A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » KTM » 990 Smt 2009 (990)

990 Smt 2009 (990) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

KATI az iszákos All-rounder

Szöveges ítélet

BMW 1100 GS után szerettem volna váltani.
Kicsit sportosabb karaktert kerestem, márkától függetlenül kb. 8-9000 Euroig.
Véletlenül bukkantem erre a modelre. Tetszett a forma, és a teszteket olvasva (örjöngve túrázni) kiváncsi lettem rá.
Egy véletlen folytán sikerült egy ismeröstöl tiszta elöélettel, jó áron, nagyon sok extrával megszereznem, így a másik jelöltig (Ducati Hyperstrada) el sem jutottam.
A néhány karbon elem és az akrapovics kipufogo miatt böven 200kg alatt marad.
A BMW súlya is csak a garázsban volt gond, de arról átülve a városban a kocsik között mintha bringával mennék.
Nagyon kezes, mindenhol elfér..
189 cm vagyok, az ülés pozíció nagyon kénylmes, ülésmagasság talán 1-2cm-vel a BMW alatt., nekem az is ez is megfelel.
Térd simán elfér a tank ive alatt.
Túra plexivel a szélvédelem megfelelö, érzésre kb. ugyanolyan, mint a BMW volt, 130-150-ig semmi gond.
Menetteljesítményben viszont ég és föld a két motor.
A BMW már kb. 1e-töl megindul és 3-5e között érzi jól magát.
Én talán nem is nagyon pörgettem 6e fölé....nem hiszem, hogy jól esett volna a tehénnek.
A KTM-nél viszont 3e alatt nem sok minden történik.
3-7e között komolyan meglodul és 7-9,5e pedig igazán bevadul.
Még hónapokkal a megvétel után is rendszeres a mosolygás egy-egy kigyorsitásnál...
Elég hamar kihozza a soförböl a hülyegyereket...nagyon nehéz a sebességkorlátok betartása, hamar olyan tartományban van az ember ami mindenhol túl gyors. Elözgetés mindenhol napi rutinná válik. Annyira élvezetesek a kigyorsítások, hogy szinte kár ha csak csorog a forgalommal az ember. Sokkal több önmegtartóztatást igényel, de ez legyen a legnagyobb baj.
Gézreakció elsöre föleg a BMW-hez képest kicsit idegesnek tünt, de rövid idö alatt hozzá lehet szokni, aztán már inkább vicces mint zavaró.
Az ereje nekem mindenhol elég, a 6 gangos váltó pontosan müködik.
6-ban 150-nél 5,5 e körül forog, szóval autópályán nem kell szétpörgetni.
A fogyasztást nem nagyon méregettem, de olyan 6,5-7,5 között mondják.
Nekem akkor inkább 7,5, bár biztos kevesebbel is el lehet járni, de ugye minek.
Az extrák között szerepel néhány Karbon elem (elsö sárvédö, láncvédö meg még pár takaró elem). Így hogy rajta volt, nem bánom, tényleg nagyon jól néznek ki, de utolag nem hiszem, hogy megvettem volna mindet.

Az Akrapovic dobok viszont irdantlan morajt produkálnak.
Sajnos veszettül drága, de megér minden centet. Visszaváltásnál durrog, gázadásra morog, magas fordulaton üvölt, trombitál hörög...hatalmas.
A zselés ülés kényelmes, bár nem tudom milyen lenne az eredetivel...az sem lehet rossz.

Az SMT ugye a „Travel“ vagy „Touring“ verzió.
Szerencsére dobozok helyet hátizsák és 2 soft case volt hozzá.
Bár aki nagyobb dobozokat akar, azt is lehet kapni.
A hátizsák nagyon praktikus és nekem simán kiváltja a ronda Top Case-t.
Gyorsan fel- és le lehet akasztani, és utána teljes értékü hátizsákként vihetem magammal. Ami a napi használatban kell, simán belefér.
A két oldalsó táska egy mozdulattal felszerelhetö, emiatt nagyon egyszerü a használata. Nem túl nagyok, de pár napra való holmi elfér bennük.
A tartó konzol is pici, szóval táskák nélkül sem néz ki bénán a motor.

A 22.500-as „kis“ szervíz hivatalos KTM szervízben gumicserével volt €650. Ez szerintem itteni (ausztria) viszonylatban nem dráma (csak a 2 gumi €300), ott mindent átnéztek, megycsináltak...azon kivül nem volt eddig gond.
Most jön majd a 30.000-s „nagy“ szervíz...bár már 32000-nél járok...
Az Olajfogyásról annyit, hogy nekem azt mondták a szervizben, hogy használattól függöen 0-1L 1000km-en.
Szinte minden szervizes fickónak privátban is KTM-je van, szóval hihetö, hogy ismerik a problémát, illetve van saját tapasztalatuk.
Akivel pont beszéltem 990 Advneture-t hajt.
Tehát kb. ha nincs sehol látható szivárgás, akkor amennyi hiányzik belöle, az pont normális...utána kell tölteni és hajrá.

Összességében nagyon meg vagyok elégedve. Pont olyan mint amilyennek elképzeltem...mégegyszer köszi, a totalbike-os tesztek nagyon stimmelnek.
Sportos dinamika, de azért kényelmes pozició, megfelelö szélvédelem és egyszerüen felmálházható pár napos turára.
Lehet ész nélkül kenni, meg kanyarokat hajkurászni ,de simán meg lehet indulni pár napra, pár 100 KM-re kényelmesen túrázni is...nekem tökéletes all-rounder....Egy darabig biztos marad...

Hibalista

- 22500-nál "kis" szerviz, ott gumicsere is, hátsó féknél nem világított a féklámpa (csere) €650

Ide hordtam szervizbe

2Rad Börse Süd
A-2334 Vösendorf, Triester Straße 34

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2011
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 22000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző motorja? R1100 GS Következő motorja? 1090 Adventure
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

KTM

További ítéletek (78 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.