Tehetséges kezdő
Szöveges ítélet
Vadonatújan került hozzám 2005 májusában. A kezdeti hibák nem értek teljesen váratlanul, mégiscsak kínai. Most viszont már elég megbízható, néha előjön ez-az, de nagyon olcsó hozzá minden. Motorikusan semmi gond nem volt vele, mindig könnyen indul, keveset fogyaszt, megbízható. A bejáratásra nagy gondot fordítottam, a fojtás is csak fokozatosan lett eltávolítva, mire minden kikerült már 2968 km-t mutatott a számláló. Végsebessége most óra szerint 75 km/h, tartósan a 70-et bírja, de szakadéknak hátszéllel nem lehetetlen a 80 sem. Semmi különös tuning nincs, csak gyári, vagy azzal megegyező alkatrészek kerültek bele. Nyáron itthon használom (Bakony) itt a fogyasztás 2,5 körül alakul, tavasszal és ősszel Budapesten, ott már 3 l, a telet garázsban tölti. Az eddigi 6977 km teljesítéséhez 199,48 l 95-ös benzin folyt le a torkán 56124 Ft értékben, ez nagy átlagban 2,86 l/100 km. Ja igen, a motor 49 ccm-es egyhengeres, léghűtéses, kétütemű, fekvő benzinmotor, az olajat külön tartályból adagolja. A kis motor megfelelően rugalmas, szépen pörög fel, hangja a klasszikus jól ismert kétütemű. Csak szintetikus motor- ill. hajtóműolaj került bele, a légszűrőt 1000-1500 km-enként tisztítom.
A külső ugyebár szubjektív, szerintem elmegy, bár elölről egy kicsit bamba. A "műszerfal" viszont igényes. A sebességmérő mellé benzinszint-jelző jár (meglehetősen pontatlan, de kiismerhető), kilométer-számláló és egy-egy visszajelző lámpa az olajszintnek, az irányjelzőnek és a távolsági fénynek, a számlap fehér, a megvilágítás narancssárga. A műanyagok egyébként igen gyatrák, az összeszerelés borzalmas (volt).
Elöl hidraulikus tárcsafék van, a kínaiak szerint ABS-szel, de ez valójában csak egy nyomáshatároló, amivel valóban beállítható a blokkolásmenteség bizonyos körülményekhez (azaz száraz aszfalthoz). Hátul bowdenes dobféket van. A rendszer elég hatékonyan működik, ha gond van lehet rá számítani.
A futómű elég kemény, nagyobb úthibákon felüt, a hosszanti útbordák is nagy odafigyelést igényelnek. A kis kerekekkel párosítva rossz úton elég kellemetlen, a puha ülés javít a helyzeten. Kanyarban egyébként elég jó, de a tajvani gumik, hát... Majd lecserélem őket egyszer. Viszonylag jó úton azért kényelmes, bőven 100 km felett is mentem már vele egy nap alatt (270 km a rekordom), nem lett semmi bajom, hely van bőven, két személy is utazhatna, ha a szabályok engednék, még lábtartó is van. Az időnként előforduló hibáktól nem kell megijedni, viszonylag olcsón és könnyen javíthatók. Eddig még sosem maradtam vele az út szélén, és ha menni akartam, mindig indult. Mindent összevetve a pénzét feltétlenül megéri, alacsony fenntartási költségű, egyszerű jármű, mellyel azért megfelelő sebességű utazás lehetséges.
2008.01.25. A fenti számokat módosítanám: 9762 km, 280,08 l nafta 76302 Ft értékben 2,86 l/100 km fogyasztás ill. 7,8 Ft/km benzinköltség. Ha minden rá költött forintot figyelembe veszünk (olaj, biztosítás, szervizek, alkatrészek, egyéb kellékek), akkor 20,55 Ft jut egy megtett km-re.
2008.06.26. Megejtettük a 12000 km-es olajcserét és átvizsgálást. Az olajon kívül más nem kellett bele. A kis blokk továbbra is hibátlan, pöccre indul hidegen-melegen és még mindig elég erős, viszont a műanyagokról a festés nagy darabokban elkezdett potyogni, és sajnos megállíthatatlannak tűnik. Az aktuális számok: 11984 km, 343,1 l 95-ös 95555 Ft-ért, ami továbbra is 2,86 l/100 km átlagfogyasztást valamint 7,97 Ft/km benzinköltséget jelent, az összköltség pedig 19,09 Ft/km.
Hibalista
- Kezdettől fogva beázó fényszóró - garancia 0 Ft, de háromszor vittem vissza...
- 309 km első fényszóróizzó csere (nem bírta a vizet...) 1290 Ft
- 480 km garanciális átvizsgálás 6500 Ft (Veszprém)
- 1027 km garanciális átvizsgálás 6500 Ft (Veszprém)
- 1690 km fojtáskiszedés első ütem 9900 Ft
- 2190 km féknyerget tartó csavar törése - garancia 0 Ft + garanciális átvizsgálás 938 Ft (Szentendre)
- 2720 km első fényszóróizzó csere 750 Ft
- 2968 km fojtáskiszedés 2. ütem 3900 Ft
- 4086 km olajcsere, átvizsgálás 4000 Ft
- 4330 km gyertyacsere 1120 Ft
- 4680 km szíj és görgők cseréje 7000 Ft
- 4725 km középsztender eltörött - javítás 2000 Ft
- 6592 km akksicsere 3200 Ft
- 6830 km kipufogót elhagytam, bilincsek, tömítések pótlása 3500 Ft
- 6840 km légszűrő csere 1200 Ft
- 7789 km olajfolyás a váltóból - szimeringek, olaj cseréje+első főfékhenger tömítésének cseréje 3500 Ft
- 8681 km első fékbetétek cseréje 2052 Ft
- 8703 km gyertyacsere 970 Ft
- 8865 km főfékhenger megszorult - csere + fékfolyadék cseréje 5190 Ft
- 10077 km benzinszűrő és a két hátsó indexbúra cseréje (beázás) 87+2x389 Ft
- 11551 km első fényszóróizzó csere 1500 Ft
- 11872 km első sárvédő elrepedt, javítás műanyaghegesztéssel 2000 Ft
- 11999 km olajcsere, átvizsgálás 2000 Ft
-
-
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervizek (garancia ideéig)
Tatai és Társa Veszprém: A hozzáállás minősíthetetlen, a szakértelem úgyszintén. A beázó fényszóróval többször mentem vissza, rákenték az összes létező tömítőanyagot, ami csak létezik, cseréről hallani se akartak, én meg nem erőltettem, szerintem az új se lett volna jobb... Az árak horribilisek (itt egy tűzkarika 500 Ft, Szentendrén ugyanaz 59 Ft!!!)
Vezérképviselet Szentendre: Valamivel jobb, de van még mit tanulniuk. Egyszerű alkatrészek sem voltak raktáron!!!
Újabban az alkatrészellátással nincs gond, de a kiszolgálás a béka feneke alatt van még mindig!
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
FR Bakonynána + saját magam
Na ez már sokkal jobb
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 12067 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |