Atom erős gőzmozdony
Szöveges ítélet
A motor gyakorlatilag az lc4 640 -es kiélezett verseny változata, 18 kilót tudott a gyár lefaragni az alapmodell súlyából , hál istennek ez nem járt az önindító megszüntetésével.A keihin fcr 41 versenykarburátor valamint a más gyújtás beállításnak köszönhetően, agresszívabb gázreakció valamint+5 lóerő pörgeti a hátsó kereket.Érthetetlen a gyárilag összehozott 16:40 áttét mely 180km!h körüli végsebességet eredményez. Az áttét megváltoztatásával jelen esetben 14:42 valamint a sokak által már-már legendaként emlegetett sxc dob esetleges cseréjével, lényegesen nyomatékosabb robbanékonyabb brutális méregzsákot tudunk összehozni.Nekem van még benne 1 power blade gázgyorsító is, ami még fokozza a gázreakciót,3 ban szépen felemeli gázhúzásra az elejét , a végsebesség 155-160 körülire korlátozódott, ami bőven elegendő ha figyelembe vesszük a motor adottságait és hogy mire készült valójában, nem beszélve a menetszélről 140 felett. A modell nagyon jó középút a költséges szervízigényes exc és a lomha nehéz lc4 640 alap modell között.Súlyánál és kezelhetőségénél fogva rövidebb napi 300km körüli full terepmotorozásra alkalmas.Bár ez egyénfüggő , de nem éppen a kényelmes túra kategóriába tartozik, bár aki arra vágyik más kategóriában válogasson.Futóműve wp hez híven brutális a Ktm egyik erőssége, az alap típus lc4 hez nem lehet hasonlítani sem, ez nem ingázik nem hintázik stb szépen szeli az utat.Azonban ugratásokra egyéb kamikazé gyakorlatokra a motor súlyánál felépítésénél fogva alkalmatlan, és egyébként sem 60 kilós kis srácoknak való vas ez.Szervíz igénye az lc4 640 hez hasonló első komolyabb beavatkozás blokknál 30_50 ezerig motorolajon nem érdemes sóherkodni a gyár által megadott motorex olajat kell használni, ennek a cseréje 5ezer km esedékes vagy 1 évente .Hiányossága : nem árt rá beszerezni 1 hűtő ventilátort, esetleg 1 vízhőfok visszajelző lámpát rászerkeszteni.Tipikus Sxc gyári hiba a motor eltöri kb 10ezer km nél a lekönnyített aránylag vékony átmérőjű hátsó agyat, egy az egyben leszakad a fogaskerék oldalon szépen körben. Ennek általában látszik már az előjele 1 hajszálrepedés formájában , ha lehetőség van rá érdemes Újabb exc 2005 utáni vastag tengelyes hátsó kereket illetve mart agyast vagy esetleg gumimenesztős lc4 hátsókereket beszerezni és cserélni míg meglepetés nem éri az embert .Hibái közé sorolnám, illetve inkább hiányosságnak mondanám a harmat gyenge világítását , valamint a rendszerint beázó információs kijelző kapcsolóját .Összességében nagyon jól eltalált, erős motorral rendelkező, kiváló futóművel ellátott fenevad. Nagyon jó vétel, egy igazi hard enduro kezdő motornak semmiképp nem ajánlható ! Néhány Hivatalos műszaki adat:Súly:132kg , 625ccm , teljesítmény: 60 Le /7000, rugóút elől/hátul:295/320, Ülésmagasság : 980 mm, Nyomaték :60Nm
Hibalista
- Hátsó kerék agy törés,Tripmaster kapcsoló rendszeres beázása.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 7000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
