A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kawasaki » Ninja 300 (296 cm3)

Ninja 300 (296 cm3) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Nem kell nagyobb, de mégis

Szöveges ítélet

A kisNinja újonnan került hozzám, nagy örömömre :)
Előtte egy Yamaha R125-ösöm volt. Már az első pár km alatt feltűnt, hogy mennyire más a két moci.
Kezdjük a dizájnnal:
Gyönyörű! Kawáék nagyon ügyesen "636-osították" a vasat, az utcán nagyon sokan utánafordulnak. Kérdezgetik, mekkora, aztán csak néznek, amikor megmondom, hogy 300-as :D Talán csak a magas(abb) kormány, ami kilóg kicsit a képből, de nem is szupersportnak tervezték ezt a gépet, hanem amolyan sportos motornak. A színe már-már láthatósági, még senki sem hajtott ki elém, mindig észrevesznek. A 250-es Ninja analóg műszereit szerencsére lecserélték. A fordulatszámmérő analóg, minden más adat az LCD displayen van. Van benne óra (amit mindig nagyon hiányoltam a Rizsen), eco-jelző, 2 nullázható kilométerszámláló.
A Ninja üléspozíciója:
magasabb a kormány, alacsonyabb és keskenyebb az ülés. A párnázása elég kemény, olyan 100km után már zsibbaszt, de ha átlendülsz a "holtponton", bármeddig elüldögélsz rajta. Túrázásra is nagyon jó, 5 nap alatt 3000km-t beletekertem az Alpokon, Dolomitokon (Grossglockner, Stelvio, ...) keresztül egész Monacoig :) Megjegyezném, hogy ekkor sem éreztem erőtlennek, gond nélkül tartottam a tempót az ER6F-fel. A hátsó ülés nem olyan rossz, alkalmi utasnak megfelelő. Alatta van a csomagtartó, amibe sikerült beletuszkolnom az egészségügyi csomagot.
Futómű, fékek:
bár nem fejreállított első villái vannak, jól birja a sportosabb vezetést is. A Kakucsringen is próbáltam, itt már előjön a korlátozott dönthetősége (a térdem után szinte azonnal leér a lábtartó is). Nagyon könnyű átborítani az egyik kanyarból a másikba. A fék a motor leggyengébb pontja, az R125-höz hasonlítva nincs olyan határozott nyomáspontja, és a fékerőt is kevesebbnek érzem (hiába, a Brembo az Brembo :) Hosszabb szerpentinezés után hajlamos elmelegedni, ilyenkor már elég agresszívan kell markolni a fékkart a jó lassuláshoz. Szerintem ezeken egy fém fékcső+más betét kombó tud segíteni. Bár ha azt vesszük, hogy ez a motor inkább kezdőknek készül, talán nem is baj, ha nem olyan harapós a fék.
Amit még lecserélnék rajta, azok a gumik. IRC Roadwinnerek vannak rajta. Ezekről azt kell tudni, hogy kőkemények, és nehezen melegszenek fel. Egy márkásabb gumival biztosan jobban is tapadna a kisNinja.
Motor, váltó:
296ccm-es sor2-es blokk van benne. A 250-es Ninjából vették át, egy kicsit módosítva van. Nagyon jó, pörgős. 13000-ig lehet forgatni, imádom, ahogy visít! Igen, gyári dobbal is nagyon szép hangja van, de azért szívesen hallgatnék sportdobot is :) Legnagyobb teljesítménye 39 ló és 27Nm. Igy nem tűnik soknak, de közúti használatra bőven elég. Épp ez adja a motor legnagyobb dilemmáját, de erről majd később. A fogyasztása kimondottan jó, 4 liter körüli. Ha húzom neki, 4,5. A kuplungról érdemes pár szót említeni. Hidraulikus rásegítésƒű csúszókuplung van benne. A legnagyobb erénye, hogy nem vesszük észre, hogy működik. Ugyanez mondható el a váltóról is. A fokozatokat könnyedén veszi, sebességet nem dobál ki. A kezdőknek jól jön, hogy álló helyzetben egyesből csak üresbe lehet tenni a váltót.

Kiknek ajánlanám? Leginkább azoknak, akiknek tetszenek a sportmotorok, de kényelmetlennek találják őket, esetleg túrázni is szeretnének. Akik a sportosabb vezetést részesítik előnyben, azoknak mostmár ott a KTM RC390 WP futóművel, Brembo fékekkel, sportmotoros üléspozícióval.

Visszatérve a dilemmára: szívesen birtokolnék egy 600-as sportmotort, de ha ez a teljesítmény is bőven elég, akkor minek? Másrészt, a 120+ lóerő, jobb fékek, jobb futómű valahogy mégiscsak csábít :) Ha majd egyszer lecserélem a kisNinját, az azért lesz, mert az érzelmek győznek az észérvek felett :)

Hibalista

- Semmi hibám nem volt rajta, remélem, így is marad :)

Ide hordtam szervizbe

HPmoto Matúškovo (Szlovákia)
Az 1000km-es szervizre hozzájuk vittem. A szemem láttára csinálták a szervizt, ami annyiból állt, hogy lecserélte az olajat és kicserélte az olajfiltert. A kötelező ellenőrzéseket el sem végezték...

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

U.M.S. Kawasaki Pozsony (6000km)
Látszott, hogy ők a szlovák Kawa importőrök, profi hozzáállás. Itt már az olaj- és olajszűrőcserén kívül is mindent átnéztek, és olcsóbbak is voltak egy kicsivel.

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2013
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? YZF-R125 Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kawasaki

További ítéletek (285 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.