Egy orvosi ló
Szöveges ítélet
Anno egy rossz napomon Szigethalomnak vettem az irányt és egy nepperhirdetésnek bedőlve úgy véltem, hogy a Kymco név és az 500-as maxirobogó jó párosítás lesz számomra. Hát sajnos nem lett az.
Elinte élveztem, habár nehéz dög volt, de én sem vagyok apró ember, így alám a méretei nagyon rendben voltak, de az irdatlan nehéz blokkház és rugózatlan tömege nagyon farnehézzé tette. Ez még karburátoros verzió volt, télen Budapesten simán beverte a 6 litert, ez kevésbé zavart, de kezdtem érezni, hogy nem tol annyira a egyhengeres hütyögő, ahogyan kellene. Karbi szét, minden rendben, gyújtásellenőrzés, Irirdiumos gyertya bele, hajtásellenőrzés és tisztítás, stb, de változás nem történt.
Aztán elkezdett nehezen indulni, csak forgatta az önindító, de nem kapta el. Elkezdtem beleásni magam a dologba, kiderült, hogy a hengerfejben a dekompresszorral lehet a gond. Nosza, akkor jöhetett az első szétborítás és a furcsaságok tömkelege. Kopott a vezérműtengely, kopttak a himbák, a dekompresszor jól működött, de annak felfekvő felülete szintén kopásnak indult. Hát ez meg hogy a jóéletbe?? Nem voltak nagy illúzuióim a vásárolt km-ek tényszerűségéről, de erre nagyon nem számítottam. Haditanács, mi legyen? OKés, próbáljuk megoldani, de miután a Kymco Magyarország (vagy aminek nevezték magukat) teljesen passzív volt a megkereséseimet illetően, így a külföldi, osztrák elosztóközpontot kerestem meg, de onnan olyan alkatrészárakat kaptam, hogy csak hörögtem és nevettem jókat. OK, addig keresgéltem, ameddig találtam egy bontott blokkot, lutri volt, de olcsón került hozzám, az árából egy veztengely nem jött volna ki. Beraktuk, kolompolt mint a veszett fene, ez nem jött össze. Ok, kivesz (ezt a műveletet lassan sikerült tökélyre fejleszteni, hármonegyed óra lett a szintidő) és szétszed minden. Lötyögött a dugattyú benne, ez kuka, viszont a hengerfej OKés, talán a kettőből lehet egyet összerakni, próbáljuk meg. Síkolás, szétszedés és hengerfejessel új szelepülék be, nyomáspróba, némi javítás, mehet fel.
Összerakás, ellenőrzés után minőségi bejáratós olajjal és sok tízezressel elindulás, de valami nem stimmel, nagyon kelletlenül pörög fel. 3000-3,500 megtorpan, hm, ez nagyon nem OKés. Jó, csak szépen lassan mindent, 1-2 napig óvatosan megyek vele, max 50-el, de érzem, hogy ez nagyon nem jó és normális így, aztán egy 60-70-ig történő kigyorsításkor beremegett, gyorsan gáz vissza, de éreztem, hogy a erő elszállt. Tolom haza, 230kilót 35 fokban, isteni volt. Dekli leszed, próbálom forgatni a főtengelyt, áll mint a cövek. Szuper. Szervizbe már csak mosolygott a vezető, komolyan mondom, hogy akkor nagyon megkedveltem, hogy nem dobott ki.
Szétszedés, beállt a hajtókar, hajrá. Van a donor, nosza, mérjük ki, hogy újracsapágyazva abból mehet-e az be, igen, jó lesz, csapágyazás grátisz volt, összetolva a főtengellyel egész pofás és korrekt darab lett. De a hengerfejben elkezdődött ezalatt a pár km alatt a kopás, ez jobban zavart. Aztán kitisztítva, kimosva minden blokkfelet, olajjáratot és sokadszorra ellenőrizve az olajpumpát a verdikt az lett, hogy mehet össze, de utoljára. Összerakás, gyújtás, rendben, minden OKés, indítás, szépen jár, egyenletesen, a fordulatot is veszi, szuper. Na, talán, jutunk valamire végre, elkezedtem használni 5w-50 olajjal, mert gyárilag ez az előírás, kb egy hétig volt jó, aztán az M1-M7 szakaszán befelé egyik reggel 90-el elment alólam a kraft, ki a leállóba, ez most mi a bús....??? Rányomok az önindítóra, semmi ellenállás, az forog veszettül, de semmi ütem. Ez szétszállt, telefon a szerelőnek, OK, jón a trélerrel. 1 óra múlva és 500méterrel arrébb ő is konstatálja, hogy ez biza szar. Pár nap múlva szétszedés és kiderül, hogy leszakadt az egyik kipufogószelep, a dugattyú, henger oda, a hengerfej is szétverve, esélytelen.
Jó, csodálatos, akkor ez ennyi volt, feldobtam a HaHu-ra, kilóra adtam el és vagy 150e ft-os buktával, de már nem akartam látni, adtam mellé mindent, ami volt, a szerencsétlen vevő azt hitte, hogy majd megcsinálja, de mint kiderült később, nem jött össze neki sem, mert olyan árakat dobott a net rá, hogy azon ő is szívta a fogát.
Ahogy beleástam magam idővel a Kymco eme 500-as blokkjának életébe magam, úgy derült ki számomra a sok fórum és külföldi leírás során, hogy a blokk gyengéje a minőségi és ritka 5w-50-es olaj, a puha csapágyazás és relatíve puha felületkezelés, a gyors kopásra való hajlam és drága alkatrészek miatti költséges javítási procedúra. Valamit a Kymco is tudhatott, mert későbbi évjáratoknál már változtatott a blokk olajzásán, furatokon és blokkon belüli viszonyokon. Aztán mikor a sok betárolt pótalkatrészt meghirdettem eladásra, 2-3 sorstárs is hívott idehaza, hogy vezérműtengelyt, dekompresszor szelepet, himbát, hengerfejet keresnek, mert az övüké is rossz és a beszerzés bizonytalan. Nem tudtam segíteni senkinek ebben, max tanácsot adni...
Hibalista
- - kormánycsapágy (imserős szerelő megoldotta anyagárban utángyártott alaktrésszel 12eft)
- - ülésrugó 4eft
- -akkuk 2*8e ft
- - blokkalkatrészek (na ezt nem szeretném összeszámolni)
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szaki, jó is lett volna, ha nem megy ki Svédországba
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Hivatásos szerelő, aki habár emberileg nagyra becsülöm és igazából szakmai kihívásként próbált kiutat találni a közös szívásból, nem sikerült neki.
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 32000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 8500 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | Madison 250 | Következő motorja? | Fazer FZ6-S |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.3/10) |