Régi vágyak újraélesztője
Szöveges ítélet
Ifjú titán koromban sokat motoroztam (Riga, Simson, Pannónia T5, Pannónia P21, Jawa 350), de 25 éves koromban leszálltam a kétkerekűről az autók és a család kedvéért.
Aztán 4 évvel ezelőtt karácsony környékén úgy döntöttem, hogy visszatérek a rég félretett hobbimhoz. Olcsó, de új motort kerestem az újrakezdéshez és a Suzuki GS500, valamint a Kawasaki ER5 maradt bent a körben, főleg az ár miatt. Néhány próbakör ismerősök és kereskedők körében és a győztes nálam az ER5-ös lett, a vízhűtés, a számomra lágyabb, kezelhetőbb kevésbé pattogós első rugózás miatt.
Tavasszal meg is vásároltam. Óvatos hozzászokás, kíméletes bejáratás után elkezdtem lendületesebben, sportosabban kihasználni a lehetőségeit és majdnem mindennel meg voltam elégedve. A szélvédelme már 110-120-tól pocsék volt, de ezt sikerült egy esztétikus Givi plexivel orvosolni (22000,- Ft), így már 150-ig normál üléshelyzetben is elfogadható lett. Az ülés pozíciót egy 3 cm-es kormánymagasító "tuskó" (2300,- Ft) beépítésével (ennyit engedtek a gyári bovdenek és vezetékek) sikerült számomra tökéletessé, "túrássá" tenni (183 cm magas vagyok). Ha megfelelően fordulaton tartottam (akár kettőt, hármat is visszakapcsolva), 140-150-ig meglepően jól gyorsult, könnyen lehetett vele előzni. Autópályán 150-et erölködés nélkül lehetett vele utazni, de ilyenkor az amúgy kis fogyasztás (5 liter körüli), már 6 liter fölé ment.
Viszonylag kis testű motor létére az utas üléshelyzete is elfogadhatóan kényelmes volt. Utassal sem csökkent drasztikusan a teljesítmény, de a fogyasztáson észre lehetett venni, mikor használtam két személlyel. Utassal már egy kicsit gyengének bizonyultak a fékek, de egy személlyel nagyobb tempónál is, ha erősebben használtam a fékeket, elfogadható volt a hatás. Városban nagyon jól kezelhető, kis helyeken is jól elfért, fordulékony.
Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a gépet, akár végleges motornak is. Két év használat után teljesen meg voltam elégedve vele, de mindenképp egy nagyobb erősebb túramotort szerettem volna, ami most már meg is van.
Hibalista
- 12000 km alatt semmilyen meghibásodás nem volt.
Ide hordtam szervizbe
Szavu Motorcenter Érd
Az első két szervíz teljesen ingyenes ajándék volt, de az értékelés nem ezért 10.
Az előre egyeztetett időpontban azonnal nekifogtak, szakszerűen és alaposan átvizsgálták, s elvégezték az esedékes munkákat. Végig ott voltam a motor mellett, s a szerelő a típusra jellemző jó tanácsokkal látott el és készségesen válaszolt a kérdéseimre.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |