Szelíd vadállat- a mindenes- a MOTOR.
Szöveges ítélet
Eccer vót hol nem vót...
Na jó. :) Szóval 8 év Mz- zés után (mely egy tuti megbízható, kényelmes gép) határoztam el hogy nagyobb kell, megvolt még az asszony és túrázáskor a TZ nem húzott sehogy sem. Oké motor, de akkor új. Volt 3 lehetséges jelölt: Suzuki GS 500- Honda CBF 500- Hyosung GT 650 N.
No uzsgyi nézzük meg őket. Szerencsémre, havernak volt egy tutti GS 500- a, próbáljuk is ki. Háttt- Szutyuki a Te motorod- ez maradjon is így. :) Gyenge, elavult konstrukció (2 szelep- léghűtés) 45 pacika elég gyengén előadva- nyista nyomaték, pörgetni kell- 250- es Tz után sem éreztem a nagymotor " fílinget".
Hamar ki is lett lőve.
Honda- húúúú HONDA- hát nem. Drága, de ha már CBF 500 akkor a 600 "csak" 150 ezerrel volt drágább és az már "nagy " motor. Ajjde középtámasz 50 ezerért?? :O ÉS mire kifizetem, lesz vagy két milla, ha nem több?? Kösz nem. Akkor maradjon a CBF 500. Erre később vissza térek még..
Nos Hyosung, vagy ahogy tshybe haverom mondá misung, vagy husáng. Jah télleg olcsó, dde csak koreai. Menyus barátomnak a GV 125- e 3 ezer km után (!!!) szarrá forgácsolódott belsőileg. De nem, ez döntött a likvidálás mellett hanem hogy- sportgép (túrás vok) és hogy az utas igen kényelmetlenül ül- és a csomagok ?? Hová?? Na nem köszöntem szépen.
Hoppá mit is vegyek??
Kawasaki Er5?
Ez meg mi??? Jah a legendás GPZ 500 blokkja?? Nem is tudom. Inkább a GPZ 500. Igen ám de mire körülnéztem, a majd akkor már 3 éves :) mocikatalóggal a kezemben, kiderült hogy biza ezt már nem gyártják. :P
Mi is van még, ezzel a blokkal szerelve? Kle 500- kösz a túra endúró nem az én műfajom, bár nem vagyok rövid lábú gyerek de ne kelljen már sámli a felszálláshoz...
Nos kis netes nézelődés után megismertem tshybe haveromat aki szintén akkor vette a gépét. Nem hosszú rábeszélés után, le is jött a bejáratós masinával, hogy megnézhessem élőben a gépet.
Első benyomás: basszus ez nagyon kicsi- de legalább is nem nagyobb mint a MZ( akkor még nem tudtam hogy a japánok a minimotor építés világbajnokai lettek, a Z1000 vázilag semmivel sem nagyobb ettől pl.), de pofás darab.
Rövid mustra után megadatott a hatalmas kegy, és mehettem vele egy karikát. Első tapasztalat- jézus ez a kormány nagyon szűk. De kényelmes... És a nyomaték! Hmm. Igen nyomaték- pedig 500- as csak! Suzuki sehol nem volt- ez tolta magát rendesen! Utas felültet, hát hátul is kényelmes nagyon!
Így lett az utolsóból első- és megvettem a drágát.
Kíméletesen járattam be- miközben beleszerettem a hangjába, és összességében az egész gépbe!
Nagyon megbízható kis gép, két személlyel 6.- ban 50 km/h- tól is megindul- na nem szakítja az ember kezét ki, de nem is csuklik be! teljesítmény megfelelő, jól gyorsul kb. 160- ig aztán már kissé lassabban a 180- as végsebességig. 100- on 5,3 s alatt van fent, az autók kb 150- ig nem annyira ellenfelek, városban szintén verhetetlen akár csak egy 600- as 1000- es gép.
Nagyon jó hangja van! A fogyi kicsi- volt már 3,8- igaz 5,1 is. Bár haver az övével két személlyel, és teljes csomaggal ahol lehetett 160- al tartósan otópályán- állítólag 7- et is megetetett vele.
Nagyon megbízható, eddig soha nem hagyott cserben! Igaz nem is szabad ennyi km után.
A Hondához visszatérve- igaz a CBf erősebb (+7 lú) meg gyorsabb, finomabb gép, és hátul is tárcsafékes, szélesebb abroncs (Kawa 130- Honda 150), de annyival nem jobb hogy majd 400 ezerrel drágább legyen!
Szal ebben a kategóriában abszolúte ár/érték arány győztes a Kawa!!!
Gyengeségnek talán a hátsó dobféket írhatjuk, bár ekkora motorokon már nagy százalékban inkább az első féket(ami ehhez a géphez szerintem tuti elég és jó, hiába csak szimpla) használja az emberfia.
Most így 3 év tapasztalatából még ide írok egy -két apróságot ami nem tetszett.
Tükör krómokon találtam hajszál karcokat- oké nem egy katasztrófa ne de akkor is- nekem ne karcolódjon itten! :DDDD Vagy a csúszásom következtében, vagy a rezgésektől de egyszer már hegesztettem a műszerfal belső műanyagját- félig elrepedt. Grrr... A műszerfalizzók átlag egyszer 1 szezonban kicserélődnek- szervíz szerint nem kapnak elég hűtést és a nagy melegtől kiégnek hamar.
Gyári Dunlop Arrowmax gumik katasztrófák- kemények, nagyon csúsznak!!! Aki teheti mihamarabb cserélje le őket!!! Nagyon jó alternatíva a Heidenau K63- K 64 párosítás- olcsó, jól tapad és nagyon könnyű vele motorozni!
Az első féktárcsa nekem nem egy túl jól sikerült darab- ennyi km után szerintem nem szabadna ennyire barázdásnak lennie?!
A mocci jó kezdő motor, de aki pl. túrázásra használja annak megfelelő lehet hosszú távra is, jelenleg én is ebben gondolkodom még. Tapasztalataim alapján kb 185 centi lehet a max. magassága a vezetőek, hogy kényelmesnek mondja a gépet. Én a 182 centimmel még benne vagyok.. :) Igazán enyűhetetlen, és viszonylag olcsó hozzá az alkatrész bááár...
A fogyi kicsi, a gumik nem egy drága úthengerek. Összességében hajaz az Mz- re de attól sokkal jobb, felnőttebb gép.
Mindenkinek ajánlom aki könnyebben fenntartható, igen sokoldalú megbízható MOTORT keres. Ez egy igazi klasszikus allrounder nem egy vacak műanyag pöcsköszörű. A súlya is igazolja ezt, megtankolva 197 kg... Van stílusa még, kissé nyers (hisz csak Kawa), de akár nőknek is megfelelő motor.Jól alakítható túrázásra is, két személy mellett elfér a csomag is.
Nagy kár hogy a Kawasaki kivitte a gyártásból (igaz már csak Euro 2- es a motorja), nagy űrt hagyott maga után a kategóriában. Igaz az Er6 se lett egy rossz gép!
Összességében- Zöld az Isten! :)))) Igaz a gép meg kék.. :D
A fekete tetszett először de amikor megláttam a kéket! Gyönyörű- főleg élőben!
Aki vásárlás mellett dönt annak a 2000 utáni szériákat ajánlom, sok apró de hasznos változáson esett át a gép. Erősebb hátsó rugók, két literrel nagyobb tank, jobb gyújtás (ezzel kb. 1 literrel visszaesett a fogyija) kényelmesebb ülés, szebb vonalú idomok stb.
Egyenlőre ennyi- később még írok hozzá ha eszembe jut valami.
Hibalista
- Műszerfal izzók szeretnek rendszeresen kiégni- magyar izzóval nem drága ügy. A műszerfal tartó része (belső fehér műanyag- kívülről nem látható) elrepedhet a kéthengeres blokk vibrációitól.
- Ennyi lenne!!!
Ide hordtam szervizbe
K- bikers Csepel... Nem rossz- de nem is jó- a szerelők megcsináltak mindent amit kértem, de drága. Teljes mértékben nem érzi az ember hogy annyira percízen dolgoznának. Csúszás után elég hanyagul újították fel a motort, sok dolgot kihagytak nem figyeltek oda. A tanksapkám azóta is össze van verve (illetve SK javítottam otthon a fényezését).
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |