Sir szumóbirkózó-szama
Szöveges ítélet
Egy tizenöt évre leállított motort talált az egyik klubtársam, mondta, valami 750-es ős-Kawa, de kéthengeres. Én épp valami nagyobbat akartam , elmentem a bácsihoz. Ráhegesztettek a vázszámra, nem stimmelt egy motorszámjegy, az öreg nem íratta át. De amikor egy óra rugdosás után beindult... Aranyapám! A vakolat is leesett a ház faláról. Végül elhoztam, végigszívtam a hivatalos számbeütési, kisrendszámból újrendszámosra átalakítási mizériát. Kapott egy alapos átmosást, az önindítót fel kellett újítani, a karbikat szénné pucolni, az első féket szintén felújítani - egy százas befektetéssel indult az első szezon.
Azóta semmi. Az index mondjuk két hét működés után mindig bedöglik (most se megy), augusztusban a hátsó fék lámpakapcsolója is szétesett, de mechanikailag über-megbízható a dög.
A motorjának 3000-en van a max nyomatéka (60 Nm!), igaz, cserébe csak 50 lóerős 7000-en. Emiatt aztán olyan széles a használható fordulatszám-tartomány, mint valami argentin fennsík, beteszed ötödikbe, húzod a gázt, és mész, akár a felhőkarcoló liftje. Persze, a két kiegyensúlyozótengely ellenére is vibrál bizonyos fordulatokon, de ha eltalálod az 50-et, 80-at, 110-et, 130-at, ott egész simán jár. A hangja pedig olyan, mint a mennydörgés, méghozzá minden fordulaton és gázhúzásra más. Pedig utálom az üres csöveket, ezen is rendes, furulyás olasz kipufogók vannak. Kényelmes az ülése is, bár régimódi, székes pozícióban ül rajta az ember, ha egyedül motorozok pályán, mindig a hátsó támaszra teszem a lában. Tépve baromi sokat fogyaszt - ha kibírod a 100-110-et, akkor 5,5 l, ha húzod neki 130-140-nel, akkor bekapja a 7,5-öt. De olyankor már hajlamos csúszni a kuplungja (azonos a Z650-esével, ami negyedennyire sem nyomatékos - konstrukciós hiba), meg nem is akarom megölni, bár nagyon jópofa, amikor megtépi az ember a bajszát és dühös. A hátsó utasnak viszont túl széles az ülés, egy idő után a combja elfárad.
Voltam az öreggel Ausztriában is, meg egy csomót túráztam itthon - legszívesebben minden kilométert aranyba foglalnék.
No meg: tisztára a régi Triumph Bonneville, vagy Norton Commando - japán megbízhatósággal.
Hibalista
- index, féklámpa-kapcsoló
Ide hordtam szervizbe
Scheer Gábor, 30/575-5484
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1976 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 34700 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 9300 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |