Tahó japán precizitás
Szöveges ítélet
Bratyómmal vetettem meg, aki svédben élt akkor (most már én is). A motort rohadt olcsón hirdették kis hibával (8 évet állt). Svéd csávó fillérekért vehette meg de nem boldogult vele, persze ez csak akkor derült ki mikor a vételnél a motor szarul járt, fulladozott, rángatott. Ezért is adhatta el, nem tudta megjavítani, vélhetően az üzembe helyezést egy akkucsere meg benzinnel feltöltés jelentette. Szar alapjárat, rángat menet közben de inkább nem nagyon megy. A szállító pedig rohadt amatőr volt, a motort lekötötte a szállításhoz...az első keréknél alul. El is dőlt, az első sárvédő megsérült. Szóval megérkezett Stockholmból a maga 330 kilójával, a szerintem legszebb zöld-fehér színkombinációban, két bőrtáskán kívül nulla extrával. Ez később az eladásnál gondot okozott, mivel a magyar vevők kizárólag a suttyó fekete színt keresik és minimum a motorhomasita összes krómozott giccses szarját rá akarják aggatni, de még inkább olyan legyen amin már rajta van. Na ezen nem volt semmi, ez tetszett meg benne, na meg az hogy nem titkoltan Fat Boy klón Japánból. Hááát, rendesen nyúlt tőle az arcom, főleg hogy meglepően könnyen manőverezhető a rettenet súlya ellenére. Szóval megjött, indulhatott lassan a szervíz. Olaj, szűrők, gyertyák, mindenből a jót kapta. A gyári olajszűrő elég szar helyen van a blokkon alul hátul fekvő helyzetben, a kipufogódob előtt. Hely alig van, pedig ott a sok meleg miatt rásül a gumiszigetelés és leszedni nem könnyű. A profi leszedők is csődöt mondtak vagy oda se fértek. A vége az őskori paraszt traktorszerelő módszer lett, átütöttem rajta egy csavarhúzót és azzal megindítottam. Gyorsan felpattant helyére a gyári olajszűrő, aminek tényleg vicces ára volt (asszem Hiflo volt 2500, gyári meg 4000). Légszűrőből gyárit nem tudtak azonnal, így jött Hiflo utángyári. Még rendeltem pár o-gyűrűt ide-oda szivárgások megszüntetésére illetve szelepfedélhez tömítést, bár ezt soha nem szereltem be. Lecseréltem a hűtőfolyadékot is, de előbb a hűtőt elvittem hűtőshöz mert rettenet sokat ment a ventillátor és pillanatok alatt bemelegedett, egyszer fel is villant a forrpontjelző majd elaludt ahogy a ventillátor visszahűtötte. A hűtős nézte de azt mondta hogy kristálytiszta, ennek baja nincs. UJtána meglett a hiba, azért villant fel a forrpontjelző mert a ventillátor csatlakozója laza volt, a saruk nem érintkeztek rendesen. Megjavítottam ezt is. Amúgy az 1470 köbcentihez van benne 2,5 liter hűtőfolyadék, az nem sok, emiatt melegszik be pillanatok alatt. Rendeltem hozzá gumikat is, ezek nagyon lassan jöttek meg szezon vége lévén. Persze menő fehér oldalfallal akartam. Szóltak hogy megérkezett, szombatra foglaltam időpontot hogy viszem a kerekeket. Elöl csak sárvédőt és féknyerget kellett levenni, hátul az anyámfaszát is szét kellett kapni hogy kijöjjön a kerék. A motor se kicsi, alá tolt raklap+béka kombó eredményezte hogy a raktár ajtajánál lévő kiszélesedő részen fértem csak el, de mozgatni már alig tudtam. Hogy miért említem ezt? Azért, mert a gumishoz érve áramszünet fogadott. Mondtam nekik hogy zárásra jövök vissza, mert kell a kerék, vissza rakom így ha más nincs és majd kiveszem jövő héten. Lett áram, gumik felpattantak, akkor estem pofára, hogy elöl fehér oldalú a Dunlop, hátul meg sima fekete a Mitas vagy mi a szar. Reklamáció lepattant róluk, nekem meg össze kellett rakni a motort hogy hétfőn ne zavarjak senkit. Káanyátokat! Szóval bepattintottam a kerekeket, fél nap alatt össze is raktam. Ja, ezen ami fémnek látszik, az az is. A sárvédők darabja vagy 10 kiló például. Naja, a 330 kilós önsúlyt össze kell kalapozni valamiből. Festékes ismerős segített a fehér oldalfal gondon, még beszerelés előtt adott profi amcsi rugalmas gumifestéke, ha meguntam akkor lazán eltávolítható. Szóval gumi lemost, zsír és portalanítás után kimaszkoltam és ráfújtam. Tényleg pofás lett. Levettem targoncával a rámpáról és elkezdetem óvatosan használni. Nagy placc volt a cégnél, kitettem pár bólyát és szlalomoztam vele, kerestem a határait meg a sajátomét is. De pár nap és közúton is elkezdtem használni, akkor még svéd papírokkal. Az első Dunlop gyorsan bekopott, de a hátsó minden kanyarból kigyorsításnál csúszott mint a takony. Azért nem semmi amúgy 330 kilóval bródszejdolni :-). Na a csoda amcsi festék a gumi napos oldalán egy hét alatt besárgult. Le is szedtem a fenébe onnan, és felemás gumikkal jártam. Mondjuk a két bőrtatyó sokat takart, kb senkinek se tűnt fel hogy csak elöl fehér oldalú a gumi. Később még a kihagyogató gyújtás miatt gyertyapipákat és kábeleket cseréltem. Mindenből Denso került volna fel, de az EU-ban éppen hiány volt mindenből is. A Denso egyik igazgatója személyes ismerősöm, ő segített hozzá az utolsó 7 darab Denso gyertyapipához (ebbe 4 kellett mert dupla gyújtásos, a többi meg tartalékba későbbre), de kábelt még ő se tudott azonnal. Az lett itthonról a gyertyakábel gurutól, Kugler Károlytól Szentendréről. A szivatóbowden háza törött volt, vicces pénzért jött a Kawasakitól gyári új (6500ft). Valami gebasz lehetett vele, mert nem akart kint maradni, szóval indításkor fogni kellett meg utána pár másodpercig, majd elengedve félállásig ment vissza. Mivel tényleg gyorsan melegedett még 5 fokban is, így ez igazából nem okozott gondot. Az már inkább hogy a karbit két szerelő is mókolta és nem tudta egyik se beállítani. A másodiktól akkor hoztam el amikor közölte hogy a felújítószettet nem rakta bele mert nem adtam oda, meg a karbit el kell majd vinnie máshova ultrahangos tisztítóba és ez sok hétig eltart majd. Elmentem hozzá, kinyitottam a szekrényét és kivettem belőle az általam USA-ból hozatott karbifelújítót, egy szolid kurvaanyázás keretében kitoltam a motort és elhoztam fizetés nélkül. A motorban valahogy bő 200 kilivel lett több nála, gondolom az udvarán tologatta üres idejében. Utána karbit levettem (nem nagy durranás amúgy), kifújkáltam karbitisztítóval, felújítószettet beraktam és sokkal jobb lett, de nem tökéletes sajnos. Időnként picit rángatott. Tavasz lévén kapott még kis karbantartást. Átolajoztam a bowdeneket és az ugráló km óramutatót is megjavítottam azzal hogy olajozás helyett zsíroztam a km spirált, de később jött ebből egy új és azt építettem be. Szerettem volna rá egy bukócsövet, de már sehol se kapni hozzá, az 1500 sok verziójából egyedül a Nomadhoz leltem. Gondoltam a váz és blokk azonos, nem lehet nagy eltérés. Pedig van, csak távtartóval rakható fel, így nem tudtam feltenni sajnos, azóta is a garázsban pihen. Ja, és jött rá két gyári, de utángyártott árú tükör az eredeti beszállítótól, igaz Kawa logó nélkül. És ledobtam tél végén a svéd gagyi akkut, kapott egy normálisat. Persze 1000 és 2500km után olajat cseréltem, mert ugyan tiszta volt belül, de a sok állástól lehetett benne lerakódás. A másodiknál szűrőt is cseréltem. És beesett egy felújítószett a benzincsaphoz véletlenül fillérekért kiárusításon valami 2,50€-ért, na meg kapott új benzincsöveket is ezzel egyidőben. A tank alatti nagy gyári szűrőt viszont a Kawasaki valahogy sose tudta leszállítani, lehet emiatt is volt a rángatás benne. Költeni ezután csak a tankolásra kellett, arra se sokat. Autópályáztam vele, simán bírta a nagyobb tempót is. Megértem a krómhuszárokat, hogy a sok homasitás krómgiccs mellé szélvédőt is raknak fel, de nekem a motorozáshoz a menetszél hozzá tartozik, én bírom a 130-t is. Szokásos utazóm 90-110 között volt országúton. a futómű amúgy meglepően jó, persze kényelemre hangolva nem a sportosság az erénye, de jól irányítható és a fék se rossz bár egy jó lassításhoz erősen bele kell kapaszkodni a karba és izomból húzni, közben el nem mulasztva a fékpedál taposását sem. A 330 kiló nem hazudik lassításnál sem. A trepnik kényelmesek, de mint minden hasonlónál megszokást igényelnek. Lazán döntögethető trepniig, tartja az ívet még akkor is ha úthiba van. Lehet tempósan menni vele, bár ehhez a pilótának meg kell erőszakolni önmagát, mert a kényelmes pozíció lazaság és komótos cirkálás felé terel inkább. Külföldre költözés miatt adtam el, a csóró hazai piac és kizárólag fekete színben krómistenfaszával is giccsé torzított viccmotorra áhítozó közönség miatt erősen leárazva. Ja, a legfőbb bajuk az volt hogy csak 4 gangos és szerintük emiatt nem megy annyit mint az 5 sebességes. Mondom az érdeklődő krómhuszároknak, hogy ebben a negyedik olyan hosszú mint a későbbiekben az 5. fokozat, akkor miért lenne kisebb a végsebessége? Há mer csak négygangos....ó bakker, ezek hogy éltek túl és gyűjtöttek pénzt motor megvásárlására? Át is írtam a hirdetés szövegét emiatt, de volt akinek ez sem volt értelmezhető. Pedig a négy sebesség sokkal királyabb mint a későbbiek 5 vagy 6 gangosa. A blokk eleve 63 lóerős és 112Nm a nyomatéka, utóbbi 3000 fordulaton. Mindenre is elég! Ráadásul a négyes váltó- mivel nem titkoltan fat Boy klón a modell - reccsen jó hangosat főleg 2-ből 1-be váltásnál, de felfelé se csendesebb, na meg kell taposni a pedált rendesen. Indulás 1-ből, reccs 2 majd reccs reccs 4 és 35-40től lehet krúzolni végsebességig. Az ötös váltós ezt nem tudja, az sokkal finomabban működik. Férfias motor a D1 és D2 modell, a későbbieket elpuhították. Fogyasztás meg vicces 4,5-5,5 liter, de olyan 5-tel el lehetett járkálni vele. Persze ha lehetett, akkor is csak OMV 100-as, amiben nincs biogeci. A szélvédős krómhuszárok nekem panaszkodtak, hogy inkább 7 litert eszik mint 6-ot, persze ott éktelenkedett mindenkinek a négyzetmétrenyi ormótlan plexi, nem mellesleg azzal oldalszélre is rohadt érzékeny lesz. A gyári Tourer vagy Nomad szélvédelme tényleg jó és azokal az idomokkal is szélérzékeny, de kevésbé mint az utólagos plexikkel, szóval inkább azokat javasolnám ha a meztelen kivitel nem tetszik. Szerettem, stabil és jól motorozható modell, erősen Fat Boy fílinggel. Vezettem azonos évjáratút a Harley eredetiből, azért a Kawa mindenben jobb vagy több, kivéve a presztizst. Kb az utolsó japán cruiser volt amit széles közönség helyett férfiaknak gyártottak, mert meg volt benne a finom részletek ellenére az a nyersesség és darabosság ami utána végleg kiveszett minden motormodellből márkától függetlenül. Persze nem kell nagy dolgokra gondolni, éppen csak annyira volt itt-ott paraszt és tahó hogy a japán precizitást és finomságot ne rombolja le.
Hibalista
- Szivatóbowden, gyertyakábelek és pipák
Ide hordtam szervizbe
Saját
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 32000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | SRX600 | Következő motorja? | KDX250R |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |