Veterán vaddisznó - Z, a hangya
Szöveges ítélet
Túl drágán vettem. Volt vele jópár javítanivaló, de miután minden meglett, penge kis gép lett. Pöccre indul (miután rendes akksi került bele), rendesen megy.
Elméletileg Z650C3 1978-ból. A papírjai szerint 1980-as, és a felszereltsége (alu felnik, dupla tárcsafék elöl, stb) alapján F1-nek gondoltam sokáig. Szóval valószínűleg egy öszvér, összerakva 78-as és 80-as darabokból.
A legnagyobb bajom a szélvédelem hiánya, nade egy naked motoron ez nem meglepő.
64LE volt valaha. Nem tudom, most mennyi lehet, de óra szerint 200-at megy. Én hamarabb elfáradok (a szélvédelem, ugye), mint a motor :-)
Egyébként teljesen meg vagyok vele elégedve. Persze a korához képest. A mai motorok azért már lényegesen könnyebbek, erősebbek, jobb a futóművük.
Hmm. Már amelyik, persze. Voltam HD nyílt napon, motort próbálni, az elméletileg sokkal erősebb új Harley elbújhatott az öreg Kawa mellett. Az enyém jobban gyorsult, kényelmesebb volt és nem volt olyan bizonytalan a futómű. Szóval nem egy rossz gép ez az öreg jószág.
Vannak előnyei: gyönyörűen csillog, klassz hangja van, ha odahúzok neki, megindul, öreg kora ellenére úgy, mint egy golyó. Egyszóval jó. Szép. Lehet vele jókat túrázni.
Kicsit csöpög néha az olaj, meg 100-as tempó körül (vagyis normál túratempónál) vibrál a kormány, a kéz bizsereg. Ezt valószínűleg a megütött alu felni okozza. Ha lesz pénzem, majd kicserélem. Se alatta, se felette nincs vibráció.
Pakolni hely az nem nagyon van rajta gyárilag. De persze tanktáska, nyeregtáska, kisipari csomagtartó az működik. Így már lehet pakolni is.
Az még előny, hogy rettentő egyszerű szerkezet. Bárki, bárhol nekiállhat megjavítani. Nincs benne elektronika, nincsenek benne trükkös megoldások, nem kellenek spec. szerszámok. Otthon is kiválóan javítható.
2008-ban megpróbálkozunk a veterán minősítéssel.
Hibalista
- Akkumulátor - magával vitte az összes izzót, és az egyik gyújtótrafót. Meg az összes biztosíték.
- Javítás: új trafó 40ezer lenne a Naked Motors-nál, ebay-en lett egy pár kb. 10ezerért. Persze használt. Új akksi valami 7000 + izzók.
-
- Benzincsap membrán. Új Naked Motors-tól 4000 Ft.
-
- Elkopott az aszfalton az egyik indexbúra (új 4000Ft), meg
- elgörbült a lámpa tartó fémlemez. (Új 50 000 felett lett volna, ebay-ről új 6000Ft)
Ide hordtam szervizbe
Dobos úr
Hozzáértő, lelkiismeretes.
Nem olcsó (4000Ft/h), és hajlamos arra, hogy olyan dolgokat is megjavítson, amiről szó se volt. 26 ezer Ft-os gépmunkáról volt szó, és mégis 100 ezer volt a számla. A maradék kb. 70 000 apróságokkal ment el, aminek legalább a felét, de inkább a háromnegyedét magam is meg tudtam volna javítani. Ingyen.
Oda kell figyelni rá, tisztázni kell, mit fog megcsinálni, mit nem, és telefonon kell vele kommunikálni, hogy ne érjék az embert meglepetések.
De ha az ember tudja kezelni a szerelő szabadságvágyát, akkor kiváló.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1978 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |