Magányos farkasok rakétája
Szöveges ítélet
Sokadik motoromnak sportos, jó menetteljesítménnyel rendelkező, ugyanakkor kényelmes, túrázásra alkalmas, vmint végül, de nem utolsósorban könnyű motort kerestem, mert nem szeretem a nagyon nehéz vasakkal a visakodást. Ezeknek a feltételeknek a mai napig nem felel meg jobban más motor, mint a 9-es Kawa. A 2000-es évi motorkatalógus hátulján a tesztek között nagyon megdicsérték, ami szerepet játszott a választásomban, nem is bántam meg. Az enyém már a modellfrissítés utáni, lekönnyített változat volt. Eredetileg zöldet szerettem volna, de bejárva az országot ez a fekete gép volt a legjobb állapotú vétel, nagyon romosokkal is találkoztam. Végig vezetett szervízkönyve volt, nem látszott nyoma semmi komoly balesetnek. Elsőre ki kellett cserélni a telószimmeringeket, de utána problémamentes volt a motor. Tényleg nagyon kényelmes, én Lengyelországtól Olaszországig sokfelé megfordultam vele. A fogyasztása túratempóban 5 és 6 l közt mozgott, a szélsőértékek: 4,5l (70-el) és 7,5l (pálya) volt. Pakolni nagyon jól lehetett, mert a hátsó ülés alatt nagy rekesz van, vmint kihajtható csomagrögzítőkkel is rendelkezik, ami a sportgépeknél azért nem általános. A menetteljesítményére csak annyit mondhatok: brutálisan jó! Az enyémen egy picit rövidebb volt az áttétel, úgyhogy győztem lent tartani az elejét gyorsuláskor. Egy carbon racing dob festette a hangját még szebbre, alacsony fordulaton az airbox hangja volt a meghatározóbb, felül viszont gyönyörűen üvöltött. A teljesítményleadása versenymotoros, 4 ezerig nem sok minden történik, onnan jól megindul, kilencezernél meg olyat ráhúz, hogy mindenkit meglep, aki nem számít rá. Pár ezer kilométer után elkezdte engedni a hűtővizet, de csak meleg állapotban "pisilt", egy ideig nem jöttem rá mi a baja. Aztán kiderült, hogy csak a hűtősapka tulnyomásszabályozó rugója fáradt el, csere megoldotta a problémát. Hátrányát csak egyet tudok megemlíteni: nagyon nem való neki a kétszemélyes üzem. A motor nem elég nyomatékos, a futómű nagyon instabil lesz, 50 kg feletti utassal nagyon fárasztó közlekedni. 2006 tavaszán eladtam, az első érdeklődőm azonnal elvitte. Jelenleg egy 2 személyre is alkalmas, még kényelmesebb motort keresek utódnak, de még nem tudtam dönteni a típusok közt. A Kawát nehéz überelni..
Hibalista
- Mindjárt az elején telószimmeringek, majd hűtősapka. Ezenkívül csak a szokásos kopóalkatrészek(fékbetét).
Ide hordtam szervizbe
Naked motors, Bp X. Üllői u 136. Profi a szerelő srác, keni-vágja a Kawákat, árban is teljesen reális, csak ajánlani tudom.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 13500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |