A legkellemesebb meglepetés
Szöveges ítélet
Talán kicsit korainak lehet érezni amit írok,(mivel nem túl régen van nállam a gép)de ezt az érzést egyszerűen muszály vagyok megosztani azokkal az emberekel akik talán épp ilyen gép vásárlása előtt állnak, de hezitálnak mert nem tudják elég erős lessz-e,tudnak-e vele menni hiszen 2 ütem stb.Egy pár szót az előzményekről mert ez nagyon fontos,hogy tiszta legyen mindenki számára a kép.2002-től motorozom több tipust kipróbáltam kezdtem Suzukival,volt Ktm,Honda,ismét Suzuki,És hála a jó Istennek újra és végleg KTM.Pályafutásom során csak terepen motoroztam,de úgy alakult,hogy 2005-től a motokrossz vált az életemmé,az endúrózást teljesen abbahagytam.A motorkeresés útvesztőjéből a kiutat 2008-ban találtam meg amikor a sors úgy hozta,hogy egy KTM250SXF-t sikerült vásárolnom és azzal folytathattam a motokrosszt.De itt nem erről kell írnom és ezzel ezt a történetet itt be is fejezem.Tavaly ősszel egy jó barátom vásárolt egy KTM 530 EXC SIX DAYT és arra kért kísérjem el endúrós útjaira.Mivel nagyon hatásos rábeszélője van belementem a dologba egy kikötéssel,csak KTM.Újat nem akartam venni mert nagy luxus lett volna 2 újj gép,és az endúró amúgy sem az életem közepe tehát használtakat kezdtem nézegetni,mert az is megteszi.A lennt említett szerelőmesterrel folytatott beszélgetések során eldöntöttem csak 2 ütem jöhet szóba mert ha azzal gond van viszonylag olcsón javítható.És itt jöttek a kérdések:mivel 250cm3 4 ütemmel megyek motokrosszban, erősebbet nem nagyon akartam(mivel híresek a 2 üteműek az agresszivitásukról), így figyelmem a 125cm3 2 ütem felé fordult.Egy nap a kereskedő ismerősöm hívott,hogy nagyon jó árban tudna egy 2008-as demó 125cm3 exc-t,ha kell szóljak.Szóltam.Megérkezett a moci ,én mentem érte a kereskedésbe.Megláttam,persze hibátlan volt,majdnem új,szinte karcmentes de nem volt felhőtlen az örömöm.Fogok tudni vele menni,hiszen forgatni kell mint az őrült egyébként nem megy,(elfelejthetem a 4ütemű motor lágy teljesítmény leadását)gyenge lessz, lemaradok a barátom mögött,mennyit fog fogyasztani,füstölni fog stb.Dehát fő a barátság, hát ez van.És eljött a nagy PRÓBANAP.A lakóhelyünkhöz 50 km-re lévő régi katonai lőtérre mentük,(még lövészként túrtam ott a homokot)ahol a hellyiek kialakítottak egy 10 km-s endúrópályát amit a barátom már nagyon jól ismert.Elindultunk és az első kör végére nem voltam magamnál olyan jól éreztem magam.(Olvastam valahol,hogy a 125-ös exc etalon az endúrók világában most már én is állíthatom ETALON csupa nagybetűvel.)Teljesen kultúrált teljesítmény leadás,simán lehet vele csorogni a fák között meglepődtem mennyire jól elindul alul,nem kellett őrült módra forgatni.Olyan az egész mint egy bicikli,alacsony súlypont észre sem veszed szinte magától fordul be mindenhol.És ami a legjobb,le lehet tekerni a gázt tövig mert nem fog megölni,hiszen nincsen benne 50-60 ló.Tény hogy az egyenesekben meglépett az 530 egy kicsit,de a technikás részeken,úgy mentem el mindenhol neki mint kés a vajban.Ette is a kefét a barátom.(hozzáteszem homokos terep volt,kemény pályán lehet másként viselkedik)Egy dolog zavart, a ramplis, kijárt részeken összevissza pattogott,valamint egy nagyobb ugratáskor felütött az eleje.Hívtam a szerelőt mi lehet a probléma,Ő azonnal megnézte a gyári paramétereket,és felajánlott 3 beállítást.Komfort, standard,sport.Ez utóbbit választottam,megkaptam az adatokat,leelenőriztem a teleszkópokat és köszönőviszonyban nem voltak a megadott számokkal.Valószínüleg valaki eltekergette,miután a gyári értékeket beállítottam minden probléma egycsapásra megszünt.A ramplik kisimultak,a felkoppanás megszünt, nem fárasztott vele a motorozás.Tehát futómű OK.Fogyasztás. 60 km mentünk ami 6 kör volt és 6 litert fogyasztott amit nem érzek soknak,tény hogy a pálya nagy része inkább technikás mint gyors,valószínű egy síkalföldi csapatásnál ez megnőne de az nem érdekel,mert abban nincsen semmi kihívás,valamint a sportértéke is nulla,itt legalább lefőttünk mint a kávé.Összefoglalva.Soha ilyen jót,élvezeteset nem motoroztam mint aznap.Minden várakozásomat felülmúlta a kis szöcske.Tehát aki hezitál vegyen-e egy ilyen gépet(és nem lóerő mániás)ne tegye.Maximum élvezet,nó para.És ami még fontos,ha van egy kis műszaki érzéked,magad is cserélhetsz dugót,gyűrűt nem kell drága alkatrészre valamint szervízre költened a motorozásra összspórolt pénzedet.A fékek, kuplung mind a brembótól szárrmaznak itt nincs is miről beszélni,valamint az egész motort magadhoz állíthatod a kormány távolságtól kezdve a fék illetve kuplung karokig.Zárószó.Az eltöltött kevés idő után is bizton állíthatom a legjobb barátommá vált a kis zümmögő, és biztos vagyok benne sok kellemes órát fogunk eggyütt eltölteni.Tehát READY TO RACE MINDHALÁLIG KTM
Hibalista
- Teljesen hibátlan állapotban van,semmi nem romlott el rajta
Ide hordtam szervizbe
Motorsport 2006 Nyíregyháza Nyíregyházi út 19
A szerelőjük Mesterszerelő(nem sok van az országban)nagyon érzi ezeket a gépeket,hiszen ő is nyúzza őket
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 900 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
