Egy szerelem vége
Szöveges ítélet
Régi álmom vált valóra, amikor ezt a gyönyörű motort megvettem, kevés km-rel, kitűnő állapotban. Eleinte szokatlan volt a nagy vibráció, de később már fel sem tűnt. Nagyon vegyesen használtam, hosszú túrákra, boltba kenyérért, városban, cross-pályán, aszfalt-pályán és "huligánkodásra" is. Élvezetesen lehetett vele mindenhol motorozni, könnyű vele egykerekezni, stoppiezni, ugratni és nagyon lehet dönteni. Az első fékkel nem voltam megelégedve, lehet kicsit megégtek a tárcsák, és ezért nem fogtak olyan erősen. Mindig minden szükséges ápolást megkapott, rendszeresen volt tisztítva a légszűrő, cserélve az olaj-olajszűrő, és a legjobb olajakat vettem bele. Soha nem egykerekeztem vele több 100 métereket és mindig ellenőrizve volt az olajszint. Végsebessége 170km/ó körüli.
Először az egyik himbagörgő állt meg a hengerfejben ledarálva a vezérműtengelyt, itt mindent cserélni kellett. Pár ezer km után, aztán a motor furcsa hangot kezdett adni. A hozzá értő szerelő szétszedte, és kiderült, hogy a dugattyú csapszeg kopott el, egyben a hajtókarcsapágyakat is cserélték. Ez a blokk teljes széthúzásával járt.
Nemsokkal ezután az egyik kanyarvadász túrám alkalmával recsegő-ropogó hang kíséretében a szabadonfutó ment tönkre (típushiba), úgy, hogy a generátor is megsérült. Lábon haza sem lehetett menni a motorral. A generátorról rézdarabok kerültek a blokkba, ami nem mágnesezhető, viszont bármikor eltömíthet egy olajjáratot, olajfúvókát. Tehát a blokkot megint szét kellett teljesen szedni és kitisztítani. Mindezek után eladtam, mert rengeteget kellett javításra költeni, többet volt szervizben a motor, mint utcán. Örökké bennem volt a félsz, hogy mi romlik el legközelebb és így nem lehet felhőtlenül motorozni, pláne nem hosszabb útra indulni. Végül az új tulaj totálkárosra törte.
A váz, a futómű és a fékek nagyon strapabíróak, többször estem a motorral és semmi nem tört el. Viszont a motorblokk szervizigényes. Gyakran kell szelephézagot ellenőrizni- állítani, figyelni kell, hogy légtelenítve legyen az olajrendszer, stb. Aki igénytelen motorról álmodik NE ilyet vegyen, mert emellett az ember megtanul motort szerelni! Viszont cserébe nagyon szép, vagányan, technikásan lehet motorozni, és még a lányok is élvezni fogják a hátsó ülés vibrációit.
Hibalista
- - Hajtókarcsapágy, dugattyúcsapszeg - - Szabadonfutó - - Szelephimbagörgő, vezérműtengely - - Féktárcsa
Ide hordtam szervizbe
Az évek során több szerelő dolgozott a motoron, mindegyik ügyesen végezte a munkáját.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 7500 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | XT | Következő motorja? | VTR |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.8/10) |
