Remélem hosszútávú társ
Szöveges ítélet
Frissen vásároltam egy Keeway Flash robogót. Eddig két Honda Diot használtam, de most, hogy kihalt alólam mindkettő, gondoltam megkockáztatom a kínait, és kipróbálom az újonnan is elég olcsó (most 200e) Keewayt. Jópár éve robogózom, minden nap munkábajárásra használva, napi 30 feletti kilométerekkel, és kíméletes használattal. Nem riadok vissza a szereléstől sem.
Tervezem, hogy gyakran visszajárok ide, leírni a tapasztalatokat, ahogy gyűlnek.
50 km - Megvettem újonnan. Az eladó bolt kedves személyzete bemutatta, hogy mi hogy működik, mit, hova, stb. Elhoztam. Párszáz méterrel odébb leparkoltam, ráadtam a riasztót, és pár óra múlva mentem vissza érte. A riasztó már nem kapcsolt ki. A kapott szerszámkészlettel gyorsan lekötöttem az akksit, így visítás nélkül mentem haza. Reggel visszakötve a delejt, már legalább nem visít, de a távirányítóval semmit nem lehet elérni. Az eladó bolt beígért, hogy hoznak új riasztót, és majd kb 1 óra alatt beszerelik. Szerintem valami érintkező engedett el, de nem piszkálom, garanciában javítják.
Eddigi tapasztalat: a motor szép, nem nyikorog, nem zörög, a csavarok meg vannak húzva (utánaolvasva, ez korábban nem így volt), és csavarrögzítővel is el vannak látva. Persze csak kívülről vizsgálva, de pár napon belül a belsejében is szét akarok nézni.
Fojtással elég gyenge, de nem vészes, saját órája szerint akár 50-re is képes, ami max 45 lehet. A futómű kicsit sportos, de nagyon stabilnak érzem a Hondák puhasága, és ingatagsága után. A fékek meggyőzőek, a kezelőszervek jók. A sisaktartóba befér az állvédős (bár kisebbfajta) sisak, és még 1-2 dolog, de nem olyan nagy, mint a Hondáké. A kormányon csak akasztó van, ami kár. A keeway magyarország szerint kizárólag ásványi olajat lehet bele használni, így az van benne, de a könyvében csak 2T van írva, úgyhogy ha elfogy áttérek full szintire, mert ez még büdös is. :( Az ülés kicsit magas, és ahol kényelmes lenne ülni (183 cm vagyok), ott pont egy kis emelkedő van rajta. Először fura volt, de két nap alatt megszoktam, és mint egy ékpárnát használom, így még a gerincet is kíméli. :) A nagyon elnyújtott olvális tükrök jók lennének, ha nem annyira felfelé állnának. Érdemes lenne lekonyítani őket kicsit, hogy a széles részük nagyjából vízszintes legyen.
Kaptam hozzá egy DVD-t is, amiben bemutatják a gyárat, és elég jól néz ki, nem valami kis garázssufni. :) Eddig elégedett vagyok vele, a rossz riasztó nem árnyékolta be az örömöt.
1200 km: Közben persze kicserélték a riasztót, arról nem írtam külön. Garanciális hiba, gyorsan megcsinálták, azóta teljesen jó. Most volt az 1000-es szervizen, és a fojtást is kivetettem. A motor gyorsulása jobb lett, de nem átütően, mivel görgőket nem cseréltek. A kipuff csövét kicserélték a kanyargósról egyenesebbre, és a vario távtartó gyűrűjét szedték ki. A végsebesség nagyon megugrott. Előtte 55 volt a saját órája szerint, most már 75 lett, ami traffipaxxal mérve majdnem 70 (kb 5-tel mutat többet 40-50 felett).
Egyébként elégedett vagyok a géppel. Kicsit több cuccot bele tudok pakolni, mint elsőre gondoltam, annyira nem kicsi a sisaktartója. Az derült még ki, hogy esőben valahogy felcsapja a hátamra a sarat, ami nagy baj, ezt még ki kell derítenem, pontosan hogy is, hisz elég nagy sárvédője van.
A további tapasztalatokról majd később - ha érdekel, gyere vissza időnként.
Hibalista
- Riasztó.
Ide hordtam szervizbe
Crazy Motors: itt vettem, a riasztót kicserélték, és az 1000-es szervizt is itt csinálták. Kedvesek, gyorsan kész lettek, de persze túl sok tapasztalatom még nincs velük. Eddig jók.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 1200 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |