Városi motor ez, ne indulj vele a Dakaron!
Szöveges ítélet
Még kevés a km benne, a reális vélemény, majd csak több év után mondható el róla.
Előéletéről annyit tudok, hogy önkormányzati tulajdonban volt. Sok külső sérülés látszott a műanyagokon. Pl. indexek szárai töröttek, hátsó doboz törött-ragasztott, a hátsó sárvédő ferde és a fékpedál görbe volt. A műanyagok rezegtek mert pl. a tank takarót 1 db csavar fogta a 6 helyett. A fentiek kijavítása után kb.5000 Ft (a doboz meghegesztése) ráfordítással kezdtem az üzemeltetést. A karcolásokkal nem foglalkoztam.
Apró beállításokkal pl. a gázbovden nem húzta rá a gázt teljesen, és a légszűrő tisztítása után a végsebesség 95 km/ó-ról 120 km/ó-ra nőtt a saját órája szerint. Azt gondolom, hogy a saját órája kb 10 km/ó-t csalhat, bár a távolságot pontosan méri.
A nyomatéka megfelelő, bár inkább hosszabb áttétel illene hozzá, mert a léghűtés és a műanyagok minősége, már tapintásra is azt mutatja, hogy nem igazán terepre való. Ez inkább egy városi motor. Ha valaki terepen nyélgázon hajszolja, minden letörhet róla. Én enduró pályán is kipróbáltam, gond nélkül teljesítette, de a végén már jól ki melegedett:-)
A rugók terepre gyengék, városban jók. A fékek, elöl hátul tárcsa jók. A gumik gyengék, a hátsó már csere érett. A hangja hidegen kíméletért kiabál, de üzemmelegen egésszen jó.
A kuplungja érzékeny az olaj minőségére, mert először szintetikus olajat tettem bele, amitől a hidegen kuplung csúszni kezdett. (A felmelegedés után már nem csúszott.) Egy szerelő javaslatára lecseréltem az olajat az óta a hiba megszünt. Az üzemanyag vissza jelzője nem működik.
Keményebb használatra 3,5 l/100 Km kíméletesebbre 3 l/100 Km a fogyasztás.
A legjobban az ára tetszett, mert másfél évesen 245 000-ért vettem, rendszámmal (csak a regadó egy 125-re több mint 100 ezer) Átíratás, törzskönyv, forgalmi, összességében 300 000-ből kijött. Márkásabbat, ezért a pénzért 10-14 éveset kaphattam volna.
Ha kell pl. fékpofa, lánc, lánckerék stb. kapható minőségi anyagból is hozzá, mert koppintás az egész motor, úgy ahogy van.
Szerintem jó vétel volt.
Hibalista
- A hátsó kerékcsapágy csere és a lánckerék felfogatás javítása /valószínűleg a feszes lánc miatt/. A hátsó tengely cseréje meg a szar anyag miatt /a menet elment/.
Ide hordtam szervizbe
Az elődöm a Tatai Motorhoz hordta Veszprémbe.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Saját magam szervizelem.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 3745 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 4300 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |