Narancssárga versenytraktor,
Szöveges ítélet
Nos ezt a tipust csak is dicséret illetheti.Aki mást mond az hülye hozzá vagy hazudik.Sok népi pletyka kering a KTM körül de a legtöbb csak kocsmai legenda.Van egykét tipusnak gyerekhibája de ezt minden márkánál előfordul.Az 525 EXC viszont valahogy kimaradt a hibákból.2006-ra kiforrott a technika bár az előző modellek se voltak betegesek.Ezt a blokkot 2001-től gyártják a 4T EXC-k be először 520 EXC 2001-2002ig aztán jött a 525 EXC 2003-2007ig.Kisebb változtatások történtek csak a két modell közt.Igazából semmi negatívumot nem tudok felhozni a motorra mert sok hasonló tipust próbáltam már,sőt a családban is megfordult egykét példány de nem cserélném le semmelyikre sem.Előző motorom is KTM EXC volt csak 250 4T 2003-as.Arról nem írok tesztet mert összességében az is hibátlan volt.Ha tanácsot kéne adnom vételnél akkor azt ajánlom hogy minél megkíméltebb gyári állapotú motor legyen és nem az évjárat a döntő hanem hogy mennyire van leharcolva.Persze nem mindig az a jó ami csillog villog mert ez egy terepmotor ami azért kapja a sérüléseket rendesen.Lényeg hogy motorikusan és szerkezetileg rendbe legyen és láthatóan karban legyen tartva.Karbantartás alatt értem a rendszeres olajcserét 15-20üzemóra,olajszűrőcsere,rendszeres légszűrőtisztitás,szelephézag állítás legalább szezononként.Ha ezek megvannak időben akkor nagyon sok és élményteli üzemórákban lesz részünk a motorral!
Végűl pár tapasztalat az 525 EXC-vel.
Én viszonylag fiatalkorában vettem másfél évesen és megvan már lassan 5éve.Erős és nyomatékos gép nagyon.Kb 60lóerő és 115 kiló.A kipufogó gyárilag fojtott volt de könnyen átalakítható nyitottra amitől megjön a normális hangereje.Fojtással nagyon halk.Brutálisan nyomatékos motor.A siratókon úgy megy fel mint egy mozdony.Súlyával sincs probléma de persze egy 2T EXC-vel könnyebb kanyarogni a fák között.Én használtam supermotoként is nyaranként.Nagyon jól viselkedik aszfalton is.Itt veszi igazán hasznát az ember a nyomatéknak.Hosszabb földutas túrákat is lehet vele nyomni igaz az űlés nem a kényelméről híres de ez versenyenduró ide ilyen kell.Szóval elég sokoldalu motor és mivel nagy köbcentis az endurók közt ezért nem kell szétforgatni hogy menjen,ezáltal az élettartama is megnő a motornak.Összességében azoknak ajánlom akik már tudnak ezt azt a terepmotorozásról de nem akarnak egy olyan motort amit tiltásig kell forgatni.Hobbi endurósoknak akik szeretnek falat mászni vagy lenyomni 100Km-t erdőben keresztűl kasúl mindenen.Utcára inkább felejtős mert hamar beleszalad az üzemóra.Oda KTM LC4-est inkább ajánlom.Összegzésűl ez egy nagyon jó élménymotor amivel akár versenyezhetsz is de hobbira is kiváló.Nem igénytelen motor de nem is egy pénztemető.Bármilyen terepen elboldogúl kisebb fenntartásokkal de igazán az erdő az otthona.Én csak ajánlani tudom mindenkinek ezt a tipust és az összes EXC-t!Remélem hasznos infókat írtam a motorról!
Hibalista
- Mivel ez egy versenymotor és terepen használom ezért a kopó alkatrészeket sűrün kell cserélni de nem sűrübben mint a többi hasonló tipuson.Amúgy meg vezetőgörgők,csapágyak,szimeringek,láncszett,gumi stb...Motorikusan még mindig hibátlan és még nem kellett cserélni semmit.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 1800 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | KTM EXC 250 | Következő motorja? | EXC |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
