VARG az ork kutya
Szöveges ítélet
Kitűnő futómű, semmitől sem jön zavarba, persze az R-es verzióról beszélünk. Az elejét akár útközben állíthatom, a hátsóhoz szerszámok kellenek.
Télire bütykös gumik vannak fenn, azokkal igazán jó terepes barangolásra, itt érdemes nem telitankolni a súly miatt. A gyári gumi terepen is, aszfalton is felejtős.
Nem vagyok fanatikus rajongó, de már valahogy ez a harmadik KTM-em. A típusválasztásnál: egyszerűen senkí más nem kínál ilyen vaddisznő menniakarást. Igaz, hogy kicsit darabos, igaz hogy a terhelésváltási reakciói kicsit túlzottak, igaz hogy tipikus, nyers, "KTM hangon" jönnek a mechanikai zajok a blokkból, de minden nyeregben töltött másodpercben vigyorogsz. Azonnali gázreakció, gondolkodás nélkül indul bárhonnan, bármilyen tempóról, és megy, megy, megy. ÉÉÉÉÉs mellé üvölt, hörög, röfög, visszadurrog a gyári dobbal is. Eszembe jutott egy hasonlat: olyan, mintha a gyűrűk urából egy varg (ork kutya), és egy malinois hibridje lenne. Vaddisznó, de mindig les, mindig ugrásra kész, várja a parancsot.
Hibátlan, nagyon durva, jól adagolható a fék. A dőlésszenzoros elektronika nekem áldás. Biztonságosnak érzem a kanyar ABS, és a kipörgésgátló miatt. Egyszer már megmentett egy csúnya zakótól kigyorsításnál. Ha nem veszi el az elektronika a tüzet, biztos megfektetem.
Hosszabb túrán az R-es kemény nyereg már feltöri a seggem, de az első három napig nincs gond. Viszont terepen egész kényelmesen hátra és előre lehet csúszni, ami fontosabb, mint a pihepuha kényelem.
A nyári gumikkal párhuzamosan felpattintásra kerül a túraplexi is.
Minden részletében minőségi motor, egyelőre elpuszítíthatatlannak érzem. Célszerszám a jobbik fajtából.
Aki nem szeret terepezni, a sima verzióval jobban jár. Megspórol fél millát mellé, alacsonyabban ül, kényelmes a nyereg, magasabb a szélvédő. Terepen és szerpentinen viszont megfizethetetlen az R-es plusz tudása.
Gyorsváltót mindenképp ajánlom, kis gyakorlás után nagyon szépen dolgozik.
Hibalista
- A TFT kijelző párásodik, tehát víz van benne.
- Gananciális javításra kaptam ígéretet, ami a chiphiány miatt egyelőre csúszik.
Ide hordtam szervizbe
KTM Kecskemét
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2021 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Beverly 500 | Következő motorja? | 1290 Super Adventure S |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
