A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kawasaki » Gpz 1000 Rx 1986 (1000)

Gpz 1000 Rx 1986 (1000) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

TOP GUN

Szöveges ítélet

Az „Ítéletemet a Kawasaki GPZ 900R –típusról írom (A3 és A7)!
Már jelezetem a szerkesztőségnek, hogy ez a típus nem választható ki, de nem kaptam választ és nem is került fel listába!

A motor főbb jellemzői, ismérvei:

A váz acél, Diamond-Frame elnevezésű,a motorblokkot felülről öleli két csőváz! (Emiatt a karbi leszedése, szinkronizálás, és a gyertya csere kissé nehézkes, de házilag is megoldható)
A motor vízhűtéses, baloldalra kihelyezett vezérléssel (ez akkor nagy szám volt).
Az első felfüggesztés AVDS rendszerű (fékezés kor egy szelep zár és nem bólint a motor- elvileg ). Első kerék 16” , dupla tárcsás fék, egy dugattyús úszónyereggel!
A hátsó futómű UNI-Tarack rendszerű, (egy álló rugóstag alulra elhelyezve, himbákkal kapcsolódik a lengővillával) 18” kerék 130-as gumi, excenteres tengelyállítási lehetőség (nagyon jól néz ki)
A típus rajongója vagyok ezért nagy mennyiségű ismeretanyagot gyűjtöttem össze róla. A motort 1984 óta gyártják, 2003-ban gördült le az utolsó a gyártószalagról, javarészt változatlan külső formában! (Az utolsó években csak japán belpiacra gyártották) 84-89 ig külső változtatások nélkül került a piacara, aki ebből az évjáratból keres, annak a 86 utániakat javasolnám, mivel a vezérműtengely anyaghibát és a kormánycsapágy problémát ekkorra javították! Az 1990-es ráncfelvarrásnak köszönhetően előre 17” kerék került 4 dugattyús fékekkel és vastagabb villaszárral AVDS nélkül(mint a ZZR 1100 csak nem állítható vékonyabb villa szárral, viszont a kerék dizájn passzol) Hátul maradt a 18” kerék de vastagabb 150-es gumikkal!

A konkrét motorok:
2002-2007- ig birtokoltam egy 1986-os A3-as típust! Véletlenül vettem, nem is GPZ-t akartam, de az ára miatt ezt választottam, akkor még nem tudtam mit vettem novemberben, műszaki nélkül, szétszedve! Decemberben vizsgáztattam és próbáltam visszarakni a lebontott burkolatokat! Sokat mentem vele a lehetőségeimhez képest (egyetem és munka egyszerre)!
Elég nagy súlyú a motor és hosszú a tengelytáv, valamint a kerekek miatt kell az erő a döntögetéshez, de gyakorlás után lehet. A motor erejével nincs baj (115 LE) Az egyenes futás nagyon jó, nem szitál(ha nem volt sérült)! 186 cm testmagassággal, egyenes felsőtesttel 150 km/h-ig nem vészes. Lakot területen kívül érzi jól magát ekkor már a csukló sem zsibbad, és a motor sem melegszik! Igen, valószínűleg konstrukciós hiba(mind a két motorra jellemző volt), hogy dugóban a ventilátor későn kapcsol, és már nem hűti vissza a motort! Ezt egy külön kapcsolóval orvosoltam, amit városba beérkezve felkapcsoltam, és akkor nem volt gond! Lassú tempónál nagyon terheli a csuklót. Ha magas vagy a két személyes használat sem ajánlott, mert az utas nem lát ki feletted és a hátsó rugóstag sem bírja. A fék az AVDS miatt nem jó, nem lehetett megfelelően légteleníteni, és felpuhult! (pedig cseréltem az összes tömítést amit lehet)
A szelep hézagot gyakran kellett állítani, volt olyan hogy egy 200km autópálya szakasz után, hallottam a hangján, hogy elment a hézag! (szétszedés után be is bizonyosodott) Aki ilyet vesz az készüljön fel arra, hogy a szívó szelepek anyaga nem megfelelő (ezen nem változtattak később sem), ezért egy bizonyos km futás felett (40000km ) a szívó szelepek beverődnek, főleg nagy terhelésnél(autópálya). Ezt nekem is cserélnem kellett, (8 db szívó szelep), ezzel együtt a vezérmű láncot is.(nyúlik) Az olajat évente cseréltem, a 10W-40 est nem szerette zakatolt a motor, a legjobb a Castrol 20W-50 volt a gépkönyv szerint mehet bele 10W-40 –től 20W -60 –ig! Az első motor 7 litert fogyasztott és elég kopott volt már, de ment és „nem állt meg alattam” sehol az 5 év alatt!

2012. januárban került hozzám az A7-es, a futómű és a fék szempontjából ez már jobb, de a szelep gondok itt is megvannak, de most a motor felújítását már az előző tulaj megkezdte. A motorban új dugók gyűrűk és szelepek vannak, a burkolatok új fényezést kaptak. (elég jól néz ki)
Hozzám felpuhult fékkel, és durrogva 10 literes fogyasztással került! A féket a tömítések cseréjével sikerült megjavítani. A fogyasztást csak egy év múlva tudtam leredukálni, sok munka után bizonyosodott be, hogy a karburátor nagyon el volt barmolva! Viszont a gyári áttételt leforogta 6.ban erőből, csak alacsony fordulaton nem lehetett vele motorozni!
A megoldás a karburátor teljes cseréje volt, szerencsére nem kell régi alkatrészeket túrni, mert jó rá a ZRX1100 karbija! Sikerült egy 5000km-t futott motorról levenni! A fogyasztás 5,5 literre módosult vegyes használatban, a motor hangja használhatósága is teljesen megváltozott!
A továbbiakban a csinosítást kezdtem el, felkerültek a mart alu fékkarok, fém fékcsövek, színben passzoló (sárga fekete) markolatok!
Idén bele került egy GPZ 750 R vezérmű tengely, plug&play csak mélyebbet nyit! Még pont elférnek a szelepek! Alul kicsit darabosabb, de fent jobban veszi a gázt!

A kora ellenére jártam már vele a Hungaroringen. Esélyem sem volt az újabb könnyebb gépekkel szemben, de motorozni nagyon jó volt!
A gumi az autópályázástól kopik, kemény keverékkel jól bírja, de akkor nem is tapad, a hátsó 18” gumit nehéz találni 250km/h sebesség indexhez!

A jövőbeni tervek között szerepel a motor átépítése, hátra 17” kerék beépítése (jobb kinézet és az egyszerűbb gumi beszerzés), állítható rugóstaggal, előre vastagabb USD villa 6 dugattyús féknyereggel, és túrakormány!(már az alkatrészek megvannak) Ezekről az átalakításokról német oldalakon lehet bővebben informálódni, mivel ott több száz tagot számoló GPZ 900 R klub van, évenként megrendezett találkozóval! (Remélem jövőre kijutok) A képeken a zöld fehér az átépített változat, én is ezt a szintet szeretném elérni!

Összefoglalva: az A7 már használható fékkel futóművel rendelkező motor, megfelelő erőtartalékkal, jól motorozható, a forma nem minden napi - ízlés dolga, hogy tetszik vagy nem (megnézik, és nem tudják eldöntetni mikori a motor, nézték már 10 évesnek is). Mindennapi használatra is ajánlom a kiemelt kormánnyal sokkal kényelmesebb! Egyszerű jól szerelhető, és szerethető motor :)!

A szerelés saját magam végeztem, ennek minden előnyével és hátrányával! Lehet gyári alkatrészeket rendelni arany áron, de tele van az ebay és egyéb külföldi motoros webáruházak a típushoz alkatrészekkel! (használt és új)


Update: 2013-2014

A vásárláskori fék probléma megoldása során jutottam el a német fanklub (www.900r.de) oldalra, ahol sok átalakítást látni a motorról. Ekkor fogalmazódott meg az ötlet, hogy a fék problémát egy átalakítással orvosolom. (könnyű és olcsó út :) )

2013 nyarán kezdődött az alkatrészek beszerzése nagyrészt bontókból, de sok minden jött az ebay-en keresztül. (Csak Kawasaki alkatrészek használtam fel.)
A munka szezon után novemberben kezdődött. Nem ment minden olyan egyszerűen, mint ha legóznék, pláne egy garázsműhelyben. Szerencsére akadtak segítők, akik a kellő időben ott voltak, és az éjszakába nyúló szerelésekért a motor kárpótol.

A fékből 6 dugattyúsat akartam, emiatt a villákból is más kellett. Sokat gondolkodtam az USD és a normál villa között, a sors döntött, mert nem akadt a bontóban ZX-9R USD- villa 6 dugós fékhez való csizmával (Ez ritka csak 96- és 97 között gyártották, és nem azonos a ZX-7 R USD villájával). Így maradt a 2001-es normál villa (persze ez is állítható minden irányban és 46 mm átmérőjű), ez legalább korhű, és annyira nem szúr szemet. :)
A villa innentől meghatározott sok mindent, keréktengely, féktárcsa stb. Így került bele a gyári fényezésnek megfelelően a ZZR 1100 kerék és a 298-mm féktárcsa. A kényelem és a napi használat miatt a kormányt is megemeltem, így nem hasalós, ki lehet bírni hosszabb távon is.

Az első kerék után, jött a hátsó átalakítása. Gyárilag hátul 18-as kerékkel rendelkezett, nem nézett ki jól, plusz a gumi választás sem volt könnyű. A 17-es 5,5 col széles kerék és a lánc elfért a villában a távtartók és az első lánckerék eltolásával (ZX-10 R ('88)lánckereke pont olyan, ami kell). A kerékkel együtt a levegős rugóstagot is lecseréltem állíthatóra tekercs rugósra.(ZZR 1100 D)

A motor novembertől április elejéig készült, ekkor volt az első megmérettetése Visegrádra. Mintha másik motorra ültem volna. A futómű fékezésnél nem bólint, megbocsátóbb, és keményebb. Napi használatra alkalmas, bár ezt kicsit nehezíti a kényelmesebb, de szélesebb kormány, és nem mellékesen (szerintem) jobban néz ki.
A szezont így motoroztam le nagyon jó lett, jobb lett mint vártam. A GPZ 750 R vezérműtengely nem került be, mivel lemérve nem nyit mélyebbet sőt a maximális emelés a bütyökprofilon mérve 1,5 mm- rel kevesebb, viszont Plug&Play. Gondolom az korábbi információt szolgáltató forráso felscserélte és a GPZ 750 R tuningjában gondolkozott mikor a vezérműtengelyek cseréjét említette. Sebaj nem volt drága 10 Eur a két tengely, nincs piaca. :)


Update: 2014-2015
Az előző átalkítás során sok alkatrész került a látókörömbe. Továbbá a német és a japán átépítések nyomásra :) tovább nézelődtem, odáig jutottam, hogy motornövelés és hátsó villa cserére vetemedtem.
Motor: A motor esetében a ZZR 1100 (76mm) dugattyúi kerültek bele, hosszabb löketű főtengellyel. (1052 ccm) Sokat kellett számolni és mérni mire sikerült a megfelelő sűrítést előállítani. (11,5) Nem rég beindult, szépen jár stb, de használt főtengelyt és csapágyat használtam az összeszerelésnél, ami miatt csapágyhangja van. Újra szét. Viszont ha már szét volt szedve kicseréltem a szabadonfutót mivel a téli indítás során megadta magát. (emiatt egyébként is szét kellett volna húzni a blokkot)

Hátsó futóm: Itt a hátsó lengőkart szerettem volna kicserélni egy ZZR 1100 D hátsó villára.(jobban néz ki) A vásárlás után a derült ki számomra hogy mennyivel könnyebb a ZZR-é. (kisebb rugózatlen tömeg) Annak ellenére, hogy itt aggódtam jobban, hogy nehezebb lesz mint a motor projekt, minden jól sikerült. A munka február óta tart.




Hibalista

- karburátor sor 35000,-
- főfék munkahenger felújító készlet (gyári, magya importőr ) 20000,-
- négydugattyús fék felújító készlet (nem gyári angliából), 20000,- a két oldalra együtt
- Villaszár szimering:20000,- Déczi cserélte, munkadíjjal együtt
- Önindító szénkefe: 5000,-
- Gázbovden hózó nyomó együtt: 9000,-
- olajszűrő: 1000-1500,-
- levegő szűrő: 6000,-

Ide hordtam szervizbe

A szerelést nagy részt saját magam végeztem, ennek minden előnyével és hátrányával!

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Mirek Motor
Déczi

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1990
Kényelem (0) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 70000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? GPZ 900 R A3 Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kawasaki

További ítéletek (285 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.