Waterproof Wagány Wándor
Szöveges ítélet
Őszhaju (ujra)kezdőként első motornak vettem - meg is állok itt, azt hiszem. A választást a vízhűtés döntötte el a Kawa mellett (a Suzukival szemben) - a moci tökéletes temperálása és így kenése révén örök élettartamot várok - s úgy látom meglesz.
A városban és turázáshoz (egymagamban) az 50 paci bőven elég, már 2500-tól húz érezhetően, 2000 f/perc a lánc-csapkodási alsó határfordulatszám. 4000 f/p-nél 90-et megy és egyenletes vidéki úton egy tankkal 420 km-t mentem: tehát bőven 4 liter/100km alatt lehet "bandukolni". Gyorsan sosem jártam, 130-nál már letép a szél ... A világítás nagyon jó, nem baj ha rámsötétedik ... hazalátok.
Elég filigrán a moci a 195 centimhez - eleinte görcsöt kapott a combom, de hamar megszoktam. Mostmár 13-14 órát is töltök a nyeregben úgy hogy csak tankolni állok meg - s így érem el a barangolási célterületet, s nem kényelmetlen már.
A hegyekben nagyon jól forgolódik és a nyomaték is elég, megmásztam a Passo di Stelvio-t is teljes camping-felszereléssel - meg se kottyant neki. Hazafelé elkapott a tartós eső, két napot jöttem esőben hazafelé s a müszerfalat verte a jeges víz mentében és álltában is: de ez egy buvármotor, baj nélkül itta a vizet (nem hittem volna!) .
Alkatrész nem kellett még, egy olajszürő 2eFt (a garancia végével én szervizelem), a láncot rendszeresen kenve még nem nyúlt semmit - szóval tartós anyagból van. Bukócsövet magam eszkábáltam mert nem kapni - sok motoros oktató is használja ezt a típust, mert elnyúhetetlen - ők a mocikat használtan vették már bukócsővel együtt. Top-case tartót egy spanyol cég gyárt, az Üllői uton a Klinikákkal szemben lehet megrendelni...
Ha a fiam is felkapaszkodik, akkor már 180 kg ül rajta (+benzin, csomag, hátizsák) - az én tempómban nem romlik a stabilitás, persze a fékút nő. Azt mondja a lurkó, hogy kényelmes hátul. Ha ketten vagyunk, már csak oldaltáskákba lehet pakolni - ezért naked .
Egy kapcsolási rajzot és elektronikus leírást hiányolok (az ördög nem alszik..). A gyári gumi elég kemény még nyáron is, a hátsó kerék szívesen megcsúszik és csámborog a fara - de mégsem fekszik le. Az első kellően fog,de nem harap
A pakolási lehetőség csekély, az ülés alá (illetve a faridomba) befér a nagy láncoslakat, a defekt-spray és az izzókészlet .. de az elsősegény-csomag csak kint marad. Lakat nélkül (nem ajánlom!) el lehetne pakolni mindent - s talán nem lenne ott semmi.
Ugy látom hogy a fényezés (tank, faridom) elég könnyen kopik (a gumipók mindig ugyanott jár) - hát vigyázok rá, eddig sikerrel.
Nem vágyok már nagyobb motorra, ez is bőven kielégíti az igényeket. Aki a száguldást szereti, annak nem, de mindenki másnak őszintén ajánlhatom - nem bánja meg.
Hibalista
- A müszerfal megvilágító izzó kiégett - garanciában azonnal cserélték, azóta semmi.
Ide hordtam szervizbe
Naked Motors az Üllői úton.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |