A kategória csúcsa, a legjobb döntésem volt!
Szöveges ítélet
Kezdjük az elején! :) Futár vagyok kb olyan 30000-35000KM/év amit megteszek a városban munka közben. Ezért érdemes megbízható motor, mert senkinek nincs kedve kiesni a munkából vagy tologatni, motormentést hívni minden héten! Az előző motor egy kínai fos volt sajnos minden héten 2 szer robbantam le vele! Ezért gyűlöltem és muszáj volt lecserélnem! Az egyik kollégám újonnan vett egy Downtown-t amit volt szerencsém kipróbálni és össze hasonlítani a többi 300-as robogóval! Azt kell, hogy mondjam a többi elbújhat. Bármely márka 300-as robogóját nézve mindegyik csak 22-24-26LE ehhez képest a Kymco kidobta a piacra 2009-ben ezt a csodát ami 33LE hozzáteszem a 400-as Burgman 34Le és Bármikor ott hagyom egy lámpás gyorsulásnál! Úgy döntöttem nekem kell egy ilyen dög! újra nem volt pénzem így a neten böngésztem a használtakat. Elég jó árban találtam is egyet amit az első kipróbálás után le is foglalóztam és meg is vettem. Akkor még nem is tudtam milyen jó választás is ez a motor! 45000km volt már akkor benne ami a többihez képest soknak tűnt de utólag belegondolva nem olyan sok ez csak a kereskedők azzal verik át a vevőket, hogy 9000-15000km re vissza tekerik az órákat! Elkezdtem használni munkára azért napi 120-150Km- ek bele szaladnak olyan 50000-nél el is tört a kuplung melletti ékszíjtárcsa! Elég mérges voltam, hogy nem olyan régen vettem és már is baja lett! Akkor még nem mozogtam olyan otthonosan a Kymco terén ezért nagyon nehéz volt hozzá alkatrészt szerezni! Sok idő volt a javítás főként az alkatrész beszerzés miatt! kb 1hónapot állt a motor akkor! Ahogy kész lett ismét munkába fogtam és egy teljes évig az olajcserén és a fékbetét cserén kívül mást nem kellett csinálni rajta utána volt, hogy eldurrant a hűtő kellemetlen volt de 1évig nyúztam várható volt, hogy valami elfárad egy idő után rajta! A hűtő cseréje után megint 1,5évig semmi nem volt vele hozzá teszem olyan kb 70000km-ment bele az ékszíjtárcsába amit én cseréltettem aztán megint eltört! Most már rutinosabban ment az alkatrész beszerzés is ebay-ről megrendeltem az alkatrészt 15nap alatt meg is jött Taiwanból! Most arra számítok, hogy megint vagy 1 1,5 évig hozzá sem kell nyúlni! Ennek a típusnak 2 apró nyűgje van még az egyik a kilométeróra jeladókábel az sajnos álandóan elszakad és bosszantó tud lenni arra még nem találtam megfelelő megoldást és aki nyúzza rengeteget számíthat rá, hogy az ékszíjtárcsa olyan 50000-70000KM-t bír max! Ezektől függetlenül nagyon elégedett vagyok vele mert nagyon ritkán hagyott cserben és az olajat nem eszi csak oda kell figyelni a 4000-5000km-es olajcserére Fékbetétet a hátsót szereti zabálni az olyan 5000KM az első 10000KM a gumikat hátulra olyan 10000-15000km elöl még akkor cseréltem mikor megvettem most már esedéges lesz mert van benne 75000KM! Összességében azt ki merem jelenteni, hogy a Kymco Downtown a kategória csúcsa és a leg megbízhatóbb nagyrobogó a piacon! Természetesen ezért vette mege a Kawasaki is ezt a modellt és adja el a J300-as ként! De a márka dicséreteként tudható be az is, hogy a BMW a c600-as robogóit is Kymco blokkal szerelik!
Én városi használatra és munkára is csak Kymcot fogok venni ha tehetem és főként olyan modellre cserélném le ezt ami ugyan ezt a teljesítményt tudja!
Hibalista
- 50000KM-nél eltört benne a kuplung meletti ékszíjtárcsa! 75000Ft
- 80000KM-nél eldurrant a hűtő benne 60000Ft
- 120000KM-nél egy újabb ékszíjtárcsa! Az ékszíjtárcsát 54000FT-ért vettem ebay-en plusz munkadíj 10000Ft volt.
-
-
- A javítási költség sajnons ha valami elmegy rajta drága mert nincs Kymco magyarországon de ebay-ről mindent be lehet szerezni hozzá! Persze nagyon drágán! De nem szokott gond lenni vele csak ha sokat használod egy két alkatrész elfárad benne!
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Outlook | Következő motorja? | Downtown 300/350, People GTS 300, K-XCT 300 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
