Amfetaminfüggő Szteroidtacskó
Szöveges ítélet
Újonnan vettem tanuló motornak. A pályatársak formaterve mellett a kinézete elég meggyőző volt, a névre írt ár is fele a japán típusoknak. Nem hosszútávra terveztem, miért is ne?
Jogsira is ezzel gyakoroltam az órákon kívül, kertek alatt, szigorúan magánterületen :) A vizsgán már sírtam, hogy az oktató leszakadt csettegőjével kell billegnem a bóják közt, mikor a saját gépemben már akkor sokkal jobban bíztam.
Aztán összeszoktunk, megtanultuk tolerálni egymás hiányosságait. Száraz úton, városban álom. Könnyű, jól manőverezhető, ha forgatva van megugrik, kellően dinamikus (oké-oké 125-öshöz képest). Fékek megbízhatóak, bár visszajelzés nulla, egyáltalán nem érezni a nyomáspontot és igényel kézerőt, de stabilan fog és nem állsz fejre.
Kanyarogni, manőverezni kis sebességnél mm pontosan lehet, 70 fölött, döntött kanyarokban imbolyog, ott már kevés a súlya.
1-esből szépen ellép (jó-jó kategóriájához, meg autókhoz képest) és elég jól megy föl kb 80-85-ig, ez városban több mint elég is. Utána azonban kirakja a homokórát, 90 fölé már nagyon lassan kúszik be. Végsebessége papíron 110km/h én 105-öt tudtam kierőszakolni belőle. ebben a formában országúti kamionelőzésre is alkalmas. Ha nagyon hosszú egyenes van és a kamion nagyon lassan megy. :)
Viccet félretéve, 125-ös 4 üteműhöz képest meggyőző a teljesítménye. Van benne élményfaktor rendesen, de fordulatmérő mindig pirosban lesz. No és a hangja... 400-as sornégyeseket simán ledübörög.
Felszereltség tekintetében elég hasznos kis csomagot kapunk. Fokozatkijelző, oldalsztenderről sebességbe kapcsoláskor leállítja a motort, digitális kijelző, középsztender. Szivató nekem eleinte kicsit fájdalmas pont volt, de 2 nap alatt megszoktam. Működik, hamar melegre járatja a motort, mire felhúzom a kesztyűt, megigazítom a sisakot indulhatok, ennyi.
Fenntartási költségek... Nincsenek. Első kötelező szervíz után mikor bemondták az összeget azt hittem a borravalót kérik. 13.000Ft-volt. 1 liter olajat kér, olajszűrő 600Ft (Tisztességes nagymotorba ugye 5000...) kopóalkatrészeke árát kérdeztem, lánc 10.000Ft, a folytatást nem hallottam a röhögéstől. Szentendrén van szervízközpont, minden alkatrész polcon, pár nap és ott van a szervízben, tehát nem kell attól tartani, hogy távolkeletről érkezik és most rakják hajóra.
Praktikus, gazdaságos jószág, minden percet imádtam vele.
Hátránya talán, hogy sok szervíz nem vállalja, mert kínai szutyok (szerintük, de ki kéne próbálniuk). A gyári gumik hidegben és esőben nemigen tapad, aminél a kis súly hátul súlyosbító körülmény. Csavarok időnként meglazulnak itt-ott, érdemes éves szervíznél utánhúzatni.
Összességében? Nagyon szerettem, nálam feloldotta a "Kínai szutyok" előítéletet. Most fZ6N-t nyúzok, valódi Japán műszer, megbízható, erős és még így is megdobban a szívem ha eszembe jut a kis Keeway tacskó.
Hibalista
- Oldaltámasz kapcsoló lelazult. Időnként állítani az alapjáratot.
Ide hordtam szervizbe
Biturbo, Bp XXI ker.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | FZ6N |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |