Lehetne jó robogó is, de így nem az!
Szöveges ítélet
Új motorként vettem, mert ennyi pénzért, egy év garanciával nem rossz vétel, gondoltam. Nagyot tévedtem. Igaz 700 ezret nem adnék ki most sem egy jobb minőségű robogóért, de ez nem jelenti azt, hogy 250e Ft-ér egy ilyen fost kell árulni és ha valami problémája van, azt mindig ráverni a vásárlóra.
A megvétel után elfolyt egy tank benzinem, és folyt a kerékre a hajtóműolaj. Az 500-as szervíznél benzinszűrőt és szimeringet cseréltek. Nem sokkal utána megint elfolyt egy tank benzin, újabb szűrő csere. Az akkumulátornál figyelni kell a garanciafüzetben leírtakra, ugyanis két hét állás után teljesen tönkrement, de lehetett gyárilag is hibás. Azért amit "bónuszként" kaptam helyette, vígan teker még hosszabb állás után is. 1800 körül nem akart menni, zörgött gázadáskor valami. Szíjat kellett cserélni, ugyanis a gyári egy gumi szalag, semmiféle erősítés nincs benne, ezért hamar megnyúlik. Ezután sipoló hang jött elő hegymenetben ill. erős gázadáskor, ami addig nem volt hallható. Kicserélték a görgőket, de a sípolás nem szűnt meg. Mindezekért fizetnem kellett, mivel kopó-forgó alkatrésznek minősülnek, amire nem vonatkozik a garancia! Ekkor határoztam el, hogy többet nem viszem szervízbe. Drágán dolgoznak, de legalább szarul.
3000km környékén aztán mégis útba ejtettem a szervízt, mivel megállt alattam a gép, és nem akart újra indulni. Itthon megtettünk mindent, amit meg tudtunk tenni, mégis csak náluk indult be újra egy karburátor tisztítás után. (Mi kb. 5-ször tisztítottuk, motorszerelő sráccal) 100km elteltével újra megállt, nem indult, újra bevittem, ekkor derült ki, hogy nincs kompresszió. A henger megsült. Komplett motor felújítás (fúrás).
3500-nál újra megállt rejtélyes módon, de el tudtam indítani. A hiba okát még nem találom de biztos vagyok benne, hogy újra meg fog állni.
Hogy jót is mondjak a motorról: a 2,5-ös fogyasztás elég jó, az ülés alatti tárolóban elfér a robogós bukó, végsebessége, nyomatéka számomra megfelelő. A hátsó dobfék viszont nem a legbiztonságosabb.
Azoknak jó vétel, akik szeretnek bütykölni, idővel kicserélik a gyári cuccokat, rövid távon, városban használják, így nem okoz gondot, ha néhányszor haza kell tolniuk.
Végül is nem rossz motor, ha megy, csak drága mindezt fenntartani. A szervíz háttérről ne is beszéljünk.
Lehet, hogy én tévedek és tuti kis motor ez, de akkor is én fogtam ki a legsilányabbat.
Hibalista
- Benzinszűrő 2-szer
- Hajtómű szimering
- Akkumulátor
- Szíjcsere 1800km
- Görgők cseréje1800km
- Komplett motor felújítás 3000km-nél
- Gyertya csere 3500km
-
Ide hordtam szervizbe
Tatay Motor Veszprém
Értékelése: 1
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 3600 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 2 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.7/10) |