Springer Vulcan mazohistáknak
Szöveges ítélet
Négy éve vettem,főleg az egyéni,épített jellege,ezen belül is elsősorban a springer villa miatt(imádom a régi idők hippistílusát).
Ez az idő alatt elvitt Francia-,Német-,Horvátországba,Szlovéniába,Ausztriába,Erdélybe és természetesen Magyarország legkülönbözőbb pontjaira.
Az alattam eltöltött 40000 km során motorikus problémája nem volt.A szervizelést magam intézem,az olaj-szűrő-gyertya-fékbetét csere rajta nem nagy kihívás. A szelephézag állítás már kicsit nyűgösebb,de ez is csak azért mert lapkákkal lehet szabályozni,amit sose tudok gyorsan beszerezni.
A nyitott kipufogóknak és a légszűrőnek köszönhetően elég rotyogós-pöfögős járású,jobban emlékeztet egy Harleyra mint egy precíz Japánra,de pont ez tetszik benne.Télen nyáron könnyen indul(pedig az az aksi van benne amivel vettem),szinte már unalmasan problémamentes.
A futóműve viszont az átalakítás miatt nem hiszem hogy sok embernek bejönne.Kinézetre gyönyörű de nem a magyar utakra való.A hátsó 100mm-es rugóútból az ültetés következtében csak a fele maradt.A csillapítatlan spriger-villa kb a 40-es évek vezetési komfortját tükrözi.Magyarán szólva,ha átmegyek egy 20 forintoson megmondom hogy fej vagy írás...
Mindezt nem panaszkodásnak írom, én így szeretem,nekem ez jelenti az igazi motorozás élményét, biztos mazohista vagyok.
Az első gumit elég gyorsan kb.20e km alatt megeszi(gondolom a villa miatt),viszont a mostani hátsót(Kenda) már 25e km-e nyúzom és még van rajta 3,5 mm.
Fogyasztása nagyon kedvező 4-5 liter(pedig felfúrtam a főfúvókáját),hosszú nyugodt úton akár 4 liter alá is lemegy.
A menetteljesítményére sem panaszkodok(pedig nem egy izomgép)de a gyári végsebességet még így 70000 km-er környékén is tudja két személlyel.
Nagyon elégedett vagyok vele,ha valaki Vulcan vételén törné a fejét bátran ajánlom(természetesen széria állapotban).
Hibalista
- A kopó alkatrészeken(gumi,lánc,fékbetét stb.)kívül nem sok minden: - elszakadt a kilóméteróra spirál(2500 Ft.),bedöglött a ventilátor kapcsoló(raktam rá manuálisat),eresztett a hűtővízcső(500 Ft),első kerék csapágy(4500 Ft). - Ja és most kb. 70000 km-nél elkezdett picit csörögni a vezérműlánc,de ezt még hagyom egy darabig.
Ide hordtam szervizbe
Én,otthon-Kókler B.T. Csákánydoroszló
Értékelése: 1
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | ZL 400 Eliminator | Következő motorja? | Valami hasonló egyéni fapados,csak nagyobb |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |