A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kymco » Agility 125 2006 (124)

Agility 125 2006 (124) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Agresszív kismalac

Szöveges ítélet

2 éve újonnan, rendszámmal vettem. Az akkor 300 ezer forintos gép árát plusz egy százassal tornázta feljebb a reg. adó, amivel azóta sem tudok kibékülni. De nem szeretek mutyizni, s sokszor viszek utast is, kell a rendszám. Még a szalonban is hülyének néztek, mindenki más "okosba" viszi ötvenesként.

Munkám miatt rengeteg robogó tulajdonságait ismerem, ennek tudatában írom ennek a gépnek a jellemzőit.

Könnyű. 100 kiló, egy kézzel lehet tologatni a műhelyben.

Minőségi rugalmas elemekből van összerakva, sehol nincs sorja, vagy illesztési hézag. A gyári fényezés kitűnő, két év után is újszerű. (Leszámítva az első sárvédőt, amire rádőlt a biciklim. De télen úgyis kap majd egy kis optikai tuningot.)

Motorblokk. Csendes, erős, pörgős. Minden fordulatszámon megfelelően húz, a végsebességét könnyen és egyenletesen eléri. (Nem "nyúlós" a gyorsulás.) Lámpától indulva nem kell izgulnom, ki akar letolni hátulról. Utassal kicsit alábbhagy a lendülete, de 40 felett majdnem úgy viselkedik, mint egy személlyel. Léghűtéses, így semmi macera nincs vele, ennek ellenére nem melegszik túl aktív városi használat során sem. Olajat nem fogyaszt. (Mondjuk alaposan bejárattam, félgázzal 500 km. Indulás előtt mindig bemelegítem, még nyáron is.)

9 kőkemény lóerő, szóval egykerekezést ne várj tőle. Viszont pont a kis tömege miatt kb hasonló menettulajdonságokkal rendelkezik, mint a vízhűtéses 12-15 lóerős társai.

Fogyasztás. Egyedül 2.5l, utassal 2.8l városban! Biztosítása évi 5e ft, szóval még kibírható. Nem kell mélyen a zsebbe nyúlni a fenntartásáért. És természetesen ezerszer jobb, mint a bkv.

Sebesség. Egyedül hosszú távon a 70 fekszik neki legjobban, de vígan elmegy 80nal is. (Bődületes számok, egy átlag 600as sportgép egyesben lehagyja...:) Két személlyel kb. 70 a kedvenc. Végsebessége óra szerint 100km körül van, de ezt már nem szereti.

Futómű. A 12 collos kerekek kicsik, de ez van. Kátyúkban, keresztbordán néha elég durvát pattan az eleje. A teleszkóp ennek ellenére végzi a dolgát, olajfolyás, sérülés nincs.

Nagyon jól döntögethető a robcsi, a körforgalmakat kifejezetten élvezzük. A macskakövet elkerülöm, mert brutálisan rázza a motort. 80 km/h felett intstabillá válik a jószág, kezd remegni az eleje. De ez nem "pályás superbike", városi flangálásra termett. A gagyi kínai gumikat rögtön kicseréltem Metzeler-re. Ezzel már bátran be lehet zúgni a kanyarokba.

Fékek. Az első gyári gumifékcső pépes szar, ajánlott fémhálósra cserélni. A nyomáspontja ezáltal kiváló lesz, ennek ellenére nem haragudnék még némi plusz fékerőért. A 17 ezret futott betétek még gyári vastagságúak! A hátsó féket nem használom, max. emelkedőn, lámpánál állva.

Világítás. Egyszerűen tökéletes. Számos "nagymotor" megirigyelhetné halogén lámpáját. Szinte túlméretezett ehhez a kis motorkához, olyan gyorsan nem is tud menni, amennyi utat bevilágít. Nem zavaróan kattogó indexreléje van, így nem lehet kintfelejteni.

