Túra Ninja 143 lóval
Szöveges ítélet
Egy ´89-es,majd egy ´93-as 750-es ZXR után ültem rá. A háromnegyedliteresek után észbontó volt a teljesítménye,a fék maga az álom volt. Az én motorom egy amerikai piacos 143 lovas váltotat volt,egy amerikai D&D kipufogóval szerelve igen szépen szólt,és szépen is ment. A próba úton feltűnt,hogy kevésbé stabil az egyenesekben mint a 750-es,viszont sokkal jobban fordult,és kb -10 fokban egy igen rövid szakaszon 170 mph-t olvastam az órájáról. Megvettem. egy teljes szervíz (oil,szűrők,szinkron,gyetya) után ha lehet még disznóbb lett,kapott egy verseny idomot,meg egy egy foggal rövidebb első lánckereket,aztán jöttek a gondtalan kilóméterek,főleg túra,amolyan sportmotoros stílusban,no és a Mátra. Michelin Pilot Sport,melegebb időben Metzeler Rensport volt fent,Nekem egyikkel sem volt gondom. Később már megszoktam az egyenesfutását,igaziból fel sem tűnt semmi,sőt nagyon stabilnak mondanám. Az üléspozíció nem túl sportos,inkább túrasport jellegű,de a versenyidom alacsonyabb ülése,és a villa egy centivel lejjebb engedése segített ezen. A fogyasztása szinte hihetetlen,leáttételezve,ütve-vágva 6-7 l max!!! Aki nem hiszi próbálja ki,a 750-nek ennyi volt a min,a mostani ZX 12-mről nem is beszélve. Szervízelése pofon egyszerű,kivéve a szinkront,mert sajna ahhoz le kell engedni a hűtővizet. Nem baj,azt se árt néha cserélni. A költsége sem ver a földhöz 4 gyertya (NGK CR9Ek),4L oil (CASTROL R4),+egy olajszűrő kb 25000 Ft,a légszűrő mosható,és egy haverral szét,össze kb 1,5 óra alatt meg van,aztán gyia! 6000-ként megcsináltam és a nállam töltött 2 év 22000 km alatt semmi rendkívüli nem volt vele,és további 2 évet 20000km-t szolgálta az egyik legjobb barátomat,szintén hiba nélkül.
Összességében ez egy igen eltlalált tipus,kényelmes,gyors,szép,de egy kissé nyomatékszegény,és a fék is lehetne erősebb,jó fogyasztása és kényelme miatt tökéletres túrázásra,és mindíg kapható egy kis állatkodásra is. A baráti körömben és a családban is van ez a tipus az Én ajánlásomra,és még mindíg jó emlékeket ébreszt ha ráülök egy-egy körre.Jó ár-érték aránya miatt csak ajánlani tudom,de aki teheti válassza a legutolsó 2003-as évjáratot,nem fog csalódni!
Hibalista
- teló szimmering a "finom" egykerék visszatételtől,kb 4500ft+teló olaj+munkadíj,és egy garnitúra első fékbetét,Ferodo sinter 12000ft,otthon beszerletem.
Ide hordtam szervizbe
Szabó Józsi Kengyel 06204314285
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 15000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |