Vérnarancs
Szöveges ítélet
Egy Z800-ast vásároltam pár éve. A vásárláskor az Ivanicshoz vittem be a Hajó utcába egy ellenőrzésre.
Míg elkészült a vizsgálat nézelődtem és láttam ott egy nagyon szép Z 1000-est. Megkérdeztem rá ülhetek e? Naná, hogy megengedték. Rám is akarták sózni. :-)
Az, az mondták, ha megveszem, tudnak árengedményt is adni. Gondolom azért nem sikerült eladni hamar, mert narancssárga volt és akkoriban tán még mindenki zöldet akart venni, ha már Kawasakiról volt szó.
Sajnos nem volt annyi pénzem és amúgy is, pár órája vettem a 800-ast. Kicsit korai lett volna. De, nagyon jó volt ülni rajta.
Úgy idomult rám, mint két hete a gyógytornászom aki abszolút testközelből dörgölőzött hozzám.
Szóval az 1000-es maradt, a 800-as jött.
Kb másfél évig maradt meg, mert építkeztem és el kellett adnom sajnos. De, már akkor eldöntöttem, hogy veszek egy Z1000-t amint a ház elkél. És így is lett.
Találtam egy narancssárgát a neten.
Elmentem, megnéztem. Mintha vadonatúj lenne. S amint beszélgettem a sráccal aki szintén építkezés miatt kellett, hogy eladja, derült ki, hogy ez az a motor volt amelyen tulajdonképp előbb ültem, mint a gazdája.
Amikor elvittem, majdnem le estem róla, mert ki akart menni alólam. Majd kétszer olyan erős mint a 800-as volt. Súlyra kb 10-20 kilóval nehezebb mindössze, de nehézkesebb. Nagymotorosabb. A 800-as kb 7,-8 km/h sebességnél már kezesbárány. Ez erről nem mondható el.
Sok esetben baleseteknél hallani, hogy a balesetezett motoros azt mondja. "azt hittem még beférek".
Ezzel ilyen nincs. Mindig beférek, ha akarok.
A láncot sajnos 20 000 km-nél cserélni kellett, holott még nincsenek megkopva a lánckerekek. Szakaszosan megnyúlt.
Azt mondták a Hajó utcában, hogy sajnos az utóbbi időben a Kawasaki valamiért rosszabb minőségű láncokat készít és ez jellemző rájuk.
160 000 lett volna a csere kb, mert ott csak szettben cserélik. 65 000-ért vettem jó minőségű láncot és kicseréltem otthon. Mint ahogy a nagy szerviz is zsebbenyúlósabb lett volna. Szűrők, gyertyák, olaj, kb 140 000 lett volna az is. Megoldottam 60-70 000 ből.
A vészleállító gombbal voltak gondok. Volt többször, hogy nem akart elindulni. Ezt szétszereltem és megfújtam kontakt sprével. Azóta ez is tökéletes.
Menet közben 150 km felett nem igazán élvezhető vele a motorozás, mert le akar szedni róla szél. Az alatt viszont nagyon is jó.
Amikor tele tankolom érezhetően másként mozog, mint akkor amikor alig van benne üzemanyag. A hátsó indexek, valami gagyi szénszálas robogóra valók voltak, rá szerelve, mert a rendszámtábla tartóra nem volt kompatibilis a gyári index. Szerencsére találtam a Puig gyártmányai között amit kis átalakítással fel tudtam tenni rá. Így vissza került rá a gyári index pár hátulra.
Tavaly majdnem eladtam, de egy nappal az előtt, hogy jött volna a vevő. Lemondtam. Olyan érzésem volt, mint amikor az első barátnőm elhagyott.
Nehéz megválni tőle.
Hibalista
- Lánc 20 000 km körül szakaszosan megnyúlt
- Vészleállító kapcsoló
Ide hordtam szervizbe
Ivanics
Profik, de meg is kérik az árát.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
2 Wheels.: Csak egy gyertya cserére mentem be a sráchoz, (sajnos 4 ből egyet nem tudtam kicserélni) gyorsan és olcsón megoldotta.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 10000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | Z 800 | Következő motorja? | Brutale /bár ez olasz/ |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |