Zöld Mindenes
Szöveges ítélet
Előélete: Fél évesen vettem 600 km-rel egy 3 gyerekes apukától (mai napig nem értem, miért választotta ezt a motort, lumbágóra hivatkozva adta el). Szerintem jó vétel volt, a motor kb. zsírúj, én járattam be. Később fórum hozzászólásokból derült ki, hogy a kedves előző tulaj elfelejtette megemlíteni, hogy sikeresen feldöntötte a motort álló helyzetben (törött lábtartó, de vételkor nem látszott, mert gumi még fogta) és autóstöltővel töltötte az akksit. Becsületére legyen mondva, hogy akksiból legalább vett újat, bár a kifolyt akksisav itt-ott megmarta a vázat, fesszabályzót, stb.
Mire használom: munkába járásra és túrákra. Balkáni 6 napos túrát zokszó nélkül bírta (3000 km).
Gumik: gyárilag Dunlop D221 gumik vannak rajta, ezek tapasztalatom szerint vizes úton elég csúszósak.
Futómű: elöl-hátul állítható rugóelőfeszítés és húzófokozati csillapítás. Személy szerint csak a hátsót állítottam, mivel a gyári beállítás 68 kg-os vezetőt feltételez (105 kilómhoz ez kicsit kevésnek tűnt).
Ülés: mivel keskeny, ezért hosszú utakon kényelmetlen tud lenni. Minél hátrébb ül az ember, annál kényelmesebb, mivel ott szélesebb. Én egyhuzamban Bp. - Balaton távot toltam le (kb. 200 km), akkor már örültem, hogy leszállhatok. Hosszabb használat után is úgy tűnik, h 1-2 óránként érdemes kicsit kinyújtózni (100-200km). Utas eddig még nem panaszkodott a hátsó ülésre és márkatársak utasaitól is azt hallottam, hogy kényelmesnek mondható a hátsó ülés is.
Pakolhatóság: gyárilag nulla, egy szerszámos tasak és egy U lakat fér el az ülés alatt. Nekem gyári 29 l-es hátsó doboz van rajta, abba egy zárt bukó és ez-az még befér (kesztyű, tárcsafékzár, lánc, defektspray), városban megfelel.
Fogyasztás: 4 l körül alakul, nekem a 19 l-es tankba még nem sikerült 16 liternél többet beletankolni. 400 km-t gond nélkül elmegy egy tankkal. Két emberrel kb. 4,5-5 liter csuklótól függően.
Szélvédelem/plexi: szélvédelme nem sok van, a plexi véd valamit, de az én magasságomhoz a gyári kicsi, vettem Givi nagy túraplexit, azzal kicsit elviselhetőbb, de szélzaj így is van. Ekkora magassághoz valszeg nincs jó megoldás, vagy csak az ülésleültetés súlyos pénzekért.
Lábtartó: külön mesélnék róla, mivel az enyém törött volt, mikor vettem. A gyáriból 1 db 17200 forint (!) és a kialakítása olyan, mintha egy félcső lenne, ezért gyengének tűnik, valamint a gumi nem cserélhető rajta (fixen bele van öntve). Sokat keresgéltem, mivel a motor új és a lábtartó típuslistákban nem találtam sehol, végül "bármi olcsóbb, mint a gyári" alapon vettem rá utángyártott Kawasaki lábtartót (párja 7e), ami simán rámegy, vastag fém és a gumi is cserélhető rajta.
Bukócső: nekem Givi van rajta, amiről azt írják mindenhol, hogy csak 2010 utáni modellekre jó, pedig simán felmegy a 2007-2009-es modellekre is. Egyetlen apró probléma: első lánckerék deklijének alsó csavarjából le kell vágni 5mm-t, hogy vissza lehessen tenni, ha már fent van a bukócső.
Hátrányok:
- itthon kevés fogy(ott) a motorból, gondolom ezért nehezebb hozzá kiegészítőket találni normális áron
- láncvédő kb. semmit se véd (az egész kb. 20 cm hosszú)
- nincs hátsó sárvédő, pedig a fesszabályzó eléggé védtelen helyen van
- fényszóró beállítás nagyon macerás (le kell venni az oldalelemeket, ahhoz meg először a plexit)
Előnyök:
- digitális benzinszint-kijelző (ER-6-on pl. csak figyelmeztető lámpa van)
- állítható futómű
- egyedi megjelenés (pláne, hogy kevés futkos belőle egyelőre)
Ha az 1000es Versys kardános lenne, gondolkodás nélkül megvenném. Így inkább valami kardános sport-túrában gondolkozom (pl. FJR 1300), ha majd ezt "kinövöm", de ez egyelőre még messze van. :)
Hibalista
- semmi
- 1000-es szerviz: olajcsere/szűrőcsere, átvizsgálás (20e)
- lábtartót cseréltem, mert előző tulaj álló helyzetben feldöntötte és a vége letörött (rámegy a ZX-ekhez való gyári lábtartó, utángyártott párja 7e)
- 6000-es szerviz: olajcsere/szűrőcsere, fékolajcsere, átvizsgálás, láncfeszesség-állítás (20e)
- 12000-es szerviz: olajcsere/szűrőcsere, gyertyacsere (iridiumos, szóval elég felesleges, de inkább cseréltettem), légszűrőtisztítás, átvizsgálás (26e)
- 18000-es szerviz: olajcsere/szűrőcsere, átvizsgálás (12e)
-
Ide hordtam szervizbe
Kawasaki DiósdKiváló márkakereskedés, 1000-es szerviznél végig a gép mellett állhattam, kérdezhettem hülyeségeket a szerelő sráctól. Volt, hogy záróra után tudtam csak odaérni (le volt beszélve persze) és simán fogadtak. Átiratást is náluk csináltattam, gyorsan és pontosan ment minden. M. Gábor, a márkakereskedés vezetője nagyon közvetlen, jókat beszélgettem vele és a Kawasaki Lime Party-ra is ő hívta fel a figyelmemet, ezúton is köszönet érte!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Kawasaki Ivanics: teljesen meg vagyok elégedve velük, korrekt, pontos és gyors munkát végeztek a 6000-es szerviznél
Red Line Motors Kft. : teljesen meg vagyok elégedve velük, korrekt, pontos és gyors munkát végeztek a 12000-es, 18000-es szerviznél. "Kawás" Józsi, a szerelő, egy igazi szaki, barátságos, mindent elmagyaráz, lehet tőle kérdezni, tanácsokat ad. Külön pirospont a szerviznek, hogy kedvezményt biztosítottak nemrég alakult klubunknak, ami azóta sajnos megszűnt.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 600 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | Yamaha FJR 1300 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |