Traktor-lányka
Szöveges ítélet
KLáRika...hol is kezdjem...
Két éve vásároltam kereskedőtől, olasz import. 24000 km-t mutatott az óra, állítólag 1 évig parlagon állt, nem használták.
Két éve nyúzom, ezzel járok dolgozni télen-nyáron. MOst kb 60000 km van benne. Ez városi közlekedés, + kb 4 db Erdély túra, + egy Barcelona oda-vissza.
Soha nem hagyott cserben, sok kalandon mentünk át ketten, beleszaltóztunk kiszáradt patakmederbe, taknyoltunk néhányszor, de mindig pöccre indult lábraállítás után.
Kényelem? - kárpitossal tettem 1,5 cm szivacsszerű dolgot a nyeregre... és pl a Barcelonai túrámat, ami kb 5000 km volt, kissebb nagyobb kerülőkkel síímán kibirta a fenekem, úgy, hogy mindezt 7 nap alatt jártam meg (ebből egy teljes nap pihenő). 110 körül még nem annyira zavaró a menetszél, 130-nál már kell egy kis tőrzsizom.
Teljesítmény - kicsit traktorszerű, nem túl erős, csak 42 Le körül van, de alul már húz... max sebesség kb 145 (attól függ milyen láncszett van rajt). Gyorsulása sztem kb 5 másodperc lehet 100 ig, de még nem mértem...
Kezelhetőség - nagyon könnyű, gyakorlatilag egyből érzi az ember, széles kormányával úgy lehet irányítgatni, mint egy biciklit. Terepre azért nehéz lenne a maga 160 kilójával, de könnyebb erdei ösvényekre, mezőgazdasági útakra természetesen tökéletes.
Voltam vele Euroringen :) A gixxereket kergettem kifelé a kanyarból... egyeneseken persze csak összezsugorodó pontok voltak már, de kanyarkombinációkban be lehetett hozni a lemaradást.
Megbizhatóság - utólag derült ki, hogy az előbb említett barcelonai útat kb fele kompresszióval mentem végig... ráadásul egy napig alig volt benne olaj (pont San Marino felé tartottam, és egy benzinkut sem volt nyitva). Soha nem hagyott ott az úton... na jó, kétszer: kuplung bowden elszakadt, egyszer meg defekt... de ez úgy gondolom belefér.
Nagyon strapabíró darab, egyszer összeszámoltam, hogy amennyit estem vele, egy kis csilli villi túraendurón már kb 1 milla körül lenne a kár...
Mire jó? Hosszú országúti túrákra teljesen megfelelő. Városban lehet huligánkodni vele. "Endurózásra" mérsékelten alkalmas. Ez egy enduró ruhába öltöztett valódi túraenduró... nem véletlen, hogy az USA-ban mai napig gyártják, és nagyon fogy.
Fogyasztás: városban huligán üzemmódban 6 liter.
Országúton 90-110.el kb 5
Szar úton, ahol gázfröccsözgetve kell menni, illetve kamion szélárnyékában autópályán, 4 l alatt !
Hibák: kuplung kicsit kemény, nameg úgy tűnik, hogy most 60 ezer km-nél gyűrűzni kell, mert eszi az olajat.
Hibalista
- szelepeket kellett becsíszolni kb 50000 km-nél...(nem lehet tudni, hogy valóban csak 24000 km volt benne...és hogy ki használta előttem) ... és ha már ki volt bontva, akkor kicseréltettem a vezérműláncot is...még maradhatott volna, de úgy voltam, ha már bontás, akkor egye fene...
Ide hordtam szervizbe
Kanyarhoz szoktam vinni (ex-Hyo csapat, jelenleg is a csepel művek területén, piaggio-vespa kereskedés mellett)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 24000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |