A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kawasaki » Er-5 (498 cm3)

Er-5 (498 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Többet tud, mint amire egy átlag motorosnak szüksége lehet

Szöveges ítélet

Korábban MZ-im voltak, és akartam már egy olyan motort, amit csak beindítok, megyek vele, tankolok, leállítom, és amikor legközelebb el szeretnék indulni, nem kell aggódni, hogy elindul-e, menet közben megáll-e, hazaérve bütykölgetni, stb. Megkaptam, amire vágytam. Angliából hozta be az előző tulaj, de neki nem jött be. Így vettem egy 10 éves, végig szervízkönyves motort, plexivel, konzollal, markolatfűtéssel, szivargyújtóval, riasztóval. (A riasztót nagyon hamar kidobtam belőle, egy olasz csoda volt, többször riasztott vakon, ellenben néha nem indult tőle a motor.)

Azt mondják rá, hogy "kezdő motor", meg "tanuló motor", meg "női motor". Hát, erre szoktam azt mondani, hogy kevés autó ellenfél 140-ig.
Alacsony fordulatról is húz (6.-ban 50-től), középen is kapaszkodni kell, de felül sem fogy nagyon el. 140-nél emelkedőn is szépen megindul. Valószínűleg az egyszerű kinézete és a kis mérete miatt sokszor volt, hogy országúton próbálták "No fear" matricás autók megmutatni, hogy ki az utak királya, de mind meglepődött, legtöbbször vissza sem kell váltani 6.-ból.
Hivatalosan gyengének számít, de én ezt sosem éreztem. Se gyorsulásban, se végsebességben.

Ha cibálom a bajszát (városban lámpától-lámpáig vagy autópályán sietve), sikerül 6 literre is felmenni az étvágyának, de ha a komótosabb társasággal megyek közös túrára, 70-90 közti tempónál országúton bőven 4 alatt van a fogyasztása.

Egyszer kellett az egyik tűszelepet cserélni, mert véletlen rossz állásban maradt pár hónapra a benzincsap, de ez emberi hiba volt. Az angliai sós idő megdézsmálta a teleszkópokat, és az apró korrodálásnyomok a szimmeringet megették, ezt filléres volt cserélni, többe volt a teleszkóp polírozása.
Ezeket leszámítva csak tankolni kell, évente szűrőt és olajat cserélni (<10e), 30 ezrenként láncot (~20e), 4 évente gumit (~30e), 6 évente akkumulátort (~6e). Olyan motorfékje van, hogy még a gyári fékek vannak benne! Mindig indul, mindig megáll, sosincs semmi meglepetés.

Nem sportgép, nem az autópályák királya, nem kanyarra termett, nem városi. De mindenhova jó. Voltam vele Hungaroringen pályanapon, az ezres gépek sem tudtak igazán mit kezdeni vele a kanyargós részen, persze egyenesben elhúztak. Célegyenes végén 160 felett járt. :)

Többnyire egy személlyel jár, csak néha megyünk ketten, de az sem gond számára, csak akkor kicsit visszafogottabban gyorsul. Ami kevés, az az autópályán az úttartás. A szembeszél már a kis plexivel is elfogadható volt, pár éve ráraktam egy nagyobb túraplexit, így teljesen kényelmes, nem fárasztó, de 140 körül már az oldalszél könnyen odébb dob egy méterrel, ami nem túl kellemes.

Két személlyel egy dologra kell figyelni, a motorfékre. Az ugyanis meglepően erős, ha simán csak elengedem a gázkart, az utas bólint egy nagyot, és a bukósisakok koppannak. Egyedül utazva is szokni kell, de ott csak inkább meglepő, ill. érdemes a fékkarra rápöccinteni, mert a hátul jövők későn fogják észrevenni a lassulást féklámpa hiányában. Egyszer egy túrán rám is szóltak, hogy nem jó a féklámpám, pedig csak úgy mentünk kanyarról kanyarra, hogy én a fékhez nem nyúltam.

Hosszú távon is elfogadható az ülés, legutóbbi nagy túrán egy 900 km-es autópályázós nap után szálltam le róla, és a fenekemnek nem volt baja, csak a kezemben éreztem a két henger duruzsolását még másnap is.

Apropó duruzsolás: gyári dobbal használom, normál használatban 4.000 körüli fordulaton használom, ekkor járókelők által bőven elfogadható hangos (a robogók is hangosabbak), de szép mély, viszont 8.000 felett már városban nem néznek szép szemmel az emberek, viszont a hang motoron egyáltalán nem zavaró még 10.000-nél sem. Városban amúgy meg nincs is rá szükség, szinte alapjáraton lehet vele mászkálni.

Az éves kilóméterek felét városban szedte össze, a másik felét pedig évente pár nagyobb országúti túrából. Járt az osztrákoknál a Glossglockneren, az olaszoknál a Stelvio-n, cseheknél, szlovákoknál, szlovéneknél, horvátoknál, lengyeleknél, meg persze mindenfele Magyarországon.
Szürke kisegér, nem fognak túl sokan odamenni a parkolóban ámuldozni, de biztos lehetek benne, hogy én gondtalanul élvezni fogom minden kilóméterét a vele töltött időnek. Nekem pedig ez a lényeg.

Hibalista

- - Tűszelep (saját hibából) - 10.000 Ft
- - Első teleszkóp szimmering - 100 Ft

Ide hordtam szervizbe

Szabó Imre, Debrecen, Sámsoni út

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 35000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 32000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? ETZ 250 Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kawasaki

További ítéletek (285 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.