Örök darab a mindennapokra
Szöveges ítélet
Jó? Nem!
De megbízható. Egyszer nem fordult meg a fejemben, hogy ne vinne haza. A blokkban 3,5 liter olaj kell, nehezen melegszik túl. Nyomatékos, és jól használható városban országúton. Hosszabb áttétellel még az autópálya tempó fölötti tartós túra sem bántja. Fordulékony a csuklóm és nem szeretem ha a fenekembe vannak az autósok így a fogyasztás ritkán megy 5 liter alá, de 6 fölé is nehéz hajszolni.
A futómű gyenge, fejlesztettem, így már pontos.
Elől progresszív rugók, sűrűbb olaj, és villa bilincs.
Hátul alu-lengőkar, és tárcsafék és másik rugó.
A pontos jelzőt úgy írom, hogy van mellette egy Yamaha SZR 660 motor, ami egy versenymotornak a homologizált változata, az tű pontos motor. A kettő között szakadéknyi különbség volt. Mostmár csak egy kis árok. Már jót lehet vele motorozni.
Teljesítmény: Fojott változat 35 kw-os. Jól ment előtt is, de nyitottam a kipufogón és a légszűrő házon is leírások alapján, így jóval nyomatékosabb és jobb a gázreakció. Többet nem megy ettől még, de nem is kell.
Kinek ajánlom:
Kezdőknek akik sportosan akarnak motorozni NEM.
Azoknak akiknek kell egy motor mindig mindenkor bárhova. Ha reggel kitolod a garázsból indítasz és csak mész mész és mész és mész. Na nekik igen. Mindenféleképpen. Mivel öreg motor ezért a karbantartásokat el kell végezni, és akkor biztos hogy nem hagy cserben sehol. Ha nem törődsz vele akkor is elvisz mindehova, csak akkor lesz egy lelakott motorod.
Hálás jószág, és tényleg csak egy jószág. De én szeretem. Más barátomhoz képest a fejlesztéseken kívül fele annyit sem foglalkozok vele, megcsinálom amit kell ami a kötelező szervízbe tartozik és minden nap járok vele melóba, hétvégente csapatni, szerpentinezni és túrázni. Jelenleg 72000 km van benne, (ja nem 72500. télen kijár valaki vele motorozni szerintem, vagy megy a saját lábán nélkülem). Már csak 27500 at kell menni vele és lesz egy 0 km-es új motorom. Alig várom. Addig biztos megtartom, és utána is. Jó ez mostmár.
Jó motor? Igen az, ha te is jó vagy hozzá.
Hibalista
- 1: Fesszabályzó, rá tettem a láthatósági mellény és megfőtt, az aksival együtt. DE haza hozott így is.
- 2: Szabadonfutó. Típushiba. Kilazul három csavar a lendkerék hátulján, ledarálja aszabadonfutót és tele szórja a blokkot fémreszelékkel. " nappal túra előt tmegcsinálta. 10 000 ft os javító készlet, olaj oljaszűrő csere, tisztítás irány egy 1500 km-es túra.
- 3: kilazult kormánycsapágy. Az előző tulaj tett oda is alátétet ahova nem kellett volna, ezért kb 50 kmenként megkellett húzni, miután kivettük az alátétet a probléma elmúlt.
Ide hordtam szervizbe
Magam plusz 1 a MAMI-ban végzett jóbarátom. Egyetlen problémája hogy más időzónában él és nem kel fel délelőtt, amúgy lelkiismeretes jó szakember. De legalább lehet hívni az éjszaka közepén is bármivel.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 56000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | XJ 600 összetört | Következő motorja? | ER-6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |