A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » KTM » 390 Duke (373 cm3)

390 Duke (373 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mindenes Darázs

Szöveges ítélet

Egész életemben szinte egyáltalán nem motoroztam, de korhatár miatt letehettem rögtön az "A" kategóriás motoros jogosítványt.
Mivel a jogosítvány megszerzésekor 600ccm sornégyes motorokkal kellett menni megtapasztalhattam, hogy milyen full kezdőként ezekkel lavírozni a városban. A jogosítvány szerzése alatt párszor meghúztam a gázt intenzívebben, és már 4-5 ezres fordulatnál nekem rakétának tűntek, és kisebb manővereknél is kellemetlenek voltak ezek a nagymotorok nekem, és emiatt féltem egy kicsit tőlük, főleg a 0 motoros tapasztalat miatt. Mivel ezek a motorok 8-9 ezres fordulatnál kezdenek "éledezni", ezért az első motor megvásárlásakor rögtön lemondtam róluk.

Olyan motort kerestem magamnak, amivel a nagyobb mobilitást meg tudom oldani az életemben. Mivel Budapesten élek, ezért fontos volt számomra, hogy városban könnyedén megállja a helyét a jármű, illetve országúti tempóban, vagy autópálya tempóban is tudjon megfelelő dinamikával menni. Másik szempont az volt, hogy olyan teljesítményű legyen, ami az én motortudásomnak megfelelő.

Ennél a motornál az elindulás hasonló volt mint a fent említett nagymotoroknál, de kettesbe, hármasba kapcsolásnál jelentősen elfogy az ereje, így magabiztosabban tudtam kezelni a gázkart.

Ha osztályozni kéne a felhasználhatóságot, akkor városban 10/10, országúton 10/8, autópályán 10/6. Tehát ezzel azt akartam kihangsúlyozni, hogy normális közlekedésre egész Magyarország területén ez a teljesítmény egyedül, nehéz-nagy csomagok nélkül teljesen tökéletes. Utassal még nem mentem, azt majd később írom le.

Amikből válogattam: Honda CB500F, Kawasaki Z400, Yamaha MT03 (2015)
A Honda könnyen irányítható volt, de a súlya alig tér el a sornégyes társainál, ezért fordulásnál nehézkesség ugyan úgy meg van. A Kawa és a Yamaha méreteim miatt nem volt megfelelő (187cm, 84 cm lábhossz)
A KTM ezekkel szemben minden igényemet kielégítette: könnyű súlyú, elférek rajta.

Sok videóban is említik, de én is elmondom, hogy nagyon könnyű irányítani, a csúszókuplung is remek, és az ABS párszor már bekapcsolt körforgalomnál is, tehát nagyon bénázásbarát, ha lehet ilyet mondani. Egyszer meg akartam fordulni emelkedőn, és amikor felborultam volna két kézzel megtartottam a motort, majd lábbal rásegítettem jobban, ez egy közel 200 kg-os géppel elég nehéz lett volna. Ha elmész vele tréningre, és utána elmész egyedül országútra, akkor tényleg az van, hogy benézek a kanyarba és beveszi szinte beavatkozás nélkül. Ebből is látszik, hogy mennyi tartalék van benne, habár ez minden kisebb motorra igaz lehet.

Említik más videókban, hogy kényelmetlen az ülés hosszútávon az egyhengeres mivolta miatt és az ülés miatt. Nekem teljesen rendben volt, habár az ülőgumóim edzettebbek az átlagnál, mert kerékpárral szoktam futárkodni. Viszont a lábzsibbadás elő-előfordult, amikor 1,5 órája ültem a vason, de felemeltem a lábam kicsit menet közben egy 10-20 másodpercre, hogy visszamenjen a vér a lábamba, aztán el is múlt a probléma. Kézzsibbadást vagy egyéb bántalmakat nem tapasztaltam a blokk rezonancia miatt. Simán meg tudtam vele tenni egyben 250 km-t mindenféle kínszenvedés nélkül. Utána tankolni kellett :)

A hűtésproblémáról is vannak videók. A KTM 2018-tól nagyrészt kiküszöbölte a hibát, tehát ha korábbi modellt vesz valaki, az érdeklődjön a tulajnál, hogy kicserélték-e a jobbik ventilátor verzióra. Sajnos csak a levegő terelését oldották meg, és a minőség nem javult a ventilátornak, ezért azt írják máshol, hogy 7-8 ezer kilóméterenként cserélni kell a gyárit. Ha nem megy a ventilátor, akkor túlmelegszenek, és várni kell 5 percet hogy visszahűljön. Ha országúton megy valaki, akkor elegendő a menetszél, még ventilátor nélkül is jól működik a hűtése, de az araszolást nem szereti ventilátor nélkül. Tehát haza lehet vele menni :) . Nálam 1000 km használat után cserélni kellett és 6300-al vettem. Legközelebb ventilátor biztosíték adta meg magát, amit kicseréltem 10-ről 15-re, mert a 2021-es modellekben már 15-öst raknak eleve, és az már nem pukkan meg. Azóta több mint 10000 km van a gépben, és semmi baja.

Ha valaki nem tud együtt élni a hűtés gondokkal, akkor van megoldás a youtube-on. SPAL ventilátorral, és EngineIce hűtőfolyadékkal teljesen megszüntethető a 7-8 ezer km-es ciklusú ventilátor csere problémája. KTM fórumokon is ezt ajánlják nemcsak ebbe a motorba, hanem az ugyan ilyen blokkal szerelt motorokba is (RC390, Adventure 390).

Annak ajánlom ezt a motort, aki nulla tapasztalattal rendelkezik. Ezzel a motorral mindent meg lehet csinálni az üvegezős 200-al menésen kívül, és a túlzott terepezésen kívül.

Hibalista

- légszűrő csere, ventilátor csere

Ide hordtam szervizbe

KTM Centrum Budapest

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2019
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 6300
Megbízhatóság (8) Vezetett km 3500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja? talán egy túraenduro
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

KTM

További ítéletek (78 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.