A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Ktm » 300 Exc 2006 (297)

300 Exc 2006 (297) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Maximum íz, no cukor-avagy egy 525-ös ereje 103kg-ban

Szöveges ítélet

Szeptemberben vettem, már 2007-es modell. Javult a rugózás, VForce3 membránt és két választható gyújtásgörbét kapott a motor, ami sokat számít a gázreakcióban és a nyomatékban alul. A motorja nagyon erős, egyenletes nyomatékgörbével, félúton van a 2T és a 4T karakterisztika között. Inkább háromütemű. :) Így nem kell annyit pörgetni, kuplungal cirógatni, mint kisebb 2T társait, de hamarabb kell felváltani, mint egy azonos teljesítményű 4T motornál. Brutálisan tol, mély homokos siratófalon, ahol a 250-es nem vitt fel a 300-as gond nélkül felment. A karburálásban van egy kis dús tartomány 1/3 gáz környékén, a gyári táblázat szerint beállítva, de egyel lejjebb engedve a tűt ez orvosolható. Igy szép tisztán pörög, kis tempónál, technikás endúrózás során sem köpi be a gyertyát. Ez amúgy is csak a hobbimotorozásra használt krosszmotorok sajátja, amelyeket nem endúrós viszonyokra hangoltak be.
A rugózás évről évre javul, végre megfelelő rugót raknak gyárilag is az elejébe, de a hátsót majd keményebbre kell cserélnem a 95kg-os felépítményem miatt. Az első telók szelepelésén még mindíg van mit javítani, érthetetlenül keményen reagál az élesebb akadályokra(sziklák, gyökerek..).
Ezért főleg a szelepelés a felelős, de sebaj, valamiből a futómű-tuningcégeknek is meg kell élni.... Erre költeni százszor inkább megéri, mint venni egy hangos, x lóerő töbletet adó kipufogót. A jól beállított rugózás többet hoz a ´konyhára´, mint pár plussz lóerő, ráadásul a környezetet is kevésbé irritálja. Összességében a futómű fordulékonyságra van hangolva, de azért elég stabil gyors egyenesekben is.
Jófajta endúróterepen verhetetlen, mivel a nyomaték és a kis tömeg ideális párosítás. Négyütemű társaihoz képest jóval kisebb a blokkban forgó tömegek okozta giroszkópikus hatás, igy a 15kg súlynyereség menet közben sokkal többnek tűnik. Ez érződik minden kanyarban, minden féktávon. A fékek jól harapnak, de finoman is adagolhatóak. Az új hullámos tárcsák vizesen és sárosan is hatékonyak. A Brembo hidraulikus kuplung valamivel könnyebben működik mint a Magura, ami megint csak előny nehéz, ´szopatós´ terepen.

Röviden, szerintem az egyik legjobb endúró, az olajjal való pepecselésért bőven kárpótolnak az előnyei: kis súly, megbízható, igénytelen technika, alacsony fenntartási költségek.

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

saját magam

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

KTM Ócsa

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 2000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

KTM

További ítéletek (78 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.