Nindzsa szuperbájk 87-ből
Szöveges ítélet
ETZ után az első nagymotorom volt. Svájci eredetű, szinte teljesen gyári kinézetű darab, órájában 30e km-rel, elcsúszásból adandó kisebb sérülésekkel. A javítása olcsón meg volt, bontóból egy kormánysúly (1000Ft), fényezés és idomjavítás haveri alapon. Az idom anyaga elég vastag, erős, tehát szinte végnélkül javítható. Nem ilyen hártyavékony sz*r, mint manapság szokásos. Motorikusan teljesen renben volt, olajfogyasztás nulla. Hidegben-melegben simán indult, a YUASA akksi amivel vettem végig kiszolgált, panasz nem volt rá. A blokknak jellegzetesen Kawás zörgős hangja volt, főleg alacsony fordulaton, de ez 3000-től szépen kisimul, bár a rezgések azért megmaradnak. De hát ettől bányagép:-) Óra szerint 240 megvolt, gyorsulása (0-100:3,7s 0-160:8,0s) megfelel a kívánalmaknak, 200 felett azért már alább hagy a lelkesedés. Fogyasztása nagyon alacsony 4 liter törvényes tempóban (90), 130 körüli tempónál kétszeméllyel olyan 5 liter 170-180-nál 6 lityó körül. Nagy tankjával (21l) akár 400 km is megtehető. Üzemanyagmérője megszokást igényel. Az első 100 km-en ki sem mozdul, a következő 100-150-nél már leesik üres közelébe (kigyullad a FUEL lámpion). A tankba ilyenkor még jó 5 liter van. Futóműve is megszokást igényel a 80-as évek divatja szerinti 16-os első kerékkel 110/90-es gumijával. Könnyen dől be a kanyarba (szinte túl könnyen), de emiatt szeret kígyózni, kicsit billegni állandó íven, továbbá ilyenkor fékezve erőteljesen feláll a masina. Az első villában található egy elektronikus anti-dive (bólintásgátló) rendszer 3 fokozattal. (A világot nem váltja meg, csak úgy mint a fékrendszer) Hátul légkitámasztású központi rugóstag 4 fokozatban állítható keménységgel. Az oldschool kerékméret miatt (hátul 18") nagyon tapadós újfajta gumit nem is lehet hozzá kapni. Illetve elég szűk a beszerezhető abroncsok listája. Kerekezésre csak erőszakkal hajlandó, inkább kipörgeti a gumit. De végtére felépítéséből adódóan ez egy túragép enyhe sportos beütéssel aki többre vágyik vegyen mást, vagy adjon túl rajta. Helykínálata bőséges, utasnak is megfelelő a helyzete, nincs hokedli-efektus. Kihajtható csomagakasztó kampók találhatók rajta, mindkét oldalon, valamint 2db sisaktartózár is található (bár elhelyezése hagy kivánni valót maga után) Az ülés bármilyen nagy is alatta szinte minimális a rakodótér, még egy kisebb fajta eü csomag sem fér be. Az fejidom oldalában van egy minimális (2 gyufásdoboznyi) "raktér". Szerelhetősége a bölcsőváz miatt elég körülményes illetve időigényes. Gyári hibájuk az elrepedő hátsó lámpa (megvolt:-) illetve a gumi szívócsonkok elöregednek, összehúzódnak és "lemásznak" a karbikról (szintén:-). Cseréje kb 25e Ft. Évente szoktam olajat cserélni(15W-50), illetve szinkronizáltatni. 10000-renként szelephézag állítás (FONTOS!-csavaros), villaolaj, fékolaj (hidraulikus kuplungban is), hűtővíz stb. Légszűrője mosható, újrafelhasználható. Idők során kapott egy MRA túraplexit (20000) új első indexeket (3500/db) (párszor feldőltem vele:-). A Kawákról terjengő rémhírek abszolút nem jelentkeztek ennél a majd 20 éves gépnél, így a következő mocinál is maradtam a ződeknél:-)
Hibalista
- Féklámpakapcsoló (utángyártott) 2000Ft
- Légszűrő (eredeti) 6500 Ft
Ide hordtam szervizbe
Székesfehérvár legjobb "Kawásza" M.Zoli Budai u.
Nem a legyorsabb, de a legjobb:-)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |