Maximum íz, no cukor-avagy egy 525-ös ereje 103kg-ban
Szöveges ítélet
Szeptemberben vettem, már 2007-es modell. Javult a rugózás, VForce3 membránt és két választható gyújtásgörbét kapott a motor, ami sokat számít a gázreakcióban és a nyomatékban alul. A motorja nagyon erős, egyenletes nyomatékgörbével, félúton van a 2T és a 4T karakterisztika között. Inkább háromütemű. :) Így nem kell annyit pörgetni, kuplungal cirógatni, mint kisebb 2T társait, de hamarabb kell felváltani, mint egy azonos teljesítményű 4T motornál. Brutálisan tol, mély homokos siratófalon, ahol a 250-es nem vitt fel a 300-as gond nélkül felment. A karburálásban van egy kis dús tartomány 1/3 gáz környékén, a gyári táblázat szerint beállítva, de egyel lejjebb engedve a tűt ez orvosolható. Igy szép tisztán pörög, kis tempónál, technikás endúrózás során sem köpi be a gyertyát. Ez amúgy is csak a hobbimotorozásra használt krosszmotorok sajátja, amelyeket nem endúrós viszonyokra hangoltak be.
A rugózás évről évre javul, végre megfelelő rugót raknak gyárilag is az elejébe, de a hátsót majd keményebbre kell cserélnem a 95kg-os felépítményem miatt. Az első telók szelepelésén még mindíg van mit javítani, érthetetlenül keményen reagál az élesebb akadályokra(sziklák, gyökerek..).
Ezért főleg a szelepelés a felelős, de sebaj, valamiből a futómű-tuningcégeknek is meg kell élni.... Erre költeni százszor inkább megéri, mint venni egy hangos, x lóerő töbletet adó kipufogót. A jól beállított rugózás többet hoz a ´konyhára´, mint pár plussz lóerő, ráadásul a környezetet is kevésbé irritálja. Összességében a futómű fordulékonyságra van hangolva, de azért elég stabil gyors egyenesekben is.
Jófajta endúróterepen verhetetlen, mivel a nyomaték és a kis tömeg ideális párosítás. Négyütemű társaihoz képest jóval kisebb a blokkban forgó tömegek okozta giroszkópikus hatás, igy a 15kg súlynyereség menet közben sokkal többnek tűnik. Ez érződik minden kanyarban, minden féktávon. A fékek jól harapnak, de finoman is adagolhatóak. Az új hullámos tárcsák vizesen és sárosan is hatékonyak. A Brembo hidraulikus kuplung valamivel könnyebben működik mint a Magura, ami megint csak előny nehéz, ´szopatós´ terepen.
Röviden, szerintem az egyik legjobb endúró, az olajjal való pepecselésért bőven kárpótolnak az előnyei: kis súly, megbízható, igénytelen technika, alacsony fenntartási költségek.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
saját magam
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
KTM Ócsa
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