Pakolhatóság. Remek. Bár nem fér be az ülés alá egy zárt buksi, elég sok dolgot be tudok gyömöszölni. Plusz a hátsó doboz. Van csomagtartó is, melyhez a hatlábú gumipókkal kikötve szoktam vinni a csajom sisakját, cuccait. Óriási találmány a sík lábrész. Két rekesz ásványvíz, latoptáska, fél disznó ráfér. Másrészt lehet menet közben ide-oda topogni, ha már zsibbad az ember.

A keskeny idomok miatt városban nincs akadály számára. Bárhol elfér, még a tükröket sem kell behajtogatni. Pont ez a keskenység azonban a motorka egyik fő problémája, hosszabb távon nem kifejezetten kényelmes. Persze nem túramotornak lett tervezve, de egyelőre most nincs pénzem nagyobbra. A térdem kilóg az idom mögül, sőt ha nem vigyázok a gyújtáskulcsba is beleverem. Térdvédővel kifelé kell terpeszteni.

Főként pesten használom, de voltunk már vele a barátnőmmel Alsóörsön is (na akkora túrát mégegyszer nem vállalok be vele...) Várgesztesen, Esztergom, Alcsútdoboz, hasonlók.

És persze ami nem tetszik benne, de együtt lehet velük élni:

50 km után már nem kényelmes, kicsi az ülés. Az átlag japán 125ösökhöz képest kifejezetten kényelmetlen. Ez a kis kiterjedés átka.

Nem vagyok kibékülve a benzintank méreteivel sem, mindössze 5 lityit képes befogadni. A szintjelző fél mennyiség alatt már üreset jelez, így figyelni kell a megtett km-ek számát. Már kétszer toltam benzinkifogyás miatt. (Ilyenkor előny a kis tömeg.:)

Nincs napi km számláló.

A gyári tükrök csak hónaljnézegetésre alkalmasak, kell belőlük valami normális.

Elhagytam a kipufogó díszvéget, amit csak a dobbal együtt lehet megvásárolni...


Sokféle motorom volt már (Simson, Honda MTX125, Yamaha YZ80, Suzuki RM125, Husqarna 250, Suzuki Bandit 400) de egyiket sem kedveltem ennyire. Megbízható, hűséges jószág. A kis hibái ellenére ajánlom mindenkinek, főleg aki városban akar rohangálni. Nem az az egyszerhasználatos praktikeres robogó kategória. Bátran merem állítani, hogy ez a kis paripa 50 ezer kilométert gond nélkül elvisel. (Persze normális gondoskodás mellett)

Ha lenne ugyanez az Agility 250-es verzióban, én lennék az első vásárló. Még egy kis plusz sosem árt.

Hibalista

- A csomagtartó vázon lévő fülei eltörtek, meg lettek erősítve, azóta nincs velük gond. (Javítási munkadíj egy kóla (hidegen) a lakatos srácnak a hegesztésért.)
-
- Az ülés zárnál lévő része alul hosszában megrepedt, műanyagheggesztéssel orvosolva. (Szintén egy kóla a srácnak.)
-
- Jelenleg a km óra szórakozik, a számláló működik rendesen, a sebességet azonban csak 40ig mutatja.

Ide hordtam szervizbe

Az első szervizt a garancia miatt Kymco képviseletnél csináltattam. 8 ezer forint volt 7 deci olaj cseréje.

Motorszerelő vagyok, úgy döntöttem a többit inkább megcsinálom én. Gari ugrott, de nem is volt rá szükség. 2 ezer kilométerenként olajcsere, hajtóműben 6 ezrenként, légszűrő 8 ezrenként. A gyári gyertyát 16 ezernél cseréltem, akkor is már csak azért, nehogy út közben adja meg magát valahol. A hajtáslánc teljesen rendben, a görgők kopottak kissé, ezeket már megrendeltem. 20 ezernél lecserélem majd a szíjat, csak a biztonság kedvéért.

Értékelése: 5

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 17300
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 2 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kymco

További ítéletek (134 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.