A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kawasaki » Versys 2007 (650)

Versys 2007 (650) 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Legjobb választás túrára

Szöveges ítélet

Nos, az egész úgy kezdődött, hogy tavaly családalapítás helyett ismét egyedülállóként néztem a tükörbe és megfogalmazódott bennem a gondolat, hogy akkor a gyerekkori álom fog következni: motorozni fogok, nagymotorral.

Mivel jogosítványom nem volt, befizettem a tanfolyamra és persze közben elkezdtem bújni a hirdetéseket. Kezdtem onnan, hogy max 400.000 HUFot akarok a motorra költeni, legyen tanulómotor, ne akarjam megölni magam már az első évben. Aztán ahogy nézegettem a motorokat, belefutottam a Kawasaki KLE500-ba, ami nagyon tetszett. Onnan már csak egy jó puskalövésnyire (és a célár majdnem megtriplázására) volt a Versys. A sokakat megosztó első lámpába azonnal beleszerettem, ahogyan a motor vonalvezetése és kialakítása is instant get kifejezést juttatta eszembe. Nem volt más választás mint a hahu-n nézelődni. Amikor felbukkant egy példány, a motoros ismerőssel mentünk megnézni és bizony annyira patent volt a gép, hogy le is csaptam rá. Jogsi nélkül, az első kipróbált motorra. Tipikusan "hogyan ne vegyünk járművet". Az elv az volt, hogy első nagymotorként teljesen mindegy, hogy mit veszünk, mivel nincs kialakult preferenciánk arra, hogy mi is a jó nekünk, illetve egy 64 lóerős, kezes 650-es gép nem lesz 2 év után sem "kimotorozva", hogy unottan nézegessük a garázsban.

A jogsit "csupán" 4 hónap alatt sikerült lerakni, úgy hogy minden lécet elsőnek vittem és le se vezettem a kötelezőket. Megfelelő motoros öltözék vétel után, remegő lábbal vetettem bele magam a kétkerekűzésbe és a motor hű társnak bizonyult. A Versys műszerfala alapból zörög, ezt vétel előtt is kiderítettem, ezt pár hónappal később meg is szüntettük. Az én paripámra az előző tulaj fokozatkijelzőt, kétujjas fék- és kuplungkart illetve túraplexit szereltetett, úgyhogy alapvetően egy kicsit komfortosabb volt a gép.

Idővel egy topcase is került rá, úgyhogy alkalmassá vált a nagyobb távokra, nemzetközi túrákra is. A motor nagyon kezes. Még egy hozzám hasonló bizonytalanabb kezdőnek sem kell félni rajta: annyira nem erős, hogy az ember hátán kapásból felálljon a szőr, de van annyira nyomatékos, hogy az alsó tartomány se legyen zavaró. 50-nél ötösben elporoszkál a városban ha úgy akarjuk (de miért akarnánk?). Aki nem akar sokat gépészkedni a nyeregben az ezzel a motorral nagyon meg lesz elégedve. Tisztán, simán jár, a hangja szerintem kifejezetten szép és simogató, pisztollyal a tarkómon sem raknék rá sportvégeket.

Az üléspozíció hosszú távon is kényelmes. Egyenes derékkal ül rajta az ember, az én méreteimnek (180/76) a lábtartó is kényelmes magasságban van, bár a bukócsőre folyamatban van egy plusz lábtartó felszerelése, de az már csak extra kényelem. Az MRA túraplexi pont jól tereli a szelet, 130-140 km/h-ig teljesen jó, ami kimeríti a túramotorozás élvezeti maximumát, efölött már amúgy is csak kapaszkodik az ember egy ilyen típusú motoron. Utasnak kimondottan kényelmes a hátsó ülés (mondjuk elmondás alapján, mert moi még nem ült ott), a háttámlás topcaseszel pedig a biztonságérzet is megvan.

Az olajcsere periódus 6.000km-es ami rendben van, a zörgésen kívül más bajom nem volt a motorral és a többi típustárstól sem hallottam semmilyen műszaki panaszt. Amire oda kell figyelni, az a gyári lámpabeállítás feljebb tolása, úgy elégséges a világítás illetve a tükröket kell időről időre utánhúzni, mert ott hajlamos az elengedésre.

Összességében egy kezdők és haladók számára is megfelelően kompromisszumos motort alkotott a Kawasaki: minőségérzet adott, gyönyörű hang adott, kíváló (túra)menetteljesítmény még két emberrel is pipa. 13.000km után is szeretek ránézni, szeretem gondozni és szeretek rá felülni, hogy kimotorozzak a világról. Az pedig, hogy nem minden sarkon lát ilyet az ember ad egy külön pluszt a gépnek!

Hibalista

- Eddig semmi, a zörgést gyárilag megoldottuk

Ide hordtam szervizbe

Red-Line Kft

A világ legjobb gárdája. Pontosak, gyorsak, vevőcentrikusak és nem mellesleg olcsóak is

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 13000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja? Tiger 800 XC
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kawasaki

További ítéletek (285 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.