Élmény vele az életem
Szöveges ítélet
95 %-ban városban használom. Azért robogózom, mert jól lehet pakolni, megvéd a szennyeződésektől, sőt balesetnél is jól vizsgázik egy komolyabb robogó pl. lábvédője ( tapasztalat ). Az 50-es robogók szerintem veszélyesek, mert nem tudnak vele tempót diktálni, csak próbálkoznak tartani a tempót. A Kymco People 250 -ről. A teljesítménye maximálisan elég arra, hogy városban én határozzam meg, hogy az autósok előttem, vagy mögöttem menjenek ( ez nagyon fontos ). Egyébként a vége kb 136 km / h, de mivel tudomásom szerint a motort főleg Olasz segítséggel fejlesztik, a szokásos Fiat trükköt itt is bevetették, vagyis az óra mindenkor 10-zel többet mutat. A gép 70-nél ( ideális tempó a városban ) gyönyörűen duruzsol, s 3 körül eszik. A fékek nagyon hatásosak, ( tárcsa elöl-hátul ) elégséges csak a mutatóujjaimat használni. A vízhűtés perfekt. A gép minden elemében érezni az igényességet, s ez főleg a kezelőszervek kifinomultságában "hangjában" teszi vonzóvá az egészet. ( annak idején, mikor a motort megláttam, ez tetszett meg benne. ) Nagyon szeretem, hogy igazi nagy kereke van, ami a biztonságos úttartáshoz és járdáról le-fel menetben elengedhetetlen. A rakodási lehetőség külön kincs a motornál. A csomagtartóba elfér: egy plusz bukó, egy 160 cm-es lánc, egy vízhatlan kezeslábas. ( ezek elengedhetetlen tartozékok ). A hátsó külön doboz pedig bármivel megpakolható, akár plusz bukóval, plusz táskával, stb. A lábrésznél elfér egy hatalmas sporttáska, rajta az aktatáskám, de szoktam egyedül úgy közlekedni, hogy a hátam és a doboz közé berakok egy 60X40X40-es kartondobozt, a lábrészhez pedig ugyan kisebb dobozokat, de kettőt, hármat. Az ülés nagyon kényelmes. A tükröket imádom, mert gyönyörúek, s nagyon okosan van kitalálva, hogy ha át kell állítani, akkor nem kell hozzá semmiylen szerzámy, csak egy kis odafigyelés ( egyébként számtalan ilyen kis "tapasztalat" van bele tervezve a gépbe, amibpl nagyon látszik, hogy az Olaszok keze benne van a tervezésben. De ha ez kamu és az anyacég csinálja, akkor is azt mutatja, hogy nagy tapasztalattal rendelkeznek. Nagyon szeretem például, hogyha ritkán lemosom, akkor áttekinthető, egyszerű felületek vannak rajta, nem kell "szondát vezetni" a különböző megközelíthetetlen helyekre. ( mellesleg az utóbbi időben bespricnizem nagyhatűsú zsíroldó folyadékkal az egészet, majd Kerherrel lenyomatom, s cseppmenetesen, gyönyrűen szárad ). A lámpákról. Minden fényforrás gyönyörű rajta, s hatásos. A fényszóró ereje az autókéval vetekszik, viszont mindamellett, hogy nagyon könnyű állítani ( ez is örömforrás volt a régi motoromhoz képest ), igazából nem tudom jól beállítani, mert vagy a tompított világít jó tévolságba, vagy a fényszóró. Összefoglalva: a motor nagyon megérte az árát, a szervízben nagyon normálisak, megbízhatóak, ez a harmadik szezonom, de nem volt semmi prpbléma a géppel, pedig áprilistól november közepéig autóban nem nagyon ülök. A hátrányairól: aki finnyás, az "köpködni" fog ( engem is zavart eleinte ) a motor súlypontjára, éspedig az elöl, a kormány alatt elhelyezett hűtő kapcsán fellépő nagyobb súlyhatásra, ami tényleg furcsa, amíg meg nem szokod. Utána kifejezetten "úrias, tekintélyes érzést kelt. Ami nagyon rossz, hogy a központi sztender nagyon alacsonyan van. Ez főleg akkor rossz, ha mondjuk a szintén 90 kg körüli fiammal megyünk ketten, akkor bizony le-leér, de nem baj, mert legalább belkarcolunk a járdaszegélybe. ( mellesleg jól bírja ezt is, pedig nem egyszer "értünk már le" ). A másik negatívum a hátsó rugó, ami kevés két 90 kg-os utas esetén, lel-lekoppanunk, de ezt combból nagyon jól lehet kompenzálni. ( mellesleg amikor a másik fiam is felül, az összesen 270 kg-val is vígan megyünk ).
Összességében nekem az a vélményem, hogy imádom ezt a mocit, sajnos az árpolitikája a cégnek ettől az évtől változott, ami nem fogja segíteni az eladásokat. ( Én még nagyon jól vettem: 600 + regadó ). Használtban például nagyon tudom mindekinek javasolni ezt a gépet, mert aki az én időmben megvette, s most eladja, az nem tud kérni érte többet, mint nagyjából a 60 %-ot, ami kevés kiométernél főnyereménnyé teszi ezt az amúgy nagyon stílusos és egyedi fizimiskájú jószágot.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Csepelre a szervízbe
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |