Szöveges ítélet
Első motorom ez a kis gép, előtte csak robogót nyúztam egy rövid ideig, úgyhogy abszolúte kezdőként vásároltam ezt a gépet az A1B jogsimhoz. Mivel fiatalként a robogó is elérhetetlen árú luxusnak számított a családi kasszának, ezért felnőttként tehettem meg már azt, hogy valahol elkezdjem a törétnetet. A 125ccm kategóriát általában átugorják és a gyártók is éppencsak kihoznak rá valamit, ezért a kínálat nem túl bőséges. Egy Honda CG125-ön tanultam és azt már tudtam, hogy azt és a hozzá hasonló aprócska témákat el szeretném kerülni. A sport és "chopper" kategóriák kiestek, mert nem tetszenek, ezért maradt az enduro-supermoto keresgélés 500-600 körül (tudom ebből a pénzből már motort lehet venni :D).Nos így akadtam rá a Keeway TXM 125-re, ami elsőre megtetszett, de nem mertem megvenni még. Túl olcsó és kínai gondoltam. De aztán a sok öreg 125-ös és törött után úgy gondoltam belevágok és 390-ért megvettem 1 évesen. Az volt aztán az öröm és bódogság! Kb. 5.000 km-t vezettem idáig, nagyrészt otthonról a munkahelyemre (70 km oda-vissza). De rövid utakra is elmentem vele, ennek tapasztalatait tudom megosztani veletek:
- maga a motor magas vagy inkább normál (175 cm vagyok)
- külső méreteit tekintve is nagy motorosabb
- a műanyagok nem kínai törékeny szarok, mint a robogóiknál
- az alkatrészek egyelőre jól beszerezhetőek a Keeway Hungary-tól is, rendeléshez van robbantott ábrájuk is
- érdemes azonnal cserélni a gyári gumit, elég gagyi és csúszós
- tárcsafékes elől és hátul, szerintem elég jól teszi a dolgát, de a hátulja simán kicsúszhat ha mindkettővel befékezel
- a hibákat leírtam, ezen kívül nem sok mindent kér enni a 4 ütemű blokk
- az ülése elég kényelmes, de talán túl puha
- a kormánya és az üléspozíció nekem kényelmes
- sajnos nem igazán extrázható például bukócsővel
- 11 lóerő az nem túl sok, valahol 95 km/h körül van a vége
- a válótója és a lábtartók nekem kényelmesek, a tankot elég jól tudom fogni a lábammal
- a tükrök nekem elég jók, nagy területet látok benne és mackós testalkatom mellett is kényelmesen hátralátok
- rugózása kemény, lehetne kényelmesebb
- a gyári lánc nem túl strapabíró, több ismerősöm mesélte, hogy vagy 5-7 ezer kilóméterenként egy gyári vagy jó japán és akkor legalább duplaennyi. Már másodjára kellett utána állítani.
Összességében nagyon szeretem ezt a kis motort és bár lehetne mit csiszolni még rajta, egyelőre egy megbízható és élvezetes kis jószág. Ha valaki megkérdezné tőlem, hogy megbántam-e a vételet, azt tudom mondani, hogy abszolúte nem. Idén lesz időm hosszútávra elvinni, akkor tudok még update-tel szolgálni.
Hibalista
- Nos bár Európának gyártották, azért lenne még csiszolni való. Ettől függetlenül nem hagyott még cserbe (szép is lenne egy 2 éves motortól :D ) és szépen teszi a dolgát:
- - elmeket rögzítő csavarokat érdemes átnézni
- - olaj és szűrő csere
- - kuplung szett (elég hamar megadta magát, de nem volt költség)
- - váltókar (ez az én hibám volt, oldalra dőlt a motor)
- - a műszerfal plexije nem bíjra túl jól a rázkódást, elkezdett szálkásan repedezni.
Ide hordtam szervizbe
Motorrad Szervíz
Rendesek és korrekt áron dolgoznak, de az alkatrészt neked kell vinni, amit a Keeway Hungary-tól tudsz megrendelni online.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (0) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 2500 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | DL650 V-strom |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |