Nem kell nagyobb, de mégis
Szöveges ítélet
A kisNinja újonnan került hozzám, nagy örömömre :)
Előtte egy Yamaha R125-ösöm volt. Már az első pár km alatt feltűnt, hogy mennyire más a két moci.
Kezdjük a dizájnnal:
Gyönyörű! Kawáék nagyon ügyesen "636-osították" a vasat, az utcán nagyon sokan utánafordulnak. Kérdezgetik, mekkora, aztán csak néznek, amikor megmondom, hogy 300-as :D Talán csak a magas(abb) kormány, ami kilóg kicsit a képből, de nem is szupersportnak tervezték ezt a gépet, hanem amolyan sportos motornak. A színe már-már láthatósági, még senki sem hajtott ki elém, mindig észrevesznek. A 250-es Ninja analóg műszereit szerencsére lecserélték. A fordulatszámmérő analóg, minden más adat az LCD displayen van. Van benne óra (amit mindig nagyon hiányoltam a Rizsen), eco-jelző, 2 nullázható kilométerszámláló.
A Ninja üléspozíciója:
magasabb a kormány, alacsonyabb és keskenyebb az ülés. A párnázása elég kemény, olyan 100km után már zsibbaszt, de ha átlendülsz a "holtponton", bármeddig elüldögélsz rajta. Túrázásra is nagyon jó, 5 nap alatt 3000km-t beletekertem az Alpokon, Dolomitokon (Grossglockner, Stelvio, ...) keresztül egész Monacoig :) Megjegyezném, hogy ekkor sem éreztem erőtlennek, gond nélkül tartottam a tempót az ER6F-fel. A hátsó ülés nem olyan rossz, alkalmi utasnak megfelelő. Alatta van a csomagtartó, amibe sikerült beletuszkolnom az egészségügyi csomagot.
Futómű, fékek:
bár nem fejreállított első villái vannak, jól birja a sportosabb vezetést is. A Kakucsringen is próbáltam, itt már előjön a korlátozott dönthetősége (a térdem után szinte azonnal leér a lábtartó is). Nagyon könnyű átborítani az egyik kanyarból a másikba. A fék a motor leggyengébb pontja, az R125-höz hasonlítva nincs olyan határozott nyomáspontja, és a fékerőt is kevesebbnek érzem (hiába, a Brembo az Brembo :) Hosszabb szerpentinezés után hajlamos elmelegedni, ilyenkor már elég agresszívan kell markolni a fékkart a jó lassuláshoz. Szerintem ezeken egy fém fékcső+más betét kombó tud segíteni. Bár ha azt vesszük, hogy ez a motor inkább kezdőknek készül, talán nem is baj, ha nem olyan harapós a fék.
Amit még lecserélnék rajta, azok a gumik. IRC Roadwinnerek vannak rajta. Ezekről azt kell tudni, hogy kőkemények, és nehezen melegszenek fel. Egy márkásabb gumival biztosan jobban is tapadna a kisNinja.
Motor, váltó:
296ccm-es sor2-es blokk van benne. A 250-es Ninjából vették át, egy kicsit módosítva van. Nagyon jó, pörgős. 13000-ig lehet forgatni, imádom, ahogy visít! Igen, gyári dobbal is nagyon szép hangja van, de azért szívesen hallgatnék sportdobot is :) Legnagyobb teljesítménye 39 ló és 27Nm. Igy nem tűnik soknak, de közúti használatra bőven elég. Épp ez adja a motor legnagyobb dilemmáját, de erről majd később. A fogyasztása kimondottan jó, 4 liter körüli. Ha húzom neki, 4,5. A kuplungról érdemes pár szót említeni. Hidraulikus rásegítésű csúszókuplung van benne. A legnagyobb erénye, hogy nem vesszük észre, hogy működik. Ugyanez mondható el a váltóról is. A fokozatokat könnyedén veszi, sebességet nem dobál ki. A kezdőknek jól jön, hogy álló helyzetben egyesből csak üresbe lehet tenni a váltót.
Kiknek ajánlanám? Leginkább azoknak, akiknek tetszenek a sportmotorok, de kényelmetlennek találják őket, esetleg túrázni is szeretnének. Akik a sportosabb vezetést részesítik előnyben, azoknak mostmár ott a KTM RC390 WP futóművel, Brembo fékekkel, sportmotoros üléspozícióval.
Visszatérve a dilemmára: szívesen birtokolnék egy 600-as sportmotort, de ha ez a teljesítmény is bőven elég, akkor minek? Másrészt, a 120+ lóerő, jobb fékek, jobb futómű valahogy mégiscsak csábít :) Ha majd egyszer lecserélem a kisNinját, az azért lesz, mert az érzelmek győznek az észérvek felett :)
Hibalista
- Semmi hibám nem volt rajta, remélem, így is marad :)
Ide hordtam szervizbe
HPmoto Matúškovo (Szlovákia)
Az 1000km-es szervizre hozzájuk vittem. A szemem láttára csinálták a szervizt, ami annyiból állt, hogy lecserélte az olajat és kicserélte az olajfiltert. A kötelező ellenőrzéseket el sem végezték...
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
U.M.S. Kawasaki Pozsony (6000km)
Látszott, hogy ők a szlovák Kawa importőrök, profi hozzáállás. Itt már az olaj- és olajszűrőcserén kívül is mindent átnéztek, és olcsóbbak is voltak egy kicsivel.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | YZF-R125 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |