A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kymco

Xciting 500 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bárcsak otthagytam volna a neppernél!

Szöveges ítélet

Megvettem, hogy orbitálisat szívjak vele!
Külföldi olasz gép volt, olcsón Budapest alól a sziget mellől, ezóta is áldom a helyet, hogy odatévedtem. De anno ezt is ki kellet próbálnom, maxirobogót akartam, megnéztem előtte 4-5 példányt is és valószínűleg kiválasztottam a legszarabbat.
Eleinte nem voltak komoly problémáim, indult, ment, tette a dolgát. lajcsere, fékfolyadék csere, hűtővizcsere, szelepállítás, hajtásellenőrzés, satöbbi mindent letudtam, jól éreztem magam.
Aztán elkezdett nehezen indítani, megakadni egy bizonyos ponton. Eleinte havonta egyszer, aztán egyre sűrűbben. Nem tudtam mire vélni a dolgot, kimértük az önindítót, a generátort, minden OK, cseréltem az akkut, de nem javolt, ellenőriztük 3*-szorra a szelepeket, de az indítás tovvábbra is maradt problémás. Aztán eljött, hogy nem indult, pörgetett egyet és megszorult, megint pörgetett, megszorult.
Eztán kezdődött a sötét időszak. Nem fárasztanék senkit a felesleges hónapokról, a rengeteg telefonról, a rohangálásról és mérgelődésről, a lényeg, hogy kb 2 évig elszórakoztak a géppel, mert nem találták a hibát, közben szereztem bontott blokkot, azt raktuk be pótlólag, hogy járhassak valamivel. Az olyan szuper erőforrás lett, hogy kb 1000 km után leszakította az egyik szívószelepét és szétrobbantotta a henger-dugó kombót. A főtengely megúszta valamennyire, de a hengerfej odalett. Az eredeti blokkot felhasználva új alkatrészekkel megtámogatva kicsit erélyesebben fellépve sikerült összerakatnom a blokkot, de megint előjött az indítási macera. ÁÁÁÁÁÁÁ!
Aztán kiderült a hiba, nevetséges nút kikopott és megszorult az indításkor egy közlőkerék, ezért ragadt meg mindig a gép starting fázisban. Mikor kiderült, azt hittem felrobbanok! 4e ft-ból megfúrták és raktak bele egy bronzperselyt. Összerakás alatt finoman szólva is tövig rágtam a körmömet, reménykedve, hogy jó lesz. Mikor bekerült a vázba és indítottunk, akkora kő szakadt le a szívemről, hogy azt elmondani nem tudom. Gyönyörűen indult, pöpec volt.
Jártam vele egy ideig, aztán éreztem, hogy tunyul, valahogy nem pörög ki eléggé. Kiderült, hogy a vezérműtengely kezd elkopni, anno tudtuk, hogy nem tökéletes, de gyorsabban kopott, mint vártuk így cserélni kellett. Volna. Mert rendelhettem volna Amerikából kb 26e ft-ért, vagy vehettem volna itthon (már ha nem akkortájt adta volna be a kulcsot a magyar disztributor) 3*-os áron. Nem vettem sehol, elegem lett, feltettem a legolcsóbb áron, leírtam mindent és tájékoztattam a vevőt a hibáról, de nem érdekelte, fizetett és vitte. Hála istennek, engem megszabadított életem legrosszabb motorjától és fellélegeztem, mikor kifordult a kapun.

Rengeteg alkatrészem maradt, internetes linkek tömkelegével bírok azóta is a témában, 14 online bolttal vettem fel a kapcsolatot alkatrészeket keresve, 2 márkakereskedéssel is értekeztem a témában, a rengeteg önképző óráról nem is beszélve. Megérte? Én mindent megadtam a gépnek, drága olajakat, szűrőket, odafigyelést, mindent. Próbáltam életben tartani a kapcsolatunkat, de ő folyamatosan ellenállt, nem volt partner a konfliktuskezelésben. Nem adnám össze tényszerűen a ráfordított összegeket és mérgelődést, inkább megmaradok abban a lila ködben, hogy nem buktam hatalmasat, csak amekkorát megérdemeltem. Elváltunk, ez számít, jobb lesz így mind a kettőnknek :-)

Hibalista

- Hol is kezdjem, hosszú a lista.
-
- Féknyereg kikopott - csere bontottra 10e ft
- kormánycsapágy berágódott - 10e ft
- blokkalkatrészek:
- dugattyú - 16e ft
- bontott blokk - 32e ft
- hengerfej felújítás - 16e ft
- Főtengelyfelújítás 16e ft (és ráadásul el is rontották)
- vezérműlánc - 12e ft
- + apróságok, kopóalkatrészek, tömítések (40-50e ft)
- + munkadíjak (röhej, de ez volt e a legolcsóbb, összesen 25e ft)
-

Ide hordtam szervizbe

Na neeeeee, litánia lehetne a szerelők hozzáértése :-(
Az első ember hottentotta volt, két hétig csak simogatta, aztán elhajtottam.
A második szakinál közel-távol másfél évig volt a masina, szétszedte, összerakta becsületesen, de sosem lett jó. Ingyen csinálta, de lassan a gyerekemet láttam felnőni ezidőtájt.

Egyesített pontszámot adnék, első 1, második szerelő 7 (főleg a lelkesedés és embersége miatt)

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

A házi szakim, aki néhanapján hazanéz messzi távolból.
Egyből kiszúrta az egyértelmű! hibát és megoldódott a gondom, de addigra már késő volt és megutáltam a motort.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2005
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 23000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Madison 250 Következő motorja?
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kymco

További ítéletek (134 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.