A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Keeway

Exceed 125 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tanulómajom

Szöveges ítélet

Azt ne felejtse el senki, hogy ez a motor egy olyan utcai motor, amivel mellesleg le tudsz gurulni földútra. Ha ezt megjegyzed, akkor reális elvárásokat tudsz támasztani vele szemben. Ez annyit tesz, hogy elvisz A-ból B-be, és kövesúton ülni kell, terepen meg állni.

Eredetvizsga: 15500 ft
Kormányablak: 13800 ft (törzskönyv, forgalmi, vagyonszerzési illeték)

Súlyadója évente 1110 forint.

KGFB A00-val 4466 ft volt nekem az UNION-nál 2018-ban.

--------------------------------------------

Amit nem szeretek:

1. Egyhengeres lévén eléggé ráz, de hozzá lehet szokni. Nekem csak a talpamon zavaró indulás után 2-3 km-ig ha vékonyabb talpú bakancsban vagyok. Lehet venni rezgéscsillapítő talpbetétet ha nagyon zavarna - 5000 ft a Forcefield talpbetéte.

2. A fent említett rázkódás miatt az idomtartó csavarok meglazulhatnak, ezeket érdemes hetente szemrevételezéssel ellenőrizni. 40-es M6-os hatlapfejű csavarral könnyen pótolhatóak a tankidom csavarjai, az oldalidomokhoz elég a 20-as M5-ös. A csavar feje alá és a műanyag fülek közé raktam egy kis darab gumit, így bátrabban meg lehet húzni a csavarokat. Amiket nem sűrűn kell piszkálni, azokat érdemes menetrögzítővel betaknyolni.

3. 6 kW "teljesítmény". Városban elég, kisebb forgalmú főutakon munkába járni is oké. A 4-es még szódával elmegy Záhony-Nyiregy közt. Utazója 75-80 km/h körül van, végre kb 90-et tud, de nem érdemes gyilkolni.

4. Két emberrel ne indulj el nagyon messzire, max a szomszéd településig. Ha ki van belezve a kipufogó, akkor még addig se, mert megsüketül hátul szegény. Ha ki van belezve, de tennél bele valamit, akkor szerelvény szaküzletben (vizes boltban) kell venni kőzetgyapot csőhéjat. 1000 ft 1 méter, és 2db-ba vágható. Egy méretpontos motoros bolti betét 2000-2500 ft és csak 1 db. Külső/belső átmérőt is meg kell adni a boltban, szóval mielőtt bemész azért otthon mérd meg, hogy mekkora kell.

5. Nehéz alkatrészt kapni hozzá, mint Keeway. Érdemes rákeresni a Lifan, Zongshen és hasonlókra is. Motorkód alapján amúgy is Zongshen. Van pár alkatrész, ami Hondából van (pl hátsó fékbetét), van ami Yamahából (pl műszerfal kis eltéréssel).

--------------------------------------------

Amit szeretek:

1. Fenn tudom tartani, és még jól is érzem magam rajta motorozás közben.

2. Nem fáj rajta a hátam, vezetés közben egyenes a gerincem. (Zsinórban 2 órát bármelyik motoron megérzed.)

3. Magas üléspozíció, kényelmes kormánymagasság (ülve).

4. 21-es kerék elől, 18-as hátul, így könnyen veszi az úthibákat.

5. Stabilan 3 liter/100 km a fogyasztása, cserébe nem is nagyon megy, ahogy fent már leírtam. Egy jól beállított kétütemű 50-es robogó 2,5 literből is elmegy 70-nel, de rendszámos, váltós 4-üteműt akartam 125-250ccm között.

6. Olcsó a kötelező biztosítása.

7. Alapvető motorkarbantartási dolgokat tanulok egy olcsó gépen. Ha el is csesznék valamit, akkor is olcsó helyrehozni. De olyan faék egyszerűségű ez a motor, hogy ezen nem nagyon van mit elcseszni.

8. Nem kell "minden héten" szerelni, mint egy keleti blokkos gépet.

--------------------------------------------

Summa summárum, van egy mondás: Akinek volt pénze majomra, annak legyen banánra is. Most és a következő pár évben ezt a majmot fogom etetni, mert ennyi pénzem van banánra. Különösebb érzelmek nem kötnek hozzá, csak egy tárgy, egy hobbieszköz. Magához a motorozáshoz köt egyfajta örömérzés, amit ez a szerény képességű masina egyelőre meg tud adni nekem.

Hibalista

- Az árak 2018-asok, és a lent leírt számokat már összeadtam: 77 899 ft a vége. Ebbe MINDEN benne van, az is ami nem volt kötelező, és az is ami csak nekem kellett. Olvasd végig.
-
-
- Kötelezők:
-
- Lánc szett: 11370 ft (motoroswebaruhaz.hu)
- Első lánckerék 428-as 14 fogas
- Hátsó lánckerék 428-as 51 fogas
- Lánc 126 szemes, nem O-gyűrűs D.I.D.
- Legközelebb Ukrajnában fogom venni a MotoLux-tól. Magyarországra nem postáz jelenleg, érte kell menni.
-
- Fékbetétek első: 2600 ft (aliexpress - ZS125GY ZS200GY zongshen front brake pads)
- Fékbetétek hátsó: 2200 ft (helyi motorosbolt, Honda NSR)
-
- Fékcső csere, első 120cm / hátsó 50cm : 2500 ft összesen (ebay)
-
- Gyertya: NGK, 1160 ft
- Gyertyapipa: NGK 1990 ft
-
- Első guma: 2,75*21 - VeeRubber 8955 ft
- Hátsó guma: 4,1*18 - Mitas E08 16430 ft
-
- CDI: 6900 ft
- Egyszerűen megadta magát, elment a szikra egyik napról a másikra. Itt egy gyújtáshiba-meghatározós videó https://www.youtube.com/watch?v=faMzUQ33ntk
-
- Fenti listából egyedül a CDI, ami nem kopó alkatrész.
-
-
- 1 liter motorolaj kell a motorjába kb 2000 ft, meg kb két deci DOT4 fékfolyadék a megfelelő tartályokba. A teleszkópokban is cserélni kell az olajat, ha nagyon rázósnak érzed az elejét. Friss 10W medium villaolajjal a macskakövet sem nagyon éreztem a kormányon, és kb 2500 ft 500 ml, ez elég a két villába. Az alsó imbuszos csavart menetrögzítővel tedd vissza, mert különben ki fog lazulni az első 5 km-en, és szépen elcsepeg az olajad.
-
- -------------------------------------------------
-
- A következő tételek főképp esztétikai szempontból kerültek megvételre a Keeway Hungary-tól:
-
- Karburátor túlfolyó cső: 52 ft
- Hozzá tartozó kis bilincs: 19 ft
- Kuplungbovden védő: 77 ft
- Kuplungkar konzol: 476 ft
- Műanyag láncvezető az első lánckeréknél: 77 ft
- CDI tartógumi: 180 ft
- Indexrelé tartógumi 23 ft
- Nívópálca: 50 ft
- Kartergáz elvezető cső: 392 ft
- 1db pótkulcs (nyers): 328 ft (500 ft volt a kulcsmásolás egy helyi szakinál)
- ___________
- Ez így összesen 1674 ft + kb 1600 ft a futár
-
- ------------------------------------
-
- Ezek pedig az én agymenéseim:
-
- Lecseréltem a gyári tükröt egy behajthatóra: 3700 ft (aliexpress)
- Féknyeregre gumikupak 4db: 240 ft (ebay)
- Karburátor szivatókar: 700 ft (aliexpress)
- Vázra csavarozható benzincsap: 400 ft (aliexpress)
- Kézvédő: 7000 ft (aliexpress)
- Szivargyújtó: 280 ft (aliexpress)
- Pótféklámpa: 500 ft (aliexpress)
- Sárga, kör alakű menetes fényvisszaverő az első villára: 300 ft (aliexpress)

Ide hordtam szervizbe

Magam szerelem. Nem vagyok motorszerelő, de szeretek szerelni.
Aranyszabály: Ami nincs elromolva, azt nem kell megszerelni.

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 21000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4900
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Lets 2 G (1997 - ca1ka) Következő motorja? XTZ 660 Tenere (2008)
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Keeway

További ítéletek (182 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.