Tanulómajom
Szöveges ítélet
Azt ne felejtse el senki, hogy ez a motor egy olyan utcai motor, amivel mellesleg le tudsz gurulni földútra. Ha ezt megjegyzed, akkor reális elvárásokat tudsz támasztani vele szemben. Ez annyit tesz, hogy elvisz A-ból B-be, és kövesúton ülni kell, terepen meg állni.
Eredetvizsga: 15500 ft
Kormányablak: 13800 ft (törzskönyv, forgalmi, vagyonszerzési illeték)
Súlyadója évente 1110 forint.
KGFB A00-val 4466 ft volt nekem az UNION-nál 2018-ban.
--------------------------------------------
Amit nem szeretek:
1. Egyhengeres lévén eléggé ráz, de hozzá lehet szokni. Nekem csak a talpamon zavaró indulás után 2-3 km-ig ha vékonyabb talpú bakancsban vagyok. Lehet venni rezgéscsillapítő talpbetétet ha nagyon zavarna - 5000 ft a Forcefield talpbetéte.
2. A fent említett rázkódás miatt az idomtartó csavarok meglazulhatnak, ezeket érdemes hetente szemrevételezéssel ellenőrizni. 40-es M6-os hatlapfejű csavarral könnyen pótolhatóak a tankidom csavarjai, az oldalidomokhoz elég a 20-as M5-ös. A csavar feje alá és a műanyag fülek közé raktam egy kis darab gumit, így bátrabban meg lehet húzni a csavarokat. Amiket nem sűrűn kell piszkálni, azokat érdemes menetrögzítővel betaknyolni.
3. 6 kW "teljesítmény". Városban elég, kisebb forgalmú főutakon munkába járni is oké. A 4-es még szódával elmegy Záhony-Nyiregy közt. Utazója 75-80 km/h körül van, végre kb 90-et tud, de nem érdemes gyilkolni.
4. Két emberrel ne indulj el nagyon messzire, max a szomszéd településig. Ha ki van belezve a kipufogó, akkor még addig se, mert megsüketül hátul szegény. Ha ki van belezve, de tennél bele valamit, akkor szerelvény szaküzletben (vizes boltban) kell venni kőzetgyapot csőhéjat. 1000 ft 1 méter, és 2db-ba vágható. Egy méretpontos motoros bolti betét 2000-2500 ft és csak 1 db. Külső/belső átmérőt is meg kell adni a boltban, szóval mielőtt bemész azért otthon mérd meg, hogy mekkora kell.
5. Nehéz alkatrészt kapni hozzá, mint Keeway. Érdemes rákeresni a Lifan, Zongshen és hasonlókra is. Motorkód alapján amúgy is Zongshen. Van pár alkatrész, ami Hondából van (pl hátsó fékbetét), van ami Yamahából (pl műszerfal kis eltéréssel).
--------------------------------------------
Amit szeretek:
1. Fenn tudom tartani, és még jól is érzem magam rajta motorozás közben.
2. Nem fáj rajta a hátam, vezetés közben egyenes a gerincem. (Zsinórban 2 órát bármelyik motoron megérzed.)
3. Magas üléspozíció, kényelmes kormánymagasság (ülve).
4. 21-es kerék elől, 18-as hátul, így könnyen veszi az úthibákat.
5. Stabilan 3 liter/100 km a fogyasztása, cserébe nem is nagyon megy, ahogy fent már leírtam. Egy jól beállított kétütemű 50-es robogó 2,5 literből is elmegy 70-nel, de rendszámos, váltós 4-üteműt akartam 125-250ccm között.
6. Olcsó a kötelező biztosítása.
7. Alapvető motorkarbantartási dolgokat tanulok egy olcsó gépen. Ha el is csesznék valamit, akkor is olcsó helyrehozni. De olyan faék egyszerűségű ez a motor, hogy ezen nem nagyon van mit elcseszni.
8. Nem kell "minden héten" szerelni, mint egy keleti blokkos gépet.
--------------------------------------------
Summa summárum, van egy mondás: Akinek volt pénze majomra, annak legyen banánra is. Most és a következő pár évben ezt a majmot fogom etetni, mert ennyi pénzem van banánra. Különösebb érzelmek nem kötnek hozzá, csak egy tárgy, egy hobbieszköz. Magához a motorozáshoz köt egyfajta örömérzés, amit ez a szerény képességű masina egyelőre meg tud adni nekem.
Hibalista
- Az árak 2018-asok, és a lent leírt számokat már összeadtam: 77 899 ft a vége. Ebbe MINDEN benne van, az is ami nem volt kötelező, és az is ami csak nekem kellett. Olvasd végig.
-
-
- Kötelezők:
-
- Lánc szett: 11370 ft (motoroswebaruhaz.hu)
- Első lánckerék 428-as 14 fogas
- Hátsó lánckerék 428-as 51 fogas
- Lánc 126 szemes, nem O-gyűrűs D.I.D.
- Legközelebb Ukrajnában fogom venni a MotoLux-tól. Magyarországra nem postáz jelenleg, érte kell menni.
-
- Fékbetétek első: 2600 ft (aliexpress - ZS125GY ZS200GY zongshen front brake pads)
- Fékbetétek hátsó: 2200 ft (helyi motorosbolt, Honda NSR)
-
- Fékcső csere, első 120cm / hátsó 50cm : 2500 ft összesen (ebay)
-
- Gyertya: NGK, 1160 ft
- Gyertyapipa: NGK 1990 ft
-
- Első guma: 2,75*21 - VeeRubber 8955 ft
- Hátsó guma: 4,1*18 - Mitas E08 16430 ft
-
- CDI: 6900 ft
- Egyszerűen megadta magát, elment a szikra egyik napról a másikra. Itt egy gyújtáshiba-meghatározós videó https://www.youtube.com/watch?v=faMzUQ33ntk
-
- Fenti listából egyedül a CDI, ami nem kopó alkatrész.
-
-
- 1 liter motorolaj kell a motorjába kb 2000 ft, meg kb két deci DOT4 fékfolyadék a megfelelő tartályokba. A teleszkópokban is cserélni kell az olajat, ha nagyon rázósnak érzed az elejét. Friss 10W medium villaolajjal a macskakövet sem nagyon éreztem a kormányon, és kb 2500 ft 500 ml, ez elég a két villába. Az alsó imbuszos csavart menetrögzítővel tedd vissza, mert különben ki fog lazulni az első 5 km-en, és szépen elcsepeg az olajad.
-
- -------------------------------------------------
-
- A következő tételek főképp esztétikai szempontból kerültek megvételre a Keeway Hungary-tól:
-
- Karburátor túlfolyó cső: 52 ft
- Hozzá tartozó kis bilincs: 19 ft
- Kuplungbovden védő: 77 ft
- Kuplungkar konzol: 476 ft
- Műanyag láncvezető az első lánckeréknél: 77 ft
- CDI tartógumi: 180 ft
- Indexrelé tartógumi 23 ft
- Nívópálca: 50 ft
- Kartergáz elvezető cső: 392 ft
- 1db pótkulcs (nyers): 328 ft (500 ft volt a kulcsmásolás egy helyi szakinál)
- ___________
- Ez így összesen 1674 ft + kb 1600 ft a futár
-
- ------------------------------------
-
- Ezek pedig az én agymenéseim:
-
- Lecseréltem a gyári tükröt egy behajthatóra: 3700 ft (aliexpress)
- Féknyeregre gumikupak 4db: 240 ft (ebay)
- Karburátor szivatókar: 700 ft (aliexpress)
- Vázra csavarozható benzincsap: 400 ft (aliexpress)
- Kézvédő: 7000 ft (aliexpress)
- Szivargyújtó: 280 ft (aliexpress)
- Pótféklámpa: 500 ft (aliexpress)
- Sárga, kör alakű menetes fényvisszaverő az első villára: 300 ft (aliexpress)
Ide hordtam szervizbe
Magam szerelem. Nem vagyok motorszerelő, de szeretek szerelni.
Aranyszabály: Ami nincs elromolva, azt nem kell megszerelni.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 21000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4900 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Lets 2 G (1997 - ca1ka) | Következő motorja? | XTZ 660 Tenere (2008) |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |