Avagy hogy lett Kínai robogóm…
Szöveges ítélet
Volt már több motorom is és el is telt pár év az utolsó óta, meg aztán jó lenne a városban olcsón és gyorsan közlekedni. Gondoltam hát egyet, veszek robogót kábé egy százasért, olyanom még úgyse volt, de legalább nagy kerekű legyen, mert elképzelni se tudom milyen 10es kerékkel Budapesten közlekedni. El is kezdtem nézni az illetékes oldalakat és rá kellett döbbenem ez bizony halott vállalkozás, mert százért max valami borzalmat lehet venni, ami tuti konténeres, vagy frissen fényezett, ami nem akar konténeresnek látszani, de konténeres és bevallottam is kb 17éves. Vagy még azt se és persze minden tele a kamu 125-ösökkel. Nincs baj a 125-el jogsim is van, de olcsón akartam megoldani az ügyet, tehát nem fért bele 40-50-ért papírozgatni egy ?!robogót?! még ha 125ös is, a rendőrökkel vitázásból meg már kinőttem. Szóval nézegetve a fostengert szépen csúszott felfelé a max vételár szűrőm és azon kaptam magam, hogy a 150-170ezres kategóriát nézegetem. Már-már felcsillant a szemem néhány Liberty-től, vagy Scarabeo-tól, de a következő felfedezésem az sms-es képnagyítás lett. Háttőőő meg ühümm meg szzzzz, hangokat adtam ki magamból a képeket nézegetve, ja és persze korban még mindig kb 8-10 éves gépeknél jártam. Aztán ahogy már 200e-nél tartottam, gondoltam egyet megnézem mennyi egy új. Persze ebben az árban nem reménykedtem Yamahában, így kerültem a Keeway oldalára ahol sok választást nem hagyott a gyár a Goccia az egyetlen nagykerekű 50-es és jól is néz ki! Ha erősen hunyorítok, szinte összekeverhető a Liberty-vel! Az ára 279.000Ft. A Yamahámat is el tudtam számolni a cégben, mert 125-ös volt, nézzünk csak utána él még ez a lehetőség? És bizony élt. Tehát a bruttó 279 az nettó 220! Namost gondoljuk csak át! 8éves f_sztudja előéletű Libetry 170ért, vagy zsír új ugyan kínai 220ért? Ja és a kínain új a gumi és van riasztója is, ha ezeket beszerzem a Libertyhez a különbség vészesen lecsökken egy közepesen átmulatott szombat éjszaka költségére. Így gondoltam utánajárok ennek a kínai robogózásnak és ismerősöket kérdezgettem elsősorban, meg a fórumokra fel, persze tudom ott nehéz kiszűrni az elfogultság mentes valódi információt. Eredmény ismerősök: jó a kínai semmi bajom nem volt vele, fórum: a marha jótól, a rakás fosig minden 50-50 arányban. Talán az is az új mellett szólt, hogy az YBR-t is újonnan vettem, és az valami irtó izgalmas, felemelő és bizsergető érzés. ÚJ! Nem, ezt még húzta senki nyél gázon, nem, ebbe még senki se töltött szar olajat, nem, ezt még sehol nem karcolta meg kicsit se semmi sehol. ÚJ! Büdös a műbőr, fólia a műszerfalon, ÚJ! Úgy voltam vele, nem lehet rosszabb, mint a 20éves Simsonom volt?! Amivel nem is volt baj!
A használat:
Első út decemberben esőben. Ez nem is rossz! Még a felmérés szakaszban mentem kiskerekű kínaival, ahhoz képest simábban megy, (Most hogy újra motorozok a pesti utak jobb szélén, el sem tudom képzelni hogy élik túl a kiskerekesek.) jó az ülés is, látok a tükörben, egyszóval lehet vele közlekedni. Eltettem télire, megfogadtam télen nincs motorozás, mert egy korábbi ónos esős, combtörős balesetből azt szűrtem le: ha elütnek-elesel, tökmindegy ki a hibás az FÁJ!
1. tavasz, motor kiás. Feltöltöttem Castrol 2T-vel, megtankoltam és… a száguldás még odébb volt, mert kezdődött a bejáratás. Szerintem én voltam az egyedüli hülye, aki rendesen könyv szerint bejáratott egy kínai robogót. 600km fojtás ki. Egy sima kipufogó könyök fojtása van, ami nincs hegesztve, előtte-utána szétszedhető, rendelhető a fojtás nélküli könyök, tehát semmi barmolás nem kell. Azért a szervizben csináltattam, mert ugye garis. Még egy ki kis kímélet aztán száguldás 80al, gondoltam. A valóság 65kmh. Ha hosszan kínzom és sík az út 70. Pedig a kínai robogós ismerősök állították 75-80kmh a vége az övéiknek. Picit elkeseredtem, de vigasztaltam magam, legalább nagykerekű. Így hogy már rendesen jártam vele elkezdtem mérni a fogyasztást: 2.61, 2.74, 2,68, 2,77, 2,74, 2,69… és azóta is mérem. Ho-ho-hóó, hoppá-hoppá! Merthogy a kínaisok szerint a fogyi meg 3.5L! Így már nem is kellett vigasztalnom magam, meglett a dolgok fizikája: lassabb, de kevesebbet eszik. Ez a lassabb azt is jelenti, hogy piros-lámpa-fullgáz-startnál pld egy Scarabeo gyorsabb, aztán 5-6 méterrel mögötte már a Goccia is elkapja az ütemet és megy vele 65-ig. Az egyenes futása nagyon jó, szinte nem is kell fogni a kormányt. Az első fék teljesen rendben van, a hátsó szimbolikus, mint általában egy dobfék, de összességében 100%-ban tudja, amit kell. A világítás rosszabbnak tűnik a sima nem halogén izzó láttán, de akinek volt régi motorja, megnyugtatom az új foncsor és a nem karcos lámpa csodákra képes, tud annyit, mint egy 15éves mattulttabb halogénes. Igaz a távolságitól nagy távolságot nem kell várni, de ritkán közlekedünk 50-essel országúton, ugye? A csomagtartó bírja a 4szeres túlterhelést, dobozzal, megrakva, az akasztó sem törött le, a „hátsó”ülés széles és vízszintes remek pakoló hely egy sisakhálóval. A visszajelző ledek a műszerfalban tényleg alig látszottak napsütésben, de kicseréltem sokkal nagyobb fényerejűekre, így már jobb. Telt-múlt az idő eljött a leállítás, a november vége. Km óra állás 3948 és kb ugyanennyi szuper pesti gödör után a hibalista: még bejáratás közben nyikorgott a tárcsafék betét –csiszoltak a betéten azóta csendben van, valamikor májusban hátsó féklámpa kapcsoló - gariban cserélték. 3000-es kötelező szerviz: hiba nélkül, csak a szerviz füzet pecsétre utaztam. Ennyi! Még a más motorok esetében is szidott riasztó se nyírta ki az aksit, nincs csörgés, fakulás, zörgés, eltömődés se karc.
2. tavasz: Motor elővesz, feltölt olajjal, megtankol, mivel úgy tettem el, hogy totál kifogyasztottam a benzint. Az akksit próbáltam tölteni télen párszor, de nem vett fel áramot. Rámértem 12.6V. Két hosszú indítózást is bírt és be is indult a gép. Semmi leállítás után eltömődött karbi, kifingott akksi, meg ilyenek, amiről regényeket olvasni. Szerkesztettem rá egy még nagyobb dobozt, ezt is bírja a hátsó csomagtartó. Meglett az első karc! Kb 3mm az első sárvédőn. Ja, egy új dolgon ilyeneket tartasz számon. Nem az hogy végigsmirglizve az oldala, facsavar tartja az indexet és akkor azzal jönnek „de hát ez használt, ne várd már el, hogy tökéletes legyen, mint egy új”.
3. 6000-es szerviz. Ez is csak a pecsétre ment. Persze ennek már combosabb költsége is volt egész pontosan 33e HUF. Viszont lett egy szinte új hajtása a gépnek szíj, rugók stb. Hibája azóta sem volt a robogónak. Ennyit arról hogy kínai.
A lecserélés oka hogy kiköltöztem Pestről és kellett egy rendszámos az M0-sra.
Végszó:
Nyugodtan vehetsz újonnan kínait. Szerintem mások rossz tapasztalatai abból fakadnak, hogy senki nem törődik egy „szaros kínai” robogóval és akkor persze hogy elromlik. Nézd meg hogy néznek ki a használt márkás robogók! Azokat is lefossák, hát még egy annyi preztizzsel se bíró kínait. Tescos olaj, always nyélgáz, ráesik a hó, süti a nap, aztán köpködnek, hogy szarul néz ki, meg csörög.
Hibalista
- Féklámpa kapcsoló, gariban cserélték
Ide hordtam szervizbe
Scooter Service Bp XVI.ker
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6300 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | YBR | Következő motorja? | LXR200i |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |