Diétázó táltos
Szöveges ítélet
Éveken keresztül kacérkodtam egy robogóval. Gyermekkoromban atyámnak tőkés relációból sikerült beszereznie részemre egy gokartot. Mikor kinőttem a kartot, nem akartam megválni tőle, kurrens dolog volt az akkoriban. Atyám azzal bírt rá a járgány unokaöcsémnek történő továbbadására, hogy beígért egy robogót 14 éves koromra. Nem kaptam meg, mert az öregem veszélyesnek tartotta. Különösebben nem érdekelt a dolog, azért a gyermekkorom nagyon szép volt motor nélkül is, szüleim sok energiát öltek a nevelésembe, nem rajtuk múlt a végeredmény :) Aztán az évek múlásával, amikor kiszabadulhattunk nyugatra - emlékeztek ugye, mekkora szó volt a valutakeret és a kék útlevél - , pláne talján vidékeken kergetve a tetőcsomagtartós Samarát, a robogók sosem látott kavalkádja felkeltette bennem a birtoklási vágyat. Aztán megint eltelt 17 év, mire tavaly, hosszas nyűglődés után rászántam magam a vásárlásra. Szükségem nincs és nem is volt rá, utasként is legfeljebb ha háromszor ültem motoron 37 év alatt, hobbyból vettem végül is egy 50-es Grand Dinket. A vásárlásnál szempont volt, hogy nagytestű legyen, mivel 192 cm-mel és 95 kg-val enyhén hülyén néztem ki a kismértetű motorokon. A termék akciós volt, bevezető áron adták, kábé 150-200 ezerrel egy hasonló méretű Honda, Yamaha ára alatt. Persze, az olcsóság - már ha közel félmilló forint kevés -nem véletlen. A kidolgozás jó, az, hogy 20 km. után fészkelődök, inkább az én méreteim miatt lehet, mégse limuzinról van szó. A motor elvileg 6,5 lóerős, az önsúlya 130 kg., úgyhogy nem egy gyorsulási bajnok, 50 km/h fölé nem lehet hajtani. Barátom ezeréves ötven köbcis Yamaha Yog-ja ehhez képest brutálisat gyorsul, és a 70-et gond nélkül tartja. Mivel csak relaxációs célokat szolgál a moci, nem zavaró a hervatag menetdinamika, de azt utálom, hogy Babettát és a Simson Schwalbét leszámítva bármely robogó leelőz. Persze, lehet, hogy azok fel vannak fúrva. Tipikus kétütemű, ha túlhúzod a gázt, fuldoklik az üzemanyagtól. A motor szép, a "műszerfal" sok minderől tájékoztat, a gép egyértelműen többet mutat, mint amit teljesítményben nyújt; az ugye kívülről nem látszik, hogy csak 50-es, a kasztni meg ugyanekkora a 250-esen is. A csomagtartó hatalmas, még világítani is tud, egy kisebb bevásárlás cuccait simán elnyeli. Az egyenesfutás jó, de mivel kiskerekű, a kanyarokat nem szereti, fordulásnál észnél kell lenni. A gépkönyv szerint 1000 km, vagy két hónap után kell visszavinni szervizre. A 2 hónap lett meg előbb, visszavittem, a nénikémbe elküldtek, mit vergődök, ha nincs semmi baja a motornak, menjek vissza ezer km. után. Ez nem hozzáállás, de mivel a vásárláskor udvariasak, kedvesek voltak, adtak további kedvezményt is, az 10-es, így átlagban ötös.
Hibalista
- egyelőre semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 730 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |