Kis kínai szutyok. Ja, mégsem...
Szöveges ítélet
Mikor egy jóbarátom mondta, hogy első motornak vett egy ilyet - ráadásul józanul, alapos megfontolás után, és újonnan - hónapokig szívtam vele a vérét, kapta az ívet rendesen. Mert 125-ös ugye nem motor, a kínai nem motor, a tűzpiros csajozós színre a korán érkező kapuzárási pánikot is be lehetett vonni a mókába a bálás tornacipő szagú easy rider életérzés mellé.
Ettől függetlenül vígan elővárosi ingázott vele másfél évet mire megérettnek tartotta az időt és a motoros tudását egy Fazerre, így a kis piros szutyok eladóvá vált. Bizalom a piacon semmi, elég jó áron sem volt sok jelentkező, de nem kellett mindenképp eladni így pihent kicsit a garázsban.
Akkoriban csináltam az A-s jogsit, 500-as tervekkel vágtam volna neki a szezonnak, de hirtelen jött kiadásoknak a saját motor lett az áldozata. Emberünknél még mindig ott volt a motor, és egyszer felívott, hogy mi lenne ha garázs helyett inkább nálam lenne, használjam míg eladásra nem kerül. Két feltétel: karban tartom, és ha összetöröm megveszem. Mivel a nincs motoromnál és a tömegközlekedésnél a kis kínai is jobb, hozzám került a Keeway.
Kb. 3000km-t vezettem főleg Budapesten és környékén, ezen tanultam meg a motorozás alapjait, és az az igazság, hogy borzalmasan megszerettem. Ennek fő oka, a méretéből adódó praktikussága, és hogy bármikor bármilyen gond volt, soha nem a motor volt a hibás, hanem én. Pedig szidtam rendesen az első időkben, mikor megcsúszott, nem indult, mikor szar volt az alapjárat, vagy mikor fél órát rohangáltam vele az udvaron mire beindult. De később ezek elmúltak, ahogy megtanultam miképp működik a motor, hogy nem csak csutkagáz és vészfékezés van, esőben hideg gumival nem vigéckedünk, illetve, hogy nem hagyjuk benne az aksit a motorban ha hónapokig nem fogjuk használni.
Mivel ez egy értékelés hagyjuk az érzelmeket, viszont induljunk ki abból, hogy mire való, és ahhoz képest álljunk hozzá:
ez egy városi / elővárosi motor, amit a szezonban elejétől végéig lehet jól használni mindennapos közlekedési igényeink kielégítésére. Erre az RKV 125 kurvajó.
Kocsisorok között elférni, lámpánál elstartolni, rekord idő alatt munkába beérni - vagy épp a dugóban haza, nem félteni mindentől mert bírja (és egyébként is fénymásolás árban van hozzá a gyári alkatrész), arra lett kitalálva. És hogy ne legyen robogó, mert azért az mégiscsak más, annak nem mindig integetnek vidáman a szembejövő motorosok.
Nem mellesleg elég jól néz ki a maga kis transformers szöcskés / sáskás arcával, méretéhez képest emberes hangja van amitől észrevesznek ha jössz, és ha valahová nem férsz be, leszállsz a motorról és arrébb teszed az egészet, mert 120 kilónál ez könnyedén megtehető. Alacsony üléspozíció még jobban lavírozhatóvá teszi, és az ülés maga is roppant kényelmes, teljes napos rohangálások alkalmával sem tört sehol, túramotoros ismerősök is megcsodálták. 186cm / 85 kilóval egyértelműen nem rám szabták a gyárban, de nem kell magam nagyon hajtogatni a kényelmes irányításhoz és oldalról sem látszik egy aránytalan kompozíciónak a motor és lovasa.
Az erőforrásra panasz nem lehet - Suzuki DR125-ben is ilyen van - elég jól húz a városi sebességeket gond nélkül tudja, 85 körül már nem gyorsul úgy de mentem vele óra szerinti 102-t is. Hátszéllel lejtőn, de mentem. Mindehhez 3,5 litert akkor evett, mikor meglazult a szívató a motor oldalon és 4000 volt az alapjárat, 2,5 - 3-as számított átlagokban nincs füllentés.
És őszintén arról ami nem jó ezen a típuson:
- a csavarok és a legtöbb csavarosan rögzített cucc nem a legjobb minőség, és hajlamosak meglazulni, ezért érdemes átnézni és meghúzni őket pár havonta. Na nem a kormány marad a kezedben ki vagy a motor esik ki, de a már említett szívatót többször kellett visszanőgyógyászkodnom a motorba mert kirezgett belőle
- a gyári gumikat az örökévalóságnak szánták, ideális időben tökéletesen teljesítenek, de hamar kitérnek a konfortzónából. Erre akkor jöttem igazán rá, mikor meglett a nagymotorom és azon van egy olyan feature amit tapadásnak hívnak. Páran írták, hogy milyen jól teljesít vizes úton - hát, lehet Ázsiában vagy a briteknél ez igaz, de a budapesti utakon ez nem teljesen evidens. Ha valaki szereti feszegetni a szezon határait, és / vagy esőben is gyakran használná, ezt érdemes lehet cserélni valami tisztességesebbre.
- nem egy bonyolult szerkezet, de vannak benne trükkös megoldások, és szerelési útmutató sehol (vagy csak én voltam a béna, hogy nem tudtam beszerezni) Egy első index kicserélése nálam szervizig ment.
- alkatrészek kompatibilitása: one does not simply szerez be egy indexizzót. Kivándorol érte Szentendrére és vesz egy marékkal, mert pont 2mm-rel tér el az átlagosan fellelhető izzó attól ami ebbe kell.
- apropó szerviz: ha meghallják, hogy Keeway, a legtöbb márkafüggetlen helyen elhajtanak a vérbe. Én a Rider 13-hoz vittem ha kellett, ott nem ez volt a hozzáállás, és mindkét alkalommal maradéktalanul elégedett voltam a munkájukkal.
Szóval ha megengedhetnék magamnak két motort ez lenne a városi, meg lenne mellé egy túrázós. Sajnos csak az utóbbinak van hely a garázsban, viszont aki megengedheti magának a kettőt, kezdő, újrakezdő, vagy kifejezetten erre a célra keres motor forma kismotort, ne menjen el a Keeway mellet, és nyugodtan ignorálja az olyan köpködőket, mint amilyen én voltam.
Hibalista
- nálam nem romlott el semmi, de fogtam egyszer esőben egy olajos Stefániát, 300 méteren mindkét oldalára lefeküdt, ez lett a vége:
-
- + kormány alig érezhetően meggörbült (szokható, de csere lett)
- + fékkar (csere)
- + kuplungkar (csere)
- + bal index + izzó (csere)
- + egyik oldalsó prizma (csere)
-
- az alkatrészekért házhoz szállítva fizettem 11 360 forintot. nem betűzöm ki, ennyi volt.
-
- + 2 óra munkadíj mire felszerelték mindezt (10 000)
Ide hordtam szervizbe
Rider 13 (http://www.rider13.hu/) - teljesen rendben vannak, korrekt, segítőkész brigád.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 6500 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | Transalp XL650V |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |