A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kawasaki » Er-5 2001 (498)

Er-5 2001 (498) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szelíd vadállat- a mindenes- a MOTOR.

Szöveges ítélet

Eccer vót hol nem vót...
Na jó. :) Szóval 8 év Mz- zés után (mely egy tuti megbízható, kényelmes gép) határoztam el hogy nagyobb kell, megvolt még az asszony és túrázáskor a TZ nem húzott sehogy sem. Oké motor, de akkor új. Volt 3 lehetséges jelölt: Suzuki GS 500- Honda CBF 500- Hyosung GT 650 N.
No uzsgyi nézzük meg őket. Szerencsémre, havernak volt egy tutti GS 500- a, próbáljuk is ki. Háttt- Szutyuki a Te motorod- ez maradjon is így. :) Gyenge, elavult konstrukció (2 szelep- léghűtés) 45 pacika elég gyengén előadva- nyista nyomaték, pörgetni kell- 250- es Tz után sem éreztem a nagymotor " fílinget".
Hamar ki is lett lőve.
Honda- húúúú HONDA- hát nem. Drága, de ha már CBF 500 akkor a 600 "csak" 150 ezerrel volt drágább és az már "nagy " motor. Ajjde középtámasz 50 ezerért?? :O ÉS mire kifizetem, lesz vagy két milla, ha nem több?? Kösz nem. Akkor maradjon a CBF 500. Erre később vissza térek még..
Nos Hyosung, vagy ahogy tshybe haverom mondá misung, vagy husáng. Jah télleg olcsó, dde csak koreai. Menyus barátomnak a GV 125- e 3 ezer km után (!!!) szarrá forgácsolódott belsőileg. De nem, ez döntött a likvidálás mellett hanem hogy- sportgép (túrás vok) és hogy az utas igen kényelmetlenül ül- és a csomagok ?? Hová?? Na nem köszöntem szépen.
Hoppá mit is vegyek??
Kawasaki Er5?
Ez meg mi??? Jah a legendás GPZ 500 blokkja?? Nem is tudom. Inkább a GPZ 500. Igen ám de mire körülnéztem, a majd akkor már 3 éves :) mocikatalóggal a kezemben, kiderült hogy biza ezt már nem gyártják. :P
Mi is van még, ezzel a blokkal szerelve? Kle 500- kösz a túra endúró nem az én műfajom, bár nem vagyok rövid lábú gyerek de ne kelljen már sámli a felszálláshoz...
Nos kis netes nézelődés után megismertem tshybe haveromat aki szintén akkor vette a gépét. Nem hosszú rábeszélés után, le is jött a bejáratós masinával, hogy megnézhessem élőben a gépet.
Első benyomás: basszus ez nagyon kicsi- de legalább is nem nagyobb mint a MZ( akkor még nem tudtam hogy a japánok a minimotor építés világbajnokai lettek, a Z1000 vázilag semmivel sem nagyobb ettől pl.), de pofás darab.
Rövid mustra után megadatott a hatalmas kegy, és mehettem vele egy karikát. Első tapasztalat- jézus ez a kormány nagyon szűk. De kényelmes... És a nyomaték! Hmm. Igen nyomaték- pedig 500- as csak! Suzuki sehol nem volt- ez tolta magát rendesen! Utas felültet, hát hátul is kényelmes nagyon!
Így lett az utolsóból első- és megvettem a drágát.
Kíméletesen járattam be- miközben beleszerettem a hangjába, és összességében az egész gépbe!
Nagyon megbízható kis gép, két személlyel 6.- ban 50 km/h- tól is megindul- na nem szakítja az ember kezét ki, de nem is csuklik be! teljesítmény megfelelő, jól gyorsul kb. 160- ig aztán már kissé lassabban a 180- as végsebességig. 100- on 5,3 s alatt van fent, az autók kb 150- ig nem annyira ellenfelek, városban szintén verhetetlen akár csak egy 600- as 1000- es gép.
Nagyon jó hangja van! A fogyi kicsi- volt már 3,8- igaz 5,1 is. Bár haver az övével két személlyel, és teljes csomaggal ahol lehetett 160- al tartósan otópályán- állítólag 7- et is megetetett vele.
Nagyon megbízható, eddig soha nem hagyott cserben! Igaz nem is szabad ennyi km után.
A Hondához visszatérve- igaz a CBf erősebb (+7 lú) meg gyorsabb, finomabb gép, és hátul is tárcsafékes, szélesebb abroncs (Kawa 130- Honda 150), de annyival nem jobb hogy majd 400 ezerrel drágább legyen!
Szal ebben a kategóriában abszolúte ár/érték arány győztes a Kawa!!!
Gyengeségnek talán a hátsó dobféket írhatjuk, bár ekkora motorokon már nagy százalékban inkább az első féket(ami ehhez a géphez szerintem tuti elég és jó, hiába csak szimpla) használja az emberfia.
Most így 3 év tapasztalatából még ide írok egy -két apróságot ami nem tetszett.
Tükör krómokon találtam hajszál karcokat- oké nem egy katasztrófa ne de akkor is- nekem ne karcolódjon itten! :DDDD Vagy a csúszásom következtében, vagy a rezgésektől de egyszer már hegesztettem a műszerfal belső műanyagját- félig elrepedt. Grrr... A műszerfalizzók átlag egyszer 1 szezonban kicserélődnek- szervíz szerint nem kapnak elég hűtést és a nagy melegtől kiégnek hamar.
Gyári Dunlop Arrowmax gumik katasztrófák- kemények, nagyon csúsznak!!! Aki teheti mihamarabb cserélje le őket!!! Nagyon jó alternatíva a Heidenau K63- K 64 párosítás- olcsó, jól tapad és nagyon könnyű vele motorozni!
Az első féktárcsa nekem nem egy túl jól sikerült darab- ennyi km után szerintem nem szabadna ennyire barázdásnak lennie?!


A mocci jó kezdő motor, de aki pl. túrázásra használja annak megfelelő lehet hosszú távra is, jelenleg én is ebben gondolkodom még. Tapasztalataim alapján kb 185 centi lehet a max. magassága a vezetőek, hogy kényelmesnek mondja a gépet. Én a 182 centimmel még benne vagyok.. :) Igazán enyűhetetlen, és viszonylag olcsó hozzá az alkatrész bááár...
A fogyi kicsi, a gumik nem egy drága úthengerek. Összességében hajaz az Mz- re de attól sokkal jobb, felnőttebb gép.

Mindenkinek ajánlom aki könnyebben fenntartható, igen sokoldalú megbízható MOTORT keres. Ez egy igazi klasszikus allrounder nem egy vacak műanyag pöcsköszörű. A súlya is igazolja ezt, megtankolva 197 kg... Van stílusa még, kissé nyers (hisz csak Kawa), de akár nőknek is megfelelő motor.Jól alakítható túrázásra is, két személy mellett elfér a csomag is.

Nagy kár hogy a Kawasaki kivitte a gyártásból (igaz már csak Euro 2- es a motorja), nagy űrt hagyott maga után a kategóriában. Igaz az Er6 se lett egy rossz gép!

Összességében- Zöld az Isten! :)))) Igaz a gép meg kék.. :D
A fekete tetszett először de amikor megláttam a kéket! Gyönyörű- főleg élőben!

Aki vásárlás mellett dönt annak a 2000 utáni szériákat ajánlom, sok apró de hasznos változáson esett át a gép. Erősebb hátsó rugók, két literrel nagyobb tank, jobb gyújtás (ezzel kb. 1 literrel visszaesett a fogyija) kényelmesebb ülés, szebb vonalú idomok stb.
Egyenlőre ennyi- később még írok hozzá ha eszembe jut valami.

Hibalista

- Műszerfal izzók szeretnek rendszeresen kiégni- magyar izzóval nem drága ügy. A műszerfal tartó része (belső fehér műanyag- kívülről nem látható) elrepedhet a kéthengeres blokk vibrációitól.
- Ennyi lenne!!!

Ide hordtam szervizbe

K- bikers Csepel... Nem rossz- de nem is jó- a szerelők megcsináltak mindent amit kértem, de drága. Teljes mértékben nem érzi az ember hogy annyira percízen dolgoznának. Csúszás után elég hanyagul újították fel a motort, sok dolgot kihagytak nem figyeltek oda. A tanksapkám azóta is össze van verve (illetve SK javítottam otthon a fényezését).

Értékelése: 5

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 18500
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kawasaki

További ítéletek (285 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.