálunk. Aznap délelőtt viszont már beröffent simán. Gondolom szegények nem Szibériára vannak tervezve.
Lecseréletem az olajat (10w40 Motul Scooter Expert). olajszürőt, hajtóműolajat (tudom, hogy azt csak ritkábban kell, de nem birtam ki :)), és a fékfolyadékot. Ez utóbbi brutálisan megnövelte a fékerőt. Olyan mintha kétszer erősebb lenne a fékem. Határozottabb a fogáspont is. Végül is 6 éves volt benne az eredeti. Tényleg érdemes odafigyelni rá. Hatalmas változás.
Nagyon lehet érezni ahogy kezd bejáratódni a motor. Sokkal jobban húz, fürgébb, már nem is érzem annyira gyengének a súlyomhoz mint az elején...
Rendeltem Dr. Pulley görgöket a variátorba. Majd beszámolok a hatásról.
UPDATE 2012. márc 12.
Na megjöttek a Dr. Pulley görgők és csúszkák. 2 nap alatt ideért a levél. Nagyon segitőkészek voltak.
Na de a lényeg: Beraktam a görgőket. A variátor nagyon koszos volt, eszerint érdemes néha szétszedni és kitisztitani. (ha már ott jártam kitisztitottam a kuplungot is, iszonyatos dzsuva jött ki belőle. Konkrét sár. Most már nem rángatózik :D )Teljesen más lett a moci viselkedése. Sokkal jobban húz, rugalmasabb. Ami érdekes, eltünt 40-60 között tapasztalható lyuk a gyorsulásban, most szépen egyenletesen húz végig. A fogyasztás nem emelkedett, maradt 3.6l/100km. Ijesztő változás, egy kis alkatrész cseréjével. Olyan mintha egy új bringám lenne. Most már nem érzem gyengének egyáltalán.
Minden fillért megért az alkatrész. Ha egyszer lesz egy erősebb robogóm, alapból cserélni fogom, mert hihetetlen... Mindenkinek ajánlom, mert szuper.
UPDATE 2012 junius 28.
Megcsináltam a következő rendes szervizt, most 6300km van benne. Olajcsere, szűrő, légszűrő. Szétszedtem a variátort(varió és kuplung kitisztitva), megnéztem, hogy mennyit koptak a Dr. Pulley görgők. Jelentem semennyit. Nem látszik rajta semmilyen kopásnyom.
Érdekes, hogy most, ahogy bejött a 35fokos kánikula, lement a fogyasztás 3,5-ről 3,0 L/100Km-re. Ugy látszik most tud rendesen felmelegedni üzemmelegre a verda és ez jót tesz neki.
Furcsa, de a hideg reggeleken szinte május végéig használom a markolatfütést. Hihetetlen jó dolog, minden motoron alap kéne, hogy legyen.
Amugy eseménytelen az élet vele. Beinditom, megy. :D
UPDATE 2012. oktober 1.
9100km-nél járunk így együtt. Megcsináltam a következő olaj és szűrő cserét, ellenőriztem a szijat, nem látszik rajta semmilyen hiba vagy kopásnyom. Kipucoltam a variátorgörgöket és a kuplungot. És lecseréltem a hütőfolyadékot is. Szóval a szokásos törődés.
Ami új, észrevettem, hogy szép lassan elpuhult az első teleszkópom. A végén már olyan nyúlós lett, hogy szinte imbolygott az úton, a bukkanókon meg nyeklett nyaklott. Elvittem az Üllői úti Kymco szervizbe ahol, 2 óra alatt megszakértették. Kicserélték az olajat meg a szimmeringeket. Most nagyon feszes lett, nagyon jól fogja az utat és a kanyarokat. 12000 ftba került, de nagyon megérte.
Most, hogy bejött a hűvösebb a tavaly téli tapasztalatokból okulva szivacs csikokat tömtem a szellőző elé. Most szépen üzemmelegen megy folyamatosan (tavaly télen egy egész napos menet után is alig mozdult el a hőmérsékletmutató). Gyanítom jobb így a motornak és a fogyasztásnak is. Nem szép, de hatékony... :D
2013. április
Meglátogattam az Üllői úti Kymco szervizt pár alap dolog miatt: csomagtartó fedél zárjának "megigazítása", középsztender zsírozás és rugó csere, hátsó féken állítottak, gyújtógyertyát cseréltek (NGK ment bele)
2013. május
Olaj és szűrő csere 11 000 kilométernél. 10W-40 szintetikus olaj ment bele. Ezen kívül a hajtómű olajat is cseréltünk. A motor minden nap zokszó nélkül teszi a dolgát, hibátlanul működik. :)
Hibalista
- Első teleszkóp szimmering és olajcsere. 12000Ft.
Ide hordtam szervizbe
Kymco szerviz, Bp. Üllői út
www.scooter.hu
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 1400 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | az álom egy Downtown 300i ABS |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |