Zsír kis járgány - igazi haszonjármű
Szöveges ítélet
Csodálatos kis jószág
A kis 50 ccm-es gépet 120.000.- Ft ért vettem nagyon megkímélt állapotban, ami számomra hihetetlenül olcsó.
Mivel kínai gyártmány, erős előítélettel voltam iránta, de motorkereskedő barátom megnyugtatott, hogy nem fogom megbánni, ha megveszem. Mivel világ életemben nagy motoron motoroztam (most is van mellette egy Yamaha MT-01-esem), újszerű élmény volt a pesti dugóban csőgázon menni a kocsisorok közt. Élvezem, hogy a kis teljesítmény miatt technikásan kell kikerülni a közlekedési akadályokat, lehetőleg fékezés nélkül, nem pedig erőből alázni másokat.
50-60 közt el lehet motorozni vele a fojtás kivétele nélkül is (ha száguldozni akarok, akkor nem 15km/h-val akarok gyorsabban menni, ezért a fojtás kivétele helyett inkább előveszem a garázsból a nagy vasat). Minden marketinggel ellentétben tökéletesen mindegy, hogy milyen motorolajat tölt bele az ember - ugyanúgy megy mindegyikkel -, ezért én a legolcsóbb Arol 2T-t töltöm bele. Rendkívül gazdaságos a 3 literes átlagfogyasztása. Összes kiadásom egy 110 Ft-os hátsó izzó volt vele kapcsolatban. A légszűrőt egyszer mostam ki, a variátorszíj kopása miatt egyszer leszedtem a variátor deklifedelét, hogy a szíj kopásakor keletkező vattaszerű szálakat kitakarítsam belőle. Ekkor bezsíroztam a berugókar fogasívét, mert gyárilag teljesen szárazon futott. Ez az egész nem vett több időt igénybe 20 percnél. Amúgy csak ráülök, és megyek vele télen-nyáron. Hihetetlen módon lehet pakolni rá. Rendes állvédős sisak benne a kesztyűkkel simán elfér az ülés alá. Hátul zárható doboz, elöl a lábnál tetszőleges méretű csomag minden rögzítés nélkül, elég, ha a lábaimmal közre fogom. A hátsó ülésre pedig még fel lehet gumipókozni simán egy fél disznót, vagy egy plazmatévét - kinek-kinek igénye szerint. Szuper az érzékeny riasztója, de azért nem árt odaláncolni a jószágot, ha hosszabb időre leállítja valahol az ember. Sokkal jobb a szélvédelme, és könnyebben is takarítható mint egy nagy vas, ugyanakkor a kis tömege miatt rendkívül fordulékony és biztonságos (megcsúszáskor elég letenni a lábat, mint a salakmotornál) ezért hétköznapi használatra ideális. Egyetlen értelmetlen idiótaság rajta - a távol keleti járműveknél szokásos elektromos csingilingi - itt a távirányítóra szerelt motorindítás. Soha nem használja az ember. Aki megmondja, hogy mi értelme van, annak kijárom a Nobel-díjat. Ugyanakkor volt már, hogy füst hömpölygött a garázsból. Lerohantam, és járt lent a robogó motorja. Valószínűleg megnyomódott a zsebemben a motor távindítója. Még jó, hogy nem kapott senki füstmérgezést... :)
A nagy vasat néhány hete eltettem téli álmot aludni, de ebbe a kis haszonállatba rendületlenül rakom most is a kilométereket.
Hibalista
- Hátsó izzó csere - 110 Ft, Visszapillantó tükör kilazult - visszacsavartam, Akkumulátor 1 évet bírt - most fogom kicserélni
Ide hordtam szervizbe
Még nem kellett szervízbe vinnem
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 4000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8300 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |