Bárcsak otthagytam volna a neppernél!
Szöveges ítélet
Megvettem, hogy orbitálisat szívjak vele!
Külföldi olasz gép volt, olcsón Budapest alól a sziget mellől, ezóta is áldom a helyet, hogy odatévedtem. De anno ezt is ki kellet próbálnom, maxirobogót akartam, megnéztem előtte 4-5 példányt is és valószínűleg kiválasztottam a legszarabbat.
Eleinte nem voltak komoly problémáim, indult, ment, tette a dolgát. lajcsere, fékfolyadék csere, hűtővizcsere, szelepállítás, hajtásellenőrzés, satöbbi mindent letudtam, jól éreztem magam.
Aztán elkezdett nehezen indítani, megakadni egy bizonyos ponton. Eleinte havonta egyszer, aztán egyre sűrűbben. Nem tudtam mire vélni a dolgot, kimértük az önindítót, a generátort, minden OK, cseréltem az akkut, de nem javolt, ellenőriztük 3*-szorra a szelepeket, de az indítás tovvábbra is maradt problémás. Aztán eljött, hogy nem indult, pörgetett egyet és megszorult, megint pörgetett, megszorult.
Eztán kezdődött a sötét időszak. Nem fárasztanék senkit a felesleges hónapokról, a rengeteg telefonról, a rohangálásról és mérgelődésről, a lényeg, hogy kb 2 évig elszórakoztak a géppel, mert nem találták a hibát, közben szereztem bontott blokkot, azt raktuk be pótlólag, hogy járhassak valamivel. Az olyan szuper erőforrás lett, hogy kb 1000 km után leszakította az egyik szívószelepét és szétrobbantotta a henger-dugó kombót. A főtengely megúszta valamennyire, de a hengerfej odalett. Az eredeti blokkot felhasználva új alkatrészekkel megtámogatva kicsit erélyesebben fellépve sikerült összerakatnom a blokkot, de megint előjött az indítási macera. ÁÁÁÁÁÁÁ!
Aztán kiderült a hiba, nevetséges nút kikopott és megszorult az indításkor egy közlőkerék, ezért ragadt meg mindig a gép starting fázisban. Mikor kiderült, azt hittem felrobbanok! 4e ft-ból megfúrták és raktak bele egy bronzperselyt. Összerakás alatt finoman szólva is tövig rágtam a körmömet, reménykedve, hogy jó lesz. Mikor bekerült a vázba és indítottunk, akkora kő szakadt le a szívemről, hogy azt elmondani nem tudom. Gyönyörűen indult, pöpec volt.
Jártam vele egy ideig, aztán éreztem, hogy tunyul, valahogy nem pörög ki eléggé. Kiderült, hogy a vezérműtengely kezd elkopni, anno tudtuk, hogy nem tökéletes, de gyorsabban kopott, mint vártuk így cserélni kellett. Volna. Mert rendelhettem volna Amerikából kb 26e ft-ért, vagy vehettem volna itthon (már ha nem akkortájt adta volna be a kulcsot a magyar disztributor) 3*-os áron. Nem vettem sehol, elegem lett, feltettem a legolcsóbb áron, leírtam mindent és tájékoztattam a vevőt a hibáról, de nem érdekelte, fizetett és vitte. Hála istennek, engem megszabadított életem legrosszabb motorjától és fellélegeztem, mikor kifordult a kapun.
Rengeteg alkatrészem maradt, internetes linkek tömkelegével bírok azóta is a témában, 14 online bolttal vettem fel a kapcsolatot alkatrészeket keresve, 2 márkakereskedéssel is értekeztem a témában, a rengeteg önképző óráról nem is beszélve. Megérte? Én mindent megadtam a gépnek, drága olajakat, szűrőket, odafigyelést, mindent. Próbáltam életben tartani a kapcsolatunkat, de ő folyamatosan ellenállt, nem volt partner a konfliktuskezelésben. Nem adnám össze tényszerűen a ráfordított összegeket és mérgelődést, inkább megmaradok abban a lila ködben, hogy nem buktam hatalmasat, csak amekkorát megérdemeltem. Elváltunk, ez számít, jobb lesz így mind a kettőnknek :-)
Hibalista
- Hol is kezdjem, hosszú a lista.
-
- Féknyereg kikopott - csere bontottra 10e ft
- kormánycsapágy berágódott - 10e ft
- blokkalkatrészek:
- dugattyú - 16e ft
- bontott blokk - 32e ft
- hengerfej felújítás - 16e ft
- Főtengelyfelújítás 16e ft (és ráadásul el is rontották)
- vezérműlánc - 12e ft
- + apróságok, kopóalkatrészek, tömítések (40-50e ft)
- + munkadíjak (röhej, de ez volt e a legolcsóbb, összesen 25e ft)
-
Ide hordtam szervizbe
Na neeeeee, litánia lehetne a szerelők hozzáértése :-(
Az első ember hottentotta volt, két hétig csak simogatta, aztán elhajtottam.
A második szakinál közel-távol másfél évig volt a masina, szétszedte, összerakta becsületesen, de sosem lett jó. Ingyen csinálta, de lassan a gyerekemet láttam felnőni ezidőtájt.
Egyesített pontszámot adnék, első 1, második szerelő 7 (főleg a lelkesedés és embersége miatt)
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
A házi szakim, aki néhanapján hazanéz messzi távolból.
Egyből kiszúrta az egyértelmű! hibát és megoldódott a gondom, de addigra már késő volt és megutáltam a motort.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 23000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Madison 250 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.5/10) |