Nem gagyi
Szöveges ítélet
2003 őszen lányom közölte, hogy robogózni akar (friss autójogsival), és kinézett valami retrot, valami "Vespa-szerűt". Elvitt Szentendrére a Keeway-központba és vettünk egy Venust. Nagyon aranyos volt, igazi retro, ld. pl. Yamaha Vino, sok klónja van (ill. ez is egy klón). Röviden a robesz történetéről : 5 év alatt 6.200 km-t tett bele (én talán az utolsó 1.000-et, szinte karcmentes állapotban 2008.szept.29.-én Érden a munkahelyemről cigány fiatalok ellopták, sosem lett meg. Ezalatt a 6.200 km alatt sosem hagyott ott, hibátlanul ment, de mérete és a 10 collos kerek és az első futóműve miatt kényelmetlen volt, a kátyúk életveszélyesek voltak. Kis csomagtér, hátsó gyári doboz terhelhetősége és masszívitása vicc. 55-60-at utazott, a vége 65 körül volt, (60-ig kalibrált órán volt még hely kb.80-ig), fogyasztás 3,4-3,7 volt (néhányszor mértem, így a hatótávolsága 140-150 km.volt. Összefoglalva helyes jószág volt, hibák nélkül.
A robogó vásárlásakor láttam Szentendrén, hogy milyen pofás, nagynak tűnő motorok vannak alacsony áron. Így vettem egy KSM 125 endurót, kékben. A Venus robogó 200.000, az enduró 360.000 Ft.volt. (részletre).
Az enduró túlteljesítette a várakozásaimat. Csak hobbiból, motorozásra használtam jó időben az autózás kiváltására. Így a 6 év alatt talán 2-3-szor kapott esőt. Tudtam, hogy egy 1980-as évekből származó Honda blokk van benne, de így is kiváló volt. Ápoltam, rendszeresen szervízeltettem, a 20.228 km alatt 8-szor csináltam olajcserét.
Hibák: tényleg néha a csavarokat utána kellett húzni.
4.200 km-nél a silány gyári lánc elszakadt, az új lánc (nem kínai) akkor már első-hátsó lánckerékkel és trélerezéssel 21.500 Ft.-ba került.
12.000 km-nél gyertyacsere (hibátlan volt !) 13.320 km.-nél kuplungbowden szakadás (1.000 Ft !) 17.000 km.-nél benzintank a csap tövénél eresztett (mikrorepedés), forrasztás ingyen.Fogyasztás 2,2-2,6 között, vége 90-95, de a kellemes utazója 65 km/ó. 70 felett mindene zörgött, a blokk is !Egyenes tartással ülve kényelmes vezetni, a fekvőrendőrökön elengedett kézzel rezzenés nélkül átment (21-es első kerék), pakolási lehetőség (hátizsák) semmi (na jó, csomitartó), dobozt nem vettem rá, terepen nem járt. A gyári (kínai ?) akksi 6 év után is hibátlan volt !! (garázs) Pakolási lehetőségek miatt 20.228 km után váltam meg tőle 2010. januárjában, újszerű állapota miatt könnyen (de nehéz szívvel).Megbízható volt, sokkal nagyobb, komolyabb motor benyomását keltett (látszatra). Honda 110 Leadra váltottam, erről is írok a Honda Lead blogban.
Hibalista
- gyári lánc elszakadt 4.200 km-nél,(új lánc, első-hátső lánckerék, szállítás trélerrel : 21.500 Ft), kuplungbowden elszakadt 13.320 km-nél,(1.000 Ft !) benzintank a csap tövénél megrepedt 17.230 km-nél. (baráti ragasztás, később forrasztás).
Ide hordtam szervizbe
Keeway Szentendre (minden szervíz a pecsét miatt, a szemem előtt zajlott, 1 óra volt)
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Motorcentrum (?) Érd (nem típusszervíz, de kreatívak, olcsók)
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20228 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | NHX 110 Lead |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |