A megfizethető polihisztor
Szöveges ítélet
Azért vettem, mert városban is sokat járok és városon kívül is, de nem akarok két motort fenntartani. Ezzel már autópályán is lehet közlekedni. Mivel még csak 3 hónapja használom, nem sok a tapasztalat, de azt a keveset leírom:
Tetszik, hogy kategóriájában talán a legkisebb méretű "kaland" robogó, a városi forgalomban jól elfér a dugókban is, könnyű vele manőverezni. Az ereje is bőven elegendő a lámpáktól indulásnál nem kell aggódni, hogy feltartod a sort. Az én 65 kilómmal a végsebessége 140 körül van óra szerint, GPS alapján 130 fölött valamivel. Persze két személlyel már kevesebb és úgy már nem annyira ugrik ki az ember alól 70-80 felett, de azért nem is bosszantóan gyenge úgy sem. Egész jó az LCD műszerfal, jó, hogy a gumik nyomását is kijelzi. Három hónap alatt egy tizedet sem csökkent a guminyomás egyébként, ezen meglepődtem. Fékek is megfelelőek, jól adagolhatóak. Fogyasztása eddig 3,4- 3,8 körül volt. Ülés kényelmes, lábhelyzet nekem teljesen kényelmes, 190 centis fiam sem panaszkodott, amikor kipróbálta. Fényszórók nagyon jól világítanak. Rugózása elfogadható, de a nagyobb úthibák, aknafedelek azért rendesen érezhetőek, mint a legtöbb robogón úgy gondolom. Markolatfűtés kellemes, szélvédelem átlagos, plexi manuálisan állítható. A robogó kinézete ugyan szubjektív, de nekem jobban tetszik, mint néhány nagyobb márka hasonló robógója.
Van viszont pár dolog, ami nem tetszik:
- A motor járása alapjáraton elég egyenetlen, a kormányon is elég rendes vibráció érezhető. Hideg motorral indulásnál párszor előfordult, hogy gázelvételt követően lefulladt, ami elég bosszantó tud lenni. Melegen szerencsére már javul a helyzet, de a motor járása úgy is elég "darabos"
- Index nem jelez vissza kattogással, könnyű úgy felejteni.
- az első kis kesztyűtartó féleség lehetne zárható, ehelyett valami nehezen bekattanó mechanikus zárja van csak, nem túl praktikus.
- A legbosszantóbb számomra a kulcsnélküli indítással párosított riasztó funkció. Elméletileg másfél méteren belül érzékeli a transzpondert, de nekem már sokszor beriasztott úgy, hogy a motor mellett álltam és pakoltam, ami elég kellemetlen tud lenni, ha pl hajnalban ezzel ébreszted a szomszédaidat:) Ráadásul, ha nincs nálad a transzponder, akkor arrébb sem tudod tolni mondjuk a saját udvarodon, anélkül, hogy ne visítson.
Összességében úgy gondolom, hogy az árát nagyon megéri, ha nem is tökéletes.
Hibalista
- Még új, így nem romlott el semmi.
Ide hordtam szervizbe
Kötelező szervízre a Karasnához a Váci útra, ahol vettem is.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2024 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Cygnus | Következő motorja? | 368G |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.3/10) |