A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kawasaki » Er-6n 2006 (649)

Er-6n 2006 (649) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Korrekt, szerethető mindenes

Szöveges ítélet

2006 márciusában vettem,viszonylagos kezdőként,egy év ETZ bajszolás után.Hosszasan tanakodtam előtte milyen motor legyen,képben volt a Hornet,a CBF600,az SV650 és a 600-as Bandita is.Végül ezt választottam és most már elmondhatom,nem bántam meg.
Nézzük részletesebben.
A külső erősen szubjektív dolog,tavaly ilyenkor még sokkal egyedibbnek látszott,azóta elég sokat adtak el belőle,így már kevésbé feltűnő.Engem igazából nem a külsejefogott meg,sőt inkább konzervatív vagyok ilyen téren,pl az ETZ,vagy az ER-5 hagyományos megjelenése sokkal inkább tetszik, az abszolút favoritom a Bonneville.Így tehát már elöljáróban is praktikus szempontok alapján döntöttem,ez beigazolódni is látszik a mai napig.
Nos hát lássuk:
Nagyon nyomatékos,sokkal jobban el lehet vele kis fordulaton mászkálni,mint a sor4-ekkel(próbáltam azóta CBF-et),ilyenkor a fogyasztása akár 4 liter alá is levihető,ez jól jönne ha pl.munkába járásra használnám,de nem hátrány hosszabb túráknál sem(bár nyilvánvaló,hogy aki motorozni akar,ne fogtechnikázzon,nem arról szól az egész,hacsak nem munkaeszköznek használod).
Elfogadhatóan kényelmes az üléspozíció,mind a vezető,mind az utas részére.Ez fontos,mert sokszor megyünk párommal ketten túrázgatni.Ugyanakkor hosszabb idő után(2-3 óra)nagyon kemény a nyereg,az ETZ,de akár még a Bandita is sokkal kényelmesebb.Nekem kicsit túlságosan előre dőlős a kormány is,ezen lehet,hogy segíteni fogok két kormánykiemelővel.
Pakolni azt konkrétan csak külső táskákba,mert az ülés alá csak a kötelező felszerelések férnek be,lehetne valamivel nagyobb hely,dehát ez nem túramotor.
Teljesítménye nekem tökéletesen elegendő,messze nem tudom még kimotorozni a 72 lovat,nem is biztos,hogy valaha is fogom ,szóval bőven jól megy még utassal is nagyon dinamikus.
A futómű a legyengébb pontja.Olcsó motorként az eleje nem állítható és szerintem nagyon puha is,ehez fűződik is egy élményem.Néhány hete volt még csak meg a vas,éppen megvettem hazafelé menet a bukógombákat,bent is voltak a hátizsákomban,mikor otthontól két saroknyira egy kereszteződésbe csorogtam be lassan a kocsisor mellett.Az elöl álló kedves Suzukis finoman kihúzódott álló helyzetből szélre,hogy ne legyen már olyan jó nekem,én meg lassan gurulva enyhén jobbra kanyarodás közben hülye fejjel ráhúztam az első féket.Rögtön le is feküdt a motor a két lábamközött a jobb oldalára.Kissé kínos volt fölkanalazni utána,miközben a kedves közlekedőtárs elegánsan kinevetett,majd távozott a helyszínről.Oda lett a szüzesség!Vihettem az oldalidomot fényezőhöz,meg lett egy karc az oldaldeklin,meg a kormányvégsúlyon.Azóta lassan gurulás közben csak a hátsó féket használom.Egyértelmű,hogy a gyakorlatlanságom volt az egész oka,de szerintem az első telók puhasága is közrejátszott.Néha nagy sebességnél(relatíve nagy,mondjuk 140-150),utassal is érzem,hogy nem elég stabil az eleje.Gondolkozom egy erősített rugószett+sűrűbb olaj kombináción,meg is lenne 20-30 rugóból,de tartok tőle,hogy utána meg átesünk a ló másik oldalára és túl kemény lesz.Eltérő tanácsokat is kaptam,szóval még nem döntöttem el mi legyen.
A másik amit nem szeretek rajta a gumik,túl kemények ,ha elfogynak,biztosan valami lágyabbat fogok venni.
A tükrökre sokan panaszkodnak,hogy csak a vállukat látják benne,nekem megfelelnek,talán nem vagyok olyan széles:)
Fékileg teljesen megfelelő,talán az ABS-t meg kellett volna vegyem bele,de most már mindegy.
Nekem az olajat sem eszi,sokak elmondásával ellentétben,habár nem is használom sokat nagy fordulaton.
Szervízügyileg:
A Csiki-Begénél vettem,de mikor benyögték az első szervíz árát,inkább kerestem másik szervízt,topiktársak ajánlására vittem a Naked Motorshoz,ahol korrekt 12000 ft-ért meg is csinálták az 1000-es revíziót.Itt derült ki,hogy átadás előtt nem állították be a láncfeszességet rendesen és közel 3 bar volt a gumikban(ez is közrejátszhatott az elcsúszásban).Szóval teljesen meg voltam elégedve velük.Idén is szívesen vittem volna hozzájuk,de sajnos kikerültek a DMC(a hivatalos importőr)képviseleteinek sorából,nagyon kedvesen ők maguk ajánlották a Kawasaki Bang Bang-et,ahol volt kollégájuk Józsi dolgozik,így hozzá vittem 6000-re.Nagyon jó kis hely a Csepel Művek területén,nem az a puccos márkaszervíz jellegű,hanem igazi régivágású,finom olajszagú műhely,mindíg szívesebben megyek ilyen helyre ahol ott állhatok a moci mellett míg megcsinálják,érdekes beszélgetést lehet folytatni közben szakértő szerelőkkel.Szóval maximálisan elégedett voltam velük,az ár is jó volt,tudom ajánlani mindenkinek.
Összegzésül:
Ez egy mindenes motor,sok célra jól megfelel,de egyikre sem tökéletes.Első komoly gépnek pont eért jó,mert mig együtt vagytok fokozatosan rájössz,hogy milyen gép is kell neked.Az ER meg is felel az egyedi elvárásoknak(ha nem is tökéletesen).Én például most már tudom,hogy utána valamilyen túragépet fogok venni,mert arra van szükségem,de egy éve ezzel még nem voltam tisztában.
Remélem tudtam segíteni azoknak,akik ilyen gép megvásárlásán gondolkoznak.
Egyébkén tudom ajánlani az Index Kavasaki ER-n fórumát,jó kis társaság,néha közös gurulásokkal,sok hasznos infoval.

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Naked Motors

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Kawasaki Bang Bang

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6200
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kawasaki

További ítéletek (285 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.