Szelíd ragadozó
Szöveges ítélet
Minden út egy szeretkezés vele. Hűséges, és alkalmazkodó, dorombol, vagy ordít, felsőbbség érzetét keltve araszol a sorok között mint gepárd a sztyeppén kísérve a gazellacsordát...ugyan már az autók csak szánalmas földi halandók, ha akarom már a visszapillantómban erőlködnek..
Eredetileg choppert akartam, csak később, az árak szemrevételezése után jöttek be a képbe a túragépek.
Sokat vacilláltam, előnyökön, hátrányokon, de most azt mondom nagyon jól döntöttem. Rengeteg tesztet, fórumot, hozzászólást, cikket olvastam el, hosszú hónapok alatt, mire a döntés megszületett. ER-5 kell. Igazából le akartak beszélni róla. A futárok azt mondták nem jó mert nagy, a 750esek kicsinek találták(hamar kinövöd), a sportosok azt mondták lassú, az endúrósok azt mondták ááá az csak aszfalton tud menni...de kinek mire kell.
125-ös SR Yamaha után maga a táltos. Később persze veszít a varázsából de akinek az 50paci kevés az ne ezt válassza. Jó a nyomatéka, és könnyen kezelhető gép. 2000es fordulat után kezd életre kelni, de ha nem váltogatjuk sűrűn, 6000körül megint megugrik. Amúgy egyenletes, ha húzza neki az ember akkor azért kell kapaszkodni. Nem csinál váratlanul hú de nagy kiugrásokat, lehet érezni a határokat. Vízen, hirtelen fékezésnél néha éreztem csúszást de mindig állva maradt. Nem egyszer a hülyeségemet is kikorrigálta, néha nem is értettem, hogy nem borultunk fel. Tényleg csak jót tudok róla mondani. Városban is kitűnő, túrákon is ideális társ. Utassal, oldaltáskával, dobozzal jártunk(és megyünk is még) találkozókra, kirándulásokra, ami cucc kell az bőven elfér. Ha valaki nem tudja pakolni, az fantáziátlan. Pár gumipók csodákra képes. Egy idény messze nem elég, hogy kinője az ember, rengeteg tartalék van még benne. Néha azt hiszem, húúú kéne már valami nagyobb...de ez hülyeség. Körbenézek a neten és látom mi mindent tudnak mások ezzel a motorral, hát én a felét sem.
Lehet róla találni videót ha valaki keresgél.
Szeretem tuningolni, sokat dob rajta pár apróság. Pl: füst plexi, uv-felnicsík, bukócső, plusz króm lángtükrök a lámpa mellé, színes műszerfal izzók, sport dob, vastag króm-gumi markolat, dizájnos indexek, pótféklámpa a dobozra, plusz index a dobozra, stb.
Hidegen is jól indul, nyári araszolásban sem forr fel a víz, olajat nem eszi.
Kawa lévén rezonál, ez nekem kb 100km után zsibbasztó, de valamiért csak jobb kézben-karban-vállban. Eleinte ez 100-200km után volt, hogy 2 napig is megmaradt a zsibbadás, későbbiekben pár óra után megszűnt.
A gumiméretem nagyobb a gyárinál, esőben csúszkál a fara, ilyenkor parázok is rendesen, de még soha nem dobtam el. Ha óvatosan vezetem akkor persze nincs csúszkálás.
A duda néha megszólal, ha fönt van a nagy tanktáska, de ha figyelek fölrakásnál akkor ki lehet centizni, hogy ne érjen bele.
A világítása elég jónak mondható.
Az utas kényelme elfogadható.
A kormánynál épp annyi hely van, hogy elfér rajta egy plusz szivargyújtó, meg a távbeszélő madzagjai.
Mindenképp csak ajánlani tudom mindenkinek aki ebben a kategóriában keresgél. Nem nagy motor, egy 180cm fölötti ember alatt már nem olyan mutatós, de tekintve a konkurenciákat mindenképp a kis Kawa nyer. A Honda drága, de annyival nem jobb, a GS nekem nem jön be, és a nyomatéka sem az igazi, a Hyo-rol nem hallok jókat, a GPZ-k már öregek...
És a fogyasztása is jó, valamint ami meglepő, meglehetősen egyenletes. 3,8 alá nem megy, de 4,2 fölé sem. Igaz nem is gyilkolom, 120 fölé tartósan nem megyek, max egy -egy kihúzatás erejéig mikor süt a nap és tombol a vér...olyankor muszáj :-)
De aki ezt olvassa az úgyis érti miről beszélek.
A vége valahol 180 fölött van.
A szélvédelme hát....mért milyen legyen egy csupasz gépnek? Naked, na!
Az esőt jól bírja, soha nem ázott be semmije.
Nekem többször is, a vízhatlan ruha is...
A plexi mögött nem túl kényelmes kuporogni de valamit valamiért.
Vízhűtéses, a rendszer önálló, nem folyik, nem szivárog, párolog mittudomén, szóval nem kell nézegetni állandóan.
Ja, az akksit jól eldugták, nem örülnék ha ki kéne szedni valamiért.
Meg a gyertyákat sem..
Hátul dobfékkel verte meg a Legnagyobb, ez valóban nem volt valami jó ötlet tőle. Sőt...
Az első tárcsa pont elég, annak akinek ez gyengének tűnik, azt javaslom, markoljon már rá kajakra úgy 80nál...
Na ha a kereket képes blokkolni akkor a blokkolás meg a semmi között már csak a fogás erősségén múlik a lassítás nem?
Érezni kell.
Összességében egy igen sokoldalú motor, kezdőknek mindenképp ajánlom, de azok a haladók akik nincsenek hasraesve a saját tudásuktól, szintén meg lesznek vele elégedve.
Alacsony ülésmagassága miatt kisebbek, és nők is kényelmesen tudják használni.
El nem nagyon romlik, minimális műszaki érzékkel az egyszerűbb szerelések otthon is elvégezhetők.
Egyelőre ennyit tudok mondani róla, ha valami még eszembe jut módosítom az ítéletet.
Hibalista
- Kiégett műszerfal izzók.Még nem cseréltem ki, kéket szeretnék a gyáriak helyett.
- Eltört a műszerfal tartó konzol. Véleményem szerint lehetett volna a rögzítés alá gumi alátétet tenni, vagy magát a felfogatást 90fokkal elforgatni,esetleg megerősíteni a furat melletti részt, akkor örök életű lenne.
- A doboz is elrepedt de ez nem ER-5 tartozék. És index-szel volt még problémám,de már nem a gyárival,tehát ez sem a Kawa hibája.
Ide hordtam szervizbe
Kawamoto. Érden.
24000es kötelező.
Az előírtak felét nem csinálta meg a srác. Mikor szóltam érte akkor azt a választ kaptam, hogy az még jó, azt még nem kell cserélni, amazt meg nem kell állítani, stb.
Kb 5000HUf-al drágább is volt a többinél.
Ajánlom.
Elkerülni.
Értékelése: 2
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 22500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |