Kicsit kínai, de vállalható
Szöveges ítélet
Felbuzdulva a "B" kategóriával rendelkezők A1 jogsi szerzési könnyítésén, a nyáron én is letettem a vizsgát (na ez is egy külön sztorit érdemelne), így aztán motor után néztem. Mindenképp újat szerettem volna, na nem sznobériából, hanem a meglepetések garantált elkerülése végett.
Nem akartam túl sokat költeni, tekintve hogy egyrészt nem vagyok egy Talmácsi, másrészt én a motorra csak mint járműre tekintek, nem mint hobbira, vagy életstílusra. Szempont volt a szerkezeti, és motorikus egyszerűsége, és az olcsó alkatrész utánpótlás is. Így esett a választás a Keewayre. Utána olvasva látszódik, hogy a kínaiak is összekapták magukat és az elmúlt években elkezdtek kihozni egész használható, és minőségben is elfogadható típusokat, még megfizethető áron.
Az első eldöntendő kérdés, az volt, hogy robogó vagy motor legyen... Az első gondolat az előbbi irányába vitt, de a kiszemelt silverblade ára, mind kiállása nem győzött meg. Menet közben végig gondolva, lemondtam a robogó adta kényelemről, a motor felépítésébő adódó (főképp futómű) többoldalúságáért.
Itt jött képbe a TXM
Ez utcára is jó, és a kisebb susnyásban sem jön zavarba, tekintve, hogy megfordulok vidéken is, néha földutakon, dűlőkön. Itt kijön a magas építésből fakadó, és a nagyobb kerékátmérő adta előny. A használat alatt, azért meg kellett, hogy állapítsam, magasabb a gép mint ami nekem ideális lenne, de ez késő bánat. Először kutyául éreztem magam, már akár 20 km után is. Fájt a hátam, zsibbadt a hátsóm. Aztán megtaláltam a helyem, miután megnéztem pár videót, hogy is ülik meg a nagyok az ilyen osztályba tartozó gépeket. :) Azóta azért már hosszabb utakat is bírok egy hátsóval.
Kinézetre a gép egész egyben van. Elsőre a minőséggel sincs semmi gond. Rendre mindenki 400-asnak nézi. A gondos szemlélő azonban látja az elnagyolt hegesztéseket, az itt-ott változó szélességű illesztéseket. A váz alján konkrétan találtam egy feltapadt hegesztőpálca csonkot, amit gondos sárga kezek a vázzal együtt le is fényeztek. Vagy említhetném a blokk oldalán a deknivel egybe fényezett olajszint ellenőrző ablakot. Először azt hittem vakdugó van a helyén. Kapargatás után tudatosult, hogy ott van az csak ki kell a festék alól szabadítani:) Az izzók sorozatban égtek ki, így az összes cserélve lett. Az index izzok pl. autó helyzetjelzőből voltak szó szerint faragva, és utólag festve. vicc na.
Na ja... azért az olcsó vas nem véletlen olcsó...
Amire kell, nekem elég. Fékek jók, menni amennyire nekem kell megy, bár egy 6.-at elbírt volna. Nagy döntésnél bizonytalankodik de kb. ennyi. A többit később.
Hibalista
- Az üres jelzés gyakorlatilag az első perctől kezdve bizonytalan.
- Gyári izzók (hááát... inkább csere az összes)
Ide hordtam szervizbe
Keeway Érd.
Valami tanuló gyerek helyezte üzembe a motort. A lánc gyakorlatilag majdnem összeért, olyan lógása volt. Az üres jelző hol ment hol nem (de inkább nem). Az olajat és egyéb folyadékokat szerintem nem ellenőrizte, mert pl. az olajszint ellenőrző ablak le volt fényezve. Az akku beszerelésnél egy csavart nem talált meg, így aztán áttépte rajta az idomot, pár másik csavart viszont nem tett vissza. Ezek miatt vissza mentem, de csak a hümmögés volt. A láncfeszességet beállították de kb ennyi.
Úgy vagyok vele, inkább bukjon a garancia, de oda többet nem viszem, inkább megcsinálom magam.
Értékelése: 3
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 1400 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Beluga | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |