Sokat tanultam belőle...
Szöveges ítélet
Először a pozitív dolgok : Jól néz ki, elég sokan megnézik (főleg,amikor besült és tolod 3-4 km-t)
Plusz robogó tehát lehet a lábadhoz is pakolni. Ellenben a sisaktartóba csak kisebb fajta nyitott sisak fér bele.
A negatívumok.
Hol is kezdjem.
Első saját robogóm. Újat kell venni,mert az biztosan jó... (Naiv gondolat volt)
Megvettem 270000 Jómagyar Forintért.
Mire hazaértem (5 km) hiányzott egy kipufogócsavar.
Még aznap elkezdett a digitális műszerfal érdekesen viselkedni: Hol ki hol bekapcsolt menet közben, ami eléggé idegesítő volt.
Nosza neki nézzük át az egész motort. Úgy adta át a boltos,hogy semmi guminyomás, lámpák, fékek nincsenek beállítva. Sebaj, beállítom.
200 km volt benne,amikor mentem vele egy kamion előtt,ami kb 2 méter követési távolságot tartott. Ekkor az első sárvédő egyik tartófüle eltört. A sárvédő keresztbefordult az első villa között és elkezdett surlódni az első kerékkel, amitől a motor beszitált. Határeset volt,hogy nem estem egy hatalmasat. Utána darabokratörve kirepült, egyenesen át a szembesávba,ahol pont jött egy autó. Szerencsére ki tudta kerülni a pattogó sárvédőt.
Vissza a szerelőhöz, a válasza: Biztosan valamihez odaütöttem így nem garanciális. 5000 ft volt a csere. :(
Egy hét telt el amikor az indexkapcsoló közepéről kirepült a gomb amivel vissza lehet venni az indexet.
Erre nem volt magyarázat - kicserélte. Persze egy héttel később,addig folyamatosan játszani kellett, a kapcsolóval,amikor vissza akartam venni az indexet.
1500 km-t elgurultam. Itt az idő a fojtás kivételére. Megkérdeztem,hogy biztosan bírni fogja nélküle a motor. A válasz: "Persze, 100%"
Fojtás kivétele megtörtént. Innentől kb 65 km/h volt a vége.
Hirtelen az addig 2.5 - 3 literes fogyasztás egy literrel nőtt. De ez ugye várható volt.
kb 2000 km-nél egyik pillanatról a másikra megragadt a dugó a hengerben. Az érzés kb olyan,mintha satuféket húztam volna hátul.
Mint kiderült csak abban a Keeway szervízben javítják meg a motort, ahol vetted. Hiába vagy éppen 200m-re egy másiktól. -> utánfutó, szállítás, Szerviz. Megbeszéltük ,hogy mikor viszem be neki a robogót. Odamegyek időpontra :
Bolt bezárva - anyád.
Felhívom - Nem veszi fel.
10 perc múlva csak felvette és mondta,hogy 5 perc múlva ott van. innen már csak fél órát vártam rá :(
A srác megint előadta,hogy biztosan nem volt benne olaj vagy túlhajtottam. De azért fogyasztóvédelem és egyéb lehetőségek emlegetése után csak megcsinálta.
Egy hét várakozás után ismét lett motorom. Elhoztam a szerelőtől.
1500 km kíméletes robogózás következett.
Egyszercsak elkezd rángatni meg lassulni. Már hívtam is a szerelőt,hogy mivan. Megint időpont megbeszélés persze megint nincs ott -> 40 perc várakozás. Ez pénteken volt. Hétfőre kész lesz.
Hétfőn hívom. A válasz: Keddre kész lesz. Kedden megyek érte. Elhozom 500 m-t gurulok lefullad és nem indul be újra. Megint visszatolom újabb egy hét várakozás.
Na végre jó lett. Elindulok vele egy 25 km-es útra.
20 km múlva megint besült. Pedig nem mentem 45 km/h fölé. És végig jó minőségű szintetikus olaj volt benne.
Alánézek a motornak. A szerelő nem csavarozta össze a hűtőlevegőt terelő műanyagokat, így a hűtőlevegő elszökött és a henger helyett a természetet hűtötte...
Megint szervíz: A szerelő lenéző arckifejezéssel mondta,hogy nem kéne neki húzni annyira... Erre mondtam neki,hogy talán össze kellene szerelni rendesen.
Újra szerviz. két hét múlva már lett is motorom.
Felülök rá, beindítom, olyan a hangja,mint egy traktornak.
Egy "hajszálnyival (ő ezt mondta)nagyobb fúvókát raktunk bele,hogyjobb legyen a kenése" Fogyasztás felment 5 liter fölé végsebesség 50 km/h alá. Plusz rángat és nehezen indul melegen.
Megint vissza a szervizbe. A srác közölte: " Túl magasak az igényeim ezzel a robogóval szemben"
Csavargatott valamit az alapjárati csavaron majd visszaadta,hogy kész.
Kezdtem beletörődni a sorsomba. Innen már csak egy pár hiba volt a motorral. Műszerfalon meghaltak a gombok, valamint eltört a műszerfal egyik rögzítőfüle a burkolat alatt. Így rázkódott meg csörgött.
A hátsó indexbúrák hegyes végéből mindkét oldalt ugyanott kitört egy-egy kis darab - valószínű a rázkódástól -a víz bement innentől nem volt index sem.
Amikor lebontottam az elejét,akkor vettem észre,hogy a "projektoros első lámpa" belülről hogyan is épül föl. Az izzó fényének kb 40%-át egy fémlap takarja el... Ennyit a jó fényerőről.
A kipufogót rögzítő csavar feje hiányzott. Vagy letört a rázkódástól (ez elég érdekesen hangzik) vagy letörte a szerelő,amikor szerelte vissza az új hengert.
Elegem lett. Bevittem Pesten a Tábori tuninghoz ahol mondtam,hogy nézzék át és javítsanak ki mindent rajta.
Azt mondták várhatóan egy hét lesz,mert be vannak táblázva.
Másnap hívtak,hogy kész a motor és lehet érte menni.
26000 Forintot fizettem de rengeteg mindent megcsináltak rajta. Pöccre indult, hangja tökéletes. Fogyasztás remek (3 liter) És még 4000 kilométert motorhiba-mentesen elgurultam vele.
Végül nagy nehezen eladtam az új árának a töredékéért.
Utólag belegondolva sok tapasztalatot nyertem vele viszont kb 5 évet öregedtem az idegességtől amíg használtam. Szívből örültem, hogy megszabadultam tőle.
Vettem egy Suzuki Tu 125-öt utána,ami maga volt a megváltás. 10000 km alatt csak olajcsere és fékbetétcsere kellett hozzá.
Hibalista
- Első sárvédő lerepült
- Indexkapcsoló
- Műszerfal
- Dugattyú Besült
- Csavarok rendszeresen lerepültek.
- Kipufogó csavar feje letört (pedig hozzá sem nyúltam...)
- Porlasztó eldugult / elállítódott. Szivató kiakadt.
- Mindkét hátsó indexből ugyanott kitört egy kis darab a rázkódástól.
-
-
-
Ide hordtam szervizbe
Ádám Motors Kft., Szolnok
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Tábori Tuning, Budapest
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.8/10) |