A csodálatos és megbízható Gocika
Szöveges ítélet
A motort egy hete vettem,egész pontosan a nyolcadik napja használom.
A története a következő módon zajlott:ugyanezen a kereskedőnél vettem egy Motowell Magnet City típusú hulladékot.
Két hónapot használtam,hetente ingáztam vele Budapest és Érd között a gyakori meghibásodások miatt.
1400 kilométert sikerült belepörgetni amikor elbúcsúztunk egymástól "fájó szívvel".Négy fesz.szabályzó volt cserélve ezen időszak alatt,ebből kifolyólag bekrepált az aksi is.Folyt belőle a benzin,folyamatosan elállítódott rajta az óra(szerintem dísznek van)mikor nagy nehezen 58-at mentem vele akkor 80-at mutatott.(GPS-szel mért adatról van szó).Az izzók kiégtek,a riasztót kétszer kellett megcsinálni mert nem szólt(eső után sem,szerintem az is csak dísznek van rajta) és még sorolhatnám,de inkább rátérek a lényegre a gocira.
Tehát ezen hosszú bevezető okából visszavittem a motort Érdre és cserét kértem.Nagyon korrekt volt az érdi kereskedő,jó áron számolta be a "roncsot".
A kereskedő rá akart beszélni a Piaggio Liberty-jére ugyanis ezen forma nyerte el a tetszésem.De a 399 ezres magyar valutáért vesztegetett csodagép árát sokalltam egy cseppnyit.Valami köztes megoldást szerettem volna,de szkeptikus voltam a kínai márkákkal kapcsolatosan szerintem érthető módon.
Az egyik kedves ismerősöm egy Keeway Arn boldog tulajdonosa és nagyon ajánlotta ezen márkát.Majdnem egy időben vettük meg a motorokat de míg én hetente Érden voltam a szerelőnél addig Neki egy izzó sem égett ki ezen idő alatt.(1400 megtett kilométerről van szó)Így ha fenntartással is de elkezdtem nézelődni a Keeway palettáján.
Sikerült rátalálnom a Goccia-ra és mit ad isten az érdi kereskedőnél volt egy darab.
Erről a motorról annyit érdemes tudni,hogy nem a kelet európai piacra szánták ebből kifolyólag közel sincs belőle olyan sok mint a többi márkatárs típusokból.
Ezen motor nyugat Európába készül és első sorban a Piaggio Liberty-jének valamint az Aprilia Scarabeo-jának az ellenfele.
Ez látszik az anyag felhasználáson valamint az összeszerelési minőségen is.Nem olcsó filléres cuccokból van mint mondjuk a Motowell.A Magnet City papíron erősebb volt,de ugye a papír sok mindent elbír. :)
Én ezt a motort sokkal nyomatékosabbnak érzem,pedig papíron gyengébb valamint súlyosabb is.
Igazság szerint a Piaggio és az Aprilia közelében van minőségre de milliméterekre.A százharminc ezres különbséget nem éri meg a Liberty a Scarabeo-ról már nem is beszélve.Nagyon sokan szidják a kínai motorokat(én is azt tettem a Motowell-es kalandom után) de azt kell,hogy mondjam ez egy üdítő színfolt.Amit még érdemes tudni,hogy a Keeway megvette a Benelli márkát ami szintén olasz volt valaha.A Goccia formavilágát olaszok álmodták meg,tehát nem kínai tervezésről van szó.Az olasz vetélytársakéhoz képest a fogyasztása is kevesebb 2,7 liter százon 40-es tempóval közlekedve mivel a moci még bejáratós,tehát most még a fogyasztása is nagyobb.
A fojtás kivétele után kb. 3 lityó/száz kilométer úgy,hogy az ember húzza neki és nem 40-45-el halad.A motor abszolút nem zörög,nagyon jól lehet vele a kanyarokat venni a 16-os kerekeknek köszönhetően,vízen nem csúszik a gumin található közép vízelvezető miatt.
A műszerfal este gyönyörű viszont az egyik hibája,hogy nappal nem látható.(a visszajelző lámpákról van szó,erősen kell rájuk koncentrálni) Fojtással a vége most 58.
Fojtás nélkül szerintem olyan 65-70 lesz.A baja a megtett 400 km alatt annyi volt,hogy két csavar kiesett belőle,mert rossz minőségűek a gyári csavarok.Két műanyag elem tartó csavarról van szó.
Orvosoltam ezen problémákat. :) 300 km-nél kicseréltem a hajtóműolajat mert a gyártó ezt írja a könyvecskében.1,15 dl megy bele,gyárilag csak 0,7 dl volt benne.A lényeg,hogy az eddigi használat tapasztalatai alapján mindenkinek csak bátran ajánlhatom.
Folyt. köv. hamarosan a további tapasztalatok után.
Hibalista
- Ezalatt a 400 kilométer alatt kiesett kettő darab csavar. :) - A gyári csavarok nem a legjobb minőségűek,ezen problémákat én is tudtam orvosolni. :)
Ide hordtam szervizbe
Motor Center Érd 2030 Érd, Budai út 76. Nagyon készségesek,korrektek,le a kalappal.
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 400 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | BMW R850R , R1200R |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |